O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Blackbox shell-program in moj desktop

Za danes pa sem se odločil, da bom v tejle objavi podal kratek opis mojega takoimenovani OS-shell programa “Blackbox for Windows” (v Linuxu se mu pravi tudi “window/s manager”), ki je alternativa “default” shell-u z vsem znanim imenom Explorer, ki je čisto tako mimogrede Windows-ov “default shell” in “default file-manager”, vse to en in isti “executable”. Dodal pa sem tudi dve slikici (ali po angleško “screenshot”) trenutnega izgleda/videza mojega bbLean desktop-a (po slovensko “namizje”); takoj na začetku lahko opazite, da ne uporabljam nobenega ozadja (angl. “branch”), samo “blank” črn zaslon (angl. “branch”), nanj pa mi piše določene podatke program BgInfo iz Sysinternals strani in pa program WalCal (tukalje imate še direktni link do .zip fajla), katerega je napisal eden od Arsian-ov, torej eden od uporabnikov mojega priljubljenega Ars Technica foruma.

V zadnjem času sem začel uporabljati neko drugo variaanto (angl. “branch”) omenjenega programa z imenom bbLean: http://bb4win.sourceforge.net/bblean, prej pa sem dolgo časa uporabljal bb4win: http://www.bb4win.org oz. originalno varianto, o vsem tem pa sem že pisal v objavi “23. The Blackbox for Windows OS-shell (29.08.2006)“: http://www.senserely.com/…os_shell_29_08_2006.php na mojem blogu na “Senserely” blog-portalu.

Za opis prednosti bbLean-a pred bb4win-om glej “Finally – my thread about things I like in bbLean“: http://www.lostinthebox.com/…/…p=1665 topic na “Lost In The Box” forumu, drug topic, ki sem ga o tem odprl pa je “Two totally basic questions on bbLean“: http://www.lostinthebox.com/…/…p=1428.

Tule spodaj pa imate na ogled zadnji izgled mojega desktopa (pomanjšano na dimenzijo 640×512), najprej z vsemi programi “minimizirani” in pod njim z vsemi programi “maksimizirani”, katero sem objavil tudi v “post your win nt/2k/xp desktops here“: http://episteme.arstechnica.com/…/9220901045/p/172 topic-u (stran 172) na “Ars OpenForum” forumu, točneje v temle postu.

Z minimizirani programi:

(klikni za večjo varijanto slikice)

Z maksimizirani programi:

(klikni za večjo varijanto slikice)

Uporaba tega programa ima seveda številne prednosti, tu pa sem dotaknil le nekaj od njih. Kot prvo in seveda najbolj očitno Blackbox uporablja t.i. “workspaces” (ali virtual desktops), ki so po funkciji nekako podobni “terminalom” v Linuxu (čeprav seveda ne tako “low-level”), potem dalje, sam “proces” od tega programa zasede veliko manj spomina (kot rečeno, napram “default” Explorer-ju), in seveda je tako tudi njegov “image-file” toliko manjši; “explorer.exe” fajl je 1.008 KB (nahaja se pod %windir% ali %systemroot%“), “blackbox.exe” fajl od bbLean-a pa samo neverjetnih 112 KB, kar je kot lahko sami vidite celih 9 desetin manj.

Potem je Blackbox tudi veliko bolj “prijazen” s CPU-jem, ali z drugimi besedami, porabi za iste naloge manj procesorskega časa, da ne omenjam, da so celo I/O operacije bolj “mile” v primerjavi z Explorer-jem. In čeprav sem po srcu “minimalist” in ponavadi uporabljam razne programe na kot temu sam pravim “bare bones” način (torej samo programov “core”, s samo nujnimi plugins-i/extension-i), sem v zadnjem času začel uporabljati tudi “bbLeanSkin” (to je t.i. “skinning plugin”), pri katerem mi je še posebej všeč “rollup/rolldown window”, zaradi katere sedaj več ne potrebujem Winroll programa.

P.S. – Za starejše screenshots-e mojega desktopa (ko sem naprimer še uporabljal bb4win) pa glej mojo domačo stran, natančneje glej dokument “diverse.html“: http://tadej-ivan.50webs.com/other/diverse.html, ki pa ga bom sicer kmalu preimenoval v “screens.html“, “screenshots.html“, ali “desktops.html“.

Tadej

2 komentarja on “Blackbox shell-program in moj desktop”

  1. […] In pa kar takoj na začetku še link do ene od mojih prejšnjih objav na tem blogu z naslovom “Blackbox shell-program in moj desktop“: http://tadej.sopca.com/…/…program-in-moj-desktop (tam sem postal tudi dva screenshot-a od mojega namizja, kakor je videti z Blackbox-om kot OS-shell), v kateri sem na dolgo in široko pisal o omenjenem programu. Mogoče samo tole: “bb4Win” je skrajšano ime za “Blackbox for Windows”, to pa zato, ker je program originalno alternativni “window manager” v operacijskem sistemu Linux in je tako samo “portan” v win32 okolje. […]


Oddajte komentar

