O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Kar malo tako o veri in vernikih vobče

OK, sicer vem, da je tole bolj kot ne osebna tematika, a ko sem že ravno o tem tudi pisal v e-mailih moji “listi” prijateljev (jah, včasih mi je prav žal, da nisem pretvoril več teh raznoraznih e-mailov v objave na blogu, ker sem na ta način res “forwardiral” ogromno mojih idej), naj omenim zadevo tudi tukajle. Skratka, že kar nekaj časa nazaj sem imel zelo dolg pogovor z mamo (trajal kar nekaj ur), ko sva bila na našem vikendu v Bohinju, katerega pa sem kasneje res blazno obžaloval. Namreč, ravno takrat sem bil v nekem takem “obdobju”, ko sem se spraševal: ali mora biti z verniki nekaj “mentalno” narobe (torej, da so na nek način vsaj malo “nori”), da verjamejo v tako nelogične stvari, kot jih brez izjeme učijo vse svetovne religije. Aja, glede mene in religije pa samo tole: zadnje čase sem iz ne ravno prepričanega agnostika postal ateist (točneje, “deklarirani” ateist) in sem kar siguren, da bo tako ostalo tudi v prihodnje, oz. dokler bom živ.

Kaj torej sem obžaloval pri zgoraj omenjenem pogovoru z mamo?? Sama zadeva je potekala tako, da je enkrat vmes pogovor nanesel na to, da sem ji jaz začel filozofsko/realistično razlagati zakaj po mojem mnenju ni duše (zakaj duša ne obstaja); torej konkretno sva naprimer govorila o sposobnosti govorjenja, oz. konkretneje, ona me je spraševala v smislu: “Tadej, kdo pa potem govori iz tebe, ko ti govoriš” itd., jaz pa sem ji iz “medicinskega stališča” poiskušal dopovedati potek celotne zadeve. Torej, da nekaj pač vidiš ali slišiš, ta informacija gre potem v možgane, se predela, signal pa potem sproži govor itd. Torej kje je tu kakšen” manjkajoči člen”, kaj naj bi torej konec koncev sploh bila vloga duše, katero nalogo naj bi opravljala?? No, ampak kot sem že rekel, mi je potem postalo res izredno žal, ker se mi je za trenutek zazdelo (torej glede na izraz na maminem obrazu), da sem ji vzbudil dvom o obstoju Boga, duše, dvom v smiselnost vere itd. Tako, da sem se po tem pogovoru trdno odločil, da v prihodnje ne bom več “spreobračal” vernikov; seveda pa hkrati pričakujem, da skratka tudi oni ne bodo poiskušali mene “spreobračati” (v smislu: živi in pusti živeti), prosim, beri naprej.

In kaj mene še posebej moti pri veri in vernikih nasploh? Jah no, moti me golo dejstvo, da se verniki čutijo nujno “poklicane” širiti svoje različice verovanj med druge ljudi in pri tem ponavadi ne delajo kompromisov. Zatorej se sprašujem, zakaj ne verujejo pač privatno za sebe, zakaj niso preprosto zadovoljni, da so sami našli “pravo pot” in pustijo druge na miru??

Če vas te teme resnično zanimajo, si prosim preberite tudi prvo in tretjo točko v eni od mojih prejšnjih objav, katero sem naslovil “Tri nepovezana življenska razmišljanja“: http://tadej.sopca.com/…/…zivljenska-razmisljanja. Kot dodatek k prvi točki (glede iskanja absolutne resnice), bi pa dodal še tole idejo: “Glede večnega vprašanja resnice (torej tega kaj je res in kaj ni, kdaj je neka trditev resnična in kdaj ne itd.), da je v bistvu vsa fora v tem, kako postaviš vprašanje, skratka, da ga postaviš tako premišljeno, da neresničen odgovor nanj sploh ni mogoč.“, ki sem jo, kot vedno, dobil tik pred spanjem nekaj mesecev nazaj.

P.S. – Kar se pa tiče teh idej, katere kot rečeno vedno dobivam tik pred spanjem (oziroma še bolje, ko se trudim zaspati; torej najti prave misli, ki uspavajo), naj povem še sledeče: dostikrat se, ko sem naprimer že v postelji spomnim, kaj bi dodal ali spremenil v kakšni objavi a blogu ali na mojih ostalih domačih straneh (pa ne enkrat, oz. ne za eno samo stvar) in mi gre to potem že kar pošteno na živce, ker si moram te ideje potem vedno nujno zapisati (pač zato, da ne bi šlo v “pozabo”, kot jaz temu pravim) in se tako potem dogaja, da se močno trudim ne misliti na svoj blog, da lahko na koncu sploh zaspim.

Lep pozdrav, Tadej

2 komentarja on “Kar malo tako o veri in vernikih vobče”

  1. […] Toplo pa priporočam še dve moji starejši objavi tule na mojem Sopca blogu, pri čemer je ena (mlajša) naslovljena “Kar malo tako o veri in vernikih vobče“: http://tadej.sopca.com/…/…vernikih-vobce, ki vsebuje moja razmišljanja o vernih ljudeh in o tem, zakaj se čutijo tako nujno poklicane širiti svoja “verovanja” med druge ljudi; zakaj pač ne verujejo privatno za sebe in zakaj niso preprosto veseli, da so sami našli “pravo pot” in pustijo druge na miru, druga (starejša) pa “Tri nepovezana življenska razmišljanja“: http://tadej.sopca.com/…/…zivljenska-razmisljanja. […]

  2. […] Najprej torej glede zjebanega bioritma; ja, pa prosim vas, berite to brez vnaprejšnjega obsojanja, kako sem “v kurcu”, kako delam naprobe itd. Jah, je že tako, da imam jaz že od nekdaj nekako raje noč kot dan, sem torej t.i. “nočna ptica” (rojen sem bil tudi 10 min do polnoči, mogoče ima to kaj vloge pri vsem skupaj); ne vem, ponoči je v zraku nek tak blazen mir in spokoj, ki me totalno privlači in obenem pomirja. Dodatno pa, kot sem tudi že napisal v objavi “Kar malo tako o veri in vernikih vobče“: http://tadej.sopca.com/…/…vernikih-vobce, jaz vedno ravno tik pred spanjem (oziroma ko se trudim zaspati; torej najti prave misli, ki uspavajo) vedno dobivam razne ideje (od raznih filozofskih/življenskih stvari, do tega, kaj bi recimo dodal ali spremenil v kakšni objavi na blogu ali na mojih domačih straneh itd.), zaradi katerih se ne morem umiriti. In pa tudi, ker si moram te ideje potem takorekoč vedno nujno zapisati (pač, da ne bi šle v “pozabo”) in se tako potem dogaja, da se moram močno truditi, da ne mislim na svoj blog oz. stvari, ki so se zgodile tekom dneva, da lahko na koncu sploh zaspim. In tako se je zgodilo, da sem začel prestavljati odhod v posteljo na vedno kasneje in kasneje, dokler se mi ni vse skupaj postavilo na glavo. […]


Oddajte komentar

