O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Jankovićeva zmaga, Jonasov blog itd.

Sicer je res, da v originalu že načeloma nisem mislil pisati o tej “nehvaležni” temi, ampak ker sem se že vključil v debato o tem v eni od zadnjih objav na kar zanimivem Jonas Ž-jevem Jonas – Zapisi: http://jonas.blog.siol.net spletnem blogu, bom vseeno nekaj misli in mnenj prenesel tudi sem na Sopco; ehmm, ali bolje kar vse. Aja, pa nekaj časa sem celo mislil (oziroma “se bal”), da se je Jonas odločil “cenzurirati” moje komentarje (in to samo moje, od vseh, ki so komentirali), čeprav več kot očitno niso bili ne predolgi, ne “off topic”, ne ne-kulturni in ne preveč ponavljajoči se (seveda, napram drugim), ampak sem potem ugotovil, da temu na srečo ni tako. No, naj izkoristim tole priložnosti in napišem: hvala ti Jonas za tvojo poštenost in kot že rečeno, za izkazano doslednost – 🙂 …

No kakorkoli že bodi, objava na Jonasovem blogu, o kateri tu pišem, ima/nosi naslov “Zmaga!“: http://jonas.blog.siol.net/2006/10/23/zmaga, moji komentarji pa se začnejo pod številko 163, nadaljujejo pa se pod številkami 164, 165, 166, 175, 176, 178, 180, 181 (pod temi objavami sem podpisan s “Tadej”) in pa 182, 183, 184 (pod temi pa sem podpisan z “nekdo”), Jonas pa je vse objasnil v komentarju pod zaporedno številko 187.

Torej, da strnem moje misli v nekaj odstavkov. Vse skupaj se je začelo s tem, ko sem kot prvo priznal enemu od “komentatorjev”, da je dobro povedal glede t.i. napadov na Jankovića glede vodenja Mercatorja in finančnih mahinacij pri tem (ki naj bi jih razkila revizija vodenja podjetja); namreč, ljudstvo se sedaj čudi, kot da je to nekaj novega, če v politiki nekomu očitaš domnevne afere, nelegalnosti in ostala taka početja. Je že pač tako, da če se je vključil v politiko, potem mora to pričakovati. To je cena za oblast in moč, tako pač je pri teh zadevah. Dalje, glede Jankovića in Mercatorja, folk pozablja na preprosto dejstvo, da ni on sam ustvaril Mercatorja, ampak da je kvečjemu imel veliko srečo, da so ga (tudi dobro vemo kdo) postavili na mesto direktorja v pravem času. Mercator je bil pa tudi prej zelo uspešno podjetje. Glede odstavitve Jankovića s strani nove vlade pa tole: kot je dobro napisal en novinar v Delu (zdi se mi, da Matej Makarovič), jasno je, da vsaka oblast hoče na takih mestih svoje ljudi. Kako naj bi sploh lahko normalno vladala, če bi bili na takih položajih ljudje, katerim sama ne bi zaupala?? Se pa tudi me spomnim, da bi se kdorkoli pritoževal, ko si je prejšnja vlada “podrejala” ljudi na takih vidnih funkcijah.

Osebno proti Jankoviću kot Srbu sicer sploh nimam prav nič (jaz imam celo nasploh rad Srbe), vseeno bi se mi pa zdelo bolj, če se smem tako izraziti, “normalno”, če bi bil župan prestolnice pač Slovenec, kot je v “navadi” povsod drugje po svetu (torej, da je v brazilskem glavnem mestu župan Brazilec, v španskem Španec in tako naprej), sigurno me pa moti to, da se je predstavljal kot “neodvisen kandidat”, čeprav vsi dobro vemo, da to pač ni. Drugače pa, moti me, kako je folk nasploh tako naiven, ko mislijo, da bo sedaj čudežno kar naenkrat vse drugače. Ali vam ni jasno, kako te stvari že od nekdaj potekajo?? Ali morda Janković ni človek?? S tem mislim seveda na to, da gre njemu sigurno pri županski funkciji vsaj delno tudi za moč, oblast, denar in kar je še takega. Absurd bi bilo namreč trditi (kar nekateri tu očitno mislijo), da on dela vse to samo za dobrobit Ljubljančanov. Vsak človek ima pač pri taki stvari tudi osebne intereste, kar je pa sicer popolnoma normalno in razumljivo. Skratka, naj folk počaka štiri leta, pa bo vse veliko “bolj jasno”. Pa da ne bo pomote (pa da ne bom samo o negativnih rečeh), seveda privoščim Jankoviću, da bo dobro izpeljal mandat, oziroma, da bo delal za dobrobit Ljubljane, čeprav bi lahko kdo rekel, da so to sebični razlogi (torej v smislu, da dokler dela v mojo korist, ga toleriram), moje mnenja zgoraj se tičejo izključno “politične plati” njegove zmage. Naj tudi tukaj še enkrat citiram Matevža Tomšiča ali pa avtorja prispevka v Delu par dni nazaj (ni namreč čisto jasno čigave so bile te besede), večje resnice po mojem menju ne bi mogel napisati (seveda še posebej tisto v oklepaju), citiram:

Tudi Janković bo težko odigral vlogo integrativne osebnosti t.i. levice (ob tem, če odmislimo samo absurdnost tega, da se neki tranzicijski bogataš prikazuje kot levičar), saj je Ljubljana vendarle precej specifična.

In ko se govori, da bo gradil vrtce, da bo ustvarjal “mesta za mladino, kjer se bo lahko družila”, da bo ustvarjal šprotne objekte (ker baje manjkajo v Ljubljani) itd., kaj vam ni jasno, kako prazne in nesmiselne obljube so to?? Povejte no, kaj lahko župan naredi za mladino?? Hmmm, kakšno društvo, kulturni dom, nov kino?? Pa saj imamo vendar vsega tega dovolj; problem je samo, da mladini pač tako “druženje” in športna udejstvovanja očitno ne pašejo. Nekdo je tudi napisal, da “Ljubljana zadnja štiri leta stagnira”. Mene pa zanima, po katerih kriterijih konkretno ta človek to zadevo tako ocenjuje?? Take splošne izjave brez argumentov me namreč še zdaleč ne prepričajo. Potem naprej, eden od komentatorjev je seveda moral (no, v bistvu “morala”) zabrenkati na znane strune; da smo Slovenci “najbolj “folšljivi narod” na svetu, da smo “mikroskopsko” majhna država itd. Kot sem napisal že v eni od svojih prejšnjih objav, so te stvari pač relative, skratka, vedno bo nekdo večji in vedno nekdo manjši od tebe. Recimo Slovenija je res majhna napram U.S., ali napram Kitajski itd., res je, da smo tudi ravno dvakrat manjši od Hrvaške, nekje trikrat od Srbije itd., po drugi strani pa smo dosti večji od Črne Gore (in tudi veliko več nas je), Kosova in še kupa drugih državic. Nikakor ne vidim “point-a” v takem pisanju, oz. teh brezpredmetnih primerjavah. samo vseeno ne vidim smisla v tem. Aja in pa tudi ne vem v čem je smisel tistih definicij iz Wikipedie zgoraj, saj vendar vsi dobro vemo, kaj tisti izrazi pomenijo?!! Da pa malo tudi skrenem v “off-topic” vode; kot sem napisal v e-mailu enemu od mojih prijateljev (in tudi nameravam o tem obširno pisati tudi v svojem blogu): rekel bi, da morajo tisti, ki so tako žolčno proti vsemu krščanskemu, zahodnemu in konec koncev slovenskemu, zraven pa seveda za vse kar je “tuje” (nekako podobno, kot se dostikrat očita tistim, ki imajo nekaj čez pedre; da očitno nimajo “nekaj razčiščenega pri sebi”) očitno nekaj razčistiti pri sebi, zakaj se ne počutijo dobro v svoji koži, na tem mestu, v tem času. Smo pač “samo” Slovenci in smo del te kulture in tega (zgodovine) se pač ne da spremeniti, pa če jim je to prav ali ne. Pa ne me narobe razumeti, jaz osebno sem v bistvu totalen liberalec (ali bolje svobodomiselnež) in sem nasploh zelo ne-standarden kar se tega tiče. Bolj gre pri vsej stvari za malo “izzivanje”, namreč, res me zadnje čase (predvsem pri mladih) moti totalna nekritičnost glede raznih teh reči, od poveličevanja starih časov, do zaničevanja Slovenije, Slovenstva, naše kulture in tako dalje.

P.S. – No, za konec naj pa še omenim, da me izredno moti tudi dejstvo, da se zadnje čase vsakega, recimo temu “zdravega domoljuba” označuje za desničarja, fašista, nestrpneža itd. To je popolnoma nesmisleno in skregano z vsako logiko, rekel bi, da celo otročje. Sicer vem, da je zadnje čase “v modi” govoriti čez lasten narod in državo v kateri živiš, pa vseeno. Dodal bi pa še to, da so največkrat ravno ti “kvazi levičarji” sami največji nestrpneži, kot se je lepo pokazalo tudi v raznih komentarjih. Toliko zaenkrat o tem. Ljudje, malo več treznega mišljenja, kritičnega razmišljanja in objektivnosti prosim!!

Tadej

Oddajte komentar

