O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Tri nepovezana življenska razmišljanja

Torej, kot prvo bom v današnji objavi omenil dve bolj ali manj povezani življensko-filozofski vprašanji, ki sta po mojem mnenju nekako najbolj važni v življenju in bi zato morali “mučiti” prav vsakega človeka, kot drugo sledi moja osebna “filozofska” ideja o relativnosti (ko govorimo o nekem dogodku, dogajanju ali procesu in o vlogi udeleženih), kot tretje in zadnje pa podajam svoje “videnje” ene od glavnih razlik med vernimi in ne-vernimi ljudmi v odnosu do obstoja Boga in vesolja. Uhhh no, pa sem končno le “zapolnil” tudi kategorijo “Filozofija” – 😀 …

1. Moje prvo življensko-filozofsko vprašanje se nanaša na problem: “Kdaj lahko s popolno gotovostjo rečemo je nekaj “res” (oziroma neka stvar “resnična”) in kdaj ne??” (“stvar” je lahko takorekoč vse, naprimer neka trditev, podatek o dogodku, poteku itd., da bi razlagal kaj mislim pod “res” oz. “resnično” pa tu za to nikakor ni dovolj prostora, jo je pa, torej “stvar”, potrebno definirati; glej spodaj); čeprav sicer vem, da čisto gotovostjo skoraj nikoli ne moremo biti nekaj sigurni/prepričani, drugo življensko-filozofsko razmišljanje pa se nanaša na vprašanje: “Zakaj so (določene) stvari v nekem trenutku take kot so, kaj je jih je pripeljalo do tega stanja??” (to je lahko recimo trenuten položaj neke reči; npr. časovno/prostorsko: zakaj je trenutno toliko in toliko razmerje števila ljudi ene religije/rase napram drugi, zakaj so določena ljudstva izumrla v preteklosti druga pa ne itd. itd.), seveda pa je v prvem primerih potrebno dlakocepsko natančno definirati “resničnost”, v drugem pa “biti v nekem trenutku”, izbrati vse kriterije in tako dalje. Res je, dalo bi se spomniti še kup takih podobnih vprašanj, samo ta dva sta mi pač takrat padla na pamet zato tudi pišem o njima.

2. Moja filozofska ideja o relativnosti gre takole: “Če govorimo o nekem dogodku, dogajanju ali procesu, je bistvo ovrednotenja vloge akterjev v tem, da je to skoraj nemogoče zaradi relativnosti. Namreč ni absolutno krivih in absolutno nedolžnih, so samo po naših definicijah vpletenosti, krivde in nedolžnosti bolj ali manj vpleteni in bolj ali manj nevpleteni in med vpletenimi bolj krivi in manj krivi oziroma bolj nedolžni in manj nedolžni.“, to idejo pa sem dobil, ko sem po pogovoru z bratom razmišljal o relativnosti glede krivde udeleženih pri nekem dogodku. Brat je namreč v najinem pogovoru trdil, da se je bilo iz moralnega vidika ne-krščansko in ne-etično v času osamosvajanja Slovenije zavzemati za neodvisnost, kajti to bi lahko (in tudi je) vodilo k nasilju in imelo nasploh veliko slabih posledic za to regijo.

3. Moje videnje ene od glavnih razlik med vernimi in ne-vernimi ljudmi pa se glasi nekako takole: “Glavna razlika med vernimi in ne-vernimi ljudmi je po mojem mnenju v bistvu v tem (nekako tu mislim predvsem na Krščanstvo), da eni mislijo, oziroma so prepričani, da vesolje/svet obstaja zaradi njih, drugi pa, da oni obstajajo zaradi vesolja. Kaj s tem mislim?? Verniki mislijo, da je Bog ustvaril vesolje izključno zaradi njih (ljudi/človeštva, kot najbolj razvite žive vrste; kot nam je do sedaj znano), tako da gremo pač vsi skozi ta “eksperiment življenja” (pač sranje o “biti dober”, potem priti k Bogu v nebesa itd.), medtem ko ne-verniki mislijo, da so oni pač rezultat naključij in je vesolje nastalo neodvisno od njih (predvsem pa ne zaradi njih), tako da so torej oni nastali posledično zaradi obstoja vesolja.“, tega pa sem med drugim že poslal v e-mailu moji “listi” prijateljev, katere obveščam parkrat tedensko o kul stvareh, ki sem jih našel na WWW-ju in pa, kot rečeno, o mojih trenutnih razmišljanjih/idejah in podobnem.

O prvi in drugi “temi” sem sicer že na kratko pisal na mojem starem in od kar sem član Sopce “zapuščenem” Volja blogu, konkretno mislim na objavi: “24. Dve glavni filozofski vprašanji || 21.08.2006“: http://tayiper.blog.volja.net/?cid=2603, “21. Moje današnje razsvetljenje/ideja || 3.08.2006“: http://tayiper.blog.volja.net/?cid=2579, “2. Moja ideja o relativnosti krivde || 12.02.2006” in pa mogoče bi bilo tudi dobro, da preletite tudi sledeče tri: “9. Par dogodkov v zadnjih nekaj dneh || 4.03.2006“, “7. O narodih in “samo-opredelitvi” || 27.02.2006” (kot lahko vidite, se mi za nekatere ni dalo iskati linkov), ker so tudi povezane z raznimi mojimi razmišljanji.

No, to je pa tudi nekako vse za danes!!

P.S. – Je že res, da sem vesel, da sploh dobivam te ideje, samo kaj, ko je eden od problemov pri njih to, da jih vedno začnem dobivati tik preden zaspim (ali še bolje, ko se trudim zaspati), tako da se mi stalno dogaja to, da ko dobim eno tako idejo tik pred spanjem, moram zaradi tega nujno vstati in si jo iti zapisati (če nimam svojega zvežčica pri postelji, kot ga sicer običajno imam), kar me pa seveda spet prebudi. Jih pa vseeno moram zapisati, skratka s tem mislim to, da nikakor ne bi šlo, da si jih ne bi šel zapisati in bi si naprimer rekel, “ah, saj se bom itak jutri spomnil”; se mi je namreč že prevečkrat zgodilo, da sem na ta način (za vedno) pozabil res hude ideje.

Lepe pozdrave vsem, Tadej

4 Komentarjev on “Tri nepovezana življenska razmišljanja”

  1. […] Toplo pa priporočam še dve moji starejši objavi tule na mojem Sopca blogu, pri čemer je ena (mlajša) naslovljena “Kar malo tako o veri in vernikih vobče“: http://tadej.sopca.com/…/…vernikih-vobce, ki vsebuje moja razmišljanja o vernih ljudeh in o tem, zakaj se čutijo tako nujno poklicane širiti svoja “verovanja” med druge ljudi; zakaj pač ne verujejo privatno za sebe in zakaj niso preprosto veseli, da so sami našli “pravo pot” in pustijo druge na miru, druga (starejša) pa “Tri nepovezana življenska razmišljanja“: http://tadej.sopca.com/…/…zivljenska-razmisljanja. […]

  2. […] P.S. – Še link do ene moje prejšnje objave “Tri nepovezana življenska razmišljanja“: http://tadej.sopca.com/…/…zivljenska-razmisljanja s podobnimi življenskimi razmišljanji. […]


Oddajte komentar

