O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Konvertanje moje strani iz HTML v XHTML

Podobno kot je bilo pri prejšnji objavi, sem res tudi o tej “temi” že pisal na mojem prejšnjem, sedaj “zapuščenem” Volja blogu: http://tayiper.blog.volja.net, ampak ker zna biti ta tema zanimiva tudi za koga tukajle na Sopci in pa zato, da končno nekaj objavim tudi pod katergorijo “Webdizajn”, bom zadevo objavil tudi tukaj na tem blogu. Se ne pa nič bati, to je sedaj druga taka “podvojena objava” in tako tudi zadnja.

Kot kratka zgodovina moje strani (ali mojih strani): najprej je bila stran napisana v popolnoma “neveljavnem” HTML-ju (po angleško: invalid ali non-valid HTML) polnem takih in drugačnih napak: http://www.freewebs.com/satyrhosts/index.html, potem je bil prvi napredek v moji kodi, da sem doda(ja)l narekovaje okoli vrednosti atributov (v angleščini: “attribute values”) od raznih “tag-ov”. Nato sem, kjer se je le dalo, konvertal HTML kodo v CSS; najprej sem uporabljal t.i. “inline” CSS, kasneje “internal” in na koncu “external”, seveda pa sem moral spremeniti še kup malenkosti, naprimer to, da sem namesto običajnih “table” atributov (recimo “cellspacing” in “cellpadding”) začel uporabljati “table class” s “border-collapse” in “border-spacing” v “external” .css fajlu (namesto HTML-style atributov), čeprav je res, da je to posledično zjebalo razmik med “cells-i” v brskalniku Internet Explorer. Nazadnje pa sem “konvertal” mojo stran še v “veljavno definicijo tipa dokumenta” (po angleško: “valid document-type definition” ali preprosto DTD), iz sicer takrat že tudi veljavnega HTML 4.01 Transitional v XHTML 1.0 Transitional.

Rad bi vas pa še na tem mestu opozoril, da si glede raznih drugih sprememb strani in ostalega na moji glavni z računalništvom povezani domači strani (ta je sicer v angleščini), lahko ogledate t.i. “events” strani/dokumente. Torej kot prvo si oglejte stran: http://tadej-ivan.50webs.com/…/events9.html, ki je ta trenutek zadnja stran (čeprav imam večino od strani “events10.html” že nekaj časa napisano) in kot drugo stran: http://tadej-ivan.50webs.com/…/events1.html, ki pa je prva oziroma najstarejša.

P.S. – Za še veliko bolj natančen opis in za razne detajle o poteku in težavah, ki sem jih imel pri tem in pa tudi veliko drugih podobnih primerov (in podrobnosti glede njih) pa priporočam ogled “Converting HTML documents into XHTML …“: http://episteme.arstechnica.com/…/583002328731 topic-a, ki sem ga o tem odprl na Ars Technica forumu. Tistim, ki jih “webdizajn” zanima, vsekakor toplo priporočam branje.

Pozdrave, Tadej

4 komentarji on “Konvertanje moje strani iz HTML v XHTML”

  1. […] Kot sem napisal že v tistem komentarju, sem se jaz HTML-ja najprej začel učiti iz enega hudo bednega slovenskega “tutorial-a”, ki me je v osnovi vse narobe naučil. Naprimer “vrednosti” (po angleško: “values”) od atributov brez “quotanja”, uporaba velikih namesto malih črk za “tage” in ostalo (male so seveda kompatibilne tudi s XHTML-jem), potem sem tudi z zamikom odkril CSS in sem tako, kjer se je le dalo, konvertal vso kodo napisano v HTML-ju v CSS; najprej z uporabo t.i. “inline” CSS, kasneje pa sem še to skonvertal v “internal” in na koncu v “external” CSS, moral pa sem seveda spremeniti tudi razne druge malenkosti, naprimer, da sem namesto običajnih HTML-style “table” atributov (npr. “cellspacing” in “cellpadding”) začel uporabljati “table class” s “border-collapse” in “border-spacing” takoimenovanimi “property” v “external” .css fajlu in tako dalje. Aha saj res, medtem ko JS pa sem v bistvu res uporabljal v manjši meri že od vsega začetka, res je pa, da pri učenju le-tega nisem šel preveč v detalje (saj se brez težav dobi razne preproste skripte na WWW-ju), ali z drugimi besedami, ga ne obvladam prav dobro. No, nazadnje pa sem odkril še veljavnost “definicije tipa dokumenta” (angl. “document-type definition” ali DTD) in sem tako pretvoril moj staro neveljavno HTML kodo v “HTML 4.01 Transitional”, kasneje pa sem še “konvertal” vse skupaj v veljaven “XHTML 1.0 Transitional”, tako da je sedaj stran napisana v veljavnem CSS-ju in v veljavnem XHTML-ju. Glede tega zadnjega koraka, vam seveda toplo priporočam, da si preberete eno od starejših objav v tem mojem blogu naslovljeno “Konvertanje moje strani iz HTML v XHTML“: http://tadej.sopca.com/…/…iz-html-v-xhtml, ki gre malo bolj v detajle o samem postopku, torej o poteku in težavah, ki sem jih pri tem imel itd. […]

  2. […] P.S. – Se pa vsega tega tudi dotaknem v Sopca-dokumentu “Moje webstrani“: http://tadej.sopca.com/moje-webstrani in pa v dveh dokaj podobnih objavah; ena je bila objava z naslovom “Kratka zgodovina mojega učenja HTML-ja“: http://tadej.sopca.com/…/…mojega-ucenja-html-ja, druga, katera je bila bajdvej ena prvih objav, pa je naslovljena “Konvertanje moje strani iz HTML v XHTML“: http://tadej.sopca.com/…/…iz-html-v-xhtml, seveda vam priporočam, da preletite tudi omenjene dokumente/objave. […]

  3. […] P.S. – Za bolje razumevanje vsega skupaj (in boljši vmestitev v kontekst) pa vam priporočam, da si preletite tudi dve prejšnji s to tematiko povezani objavi tule na mojem Sopca blogu. Urejeni sta po vrsti ena za drugo, tako kot sem ju tudi v resnici objavil, ali drugače povedano, najstarejša je zadnja/najbolj spodnja, najmlajša pa prva/zgornja: “Kratka zgodovina mojega učenja HTML-ja“: http://tadej.sopca.com/…/…mojega-ucenja-html-ja, “Konvertanje moje strani iz HTML v XHTML“: http://tadej.sopca.com/…/…iz-html-v-xhtml, več o raznih mojih domačih straneh pa si lahko preberete tudi v “Moje: webstrani“: http://tadej.sopca.com/moje-webstrani Sopca dokumentu/page-u. […]

  4. ilahiler pravi:

    – Za bolje razumevanje vsega skupaj (in boljši vmestitev v kontekst) pa vam priporočam, da si preletite tudi dve prejšnji s to tematiko povezani objavi tule na mojem Sopca blogu. Urejeni sta po vrsti ena za drugo, tako kot sem ju tudi v resnici objavil, ali drugače povedano, najstarejša je zadnja/najbolj spodnja, najmlajša pa prva/zgornja: “Kratka zgodovina mojega učenja HTML-ja“:


Oddajte komentar

