O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Partizani in domobranci med WW2: del 2

Že kar nekaj časa nazaj sem imel z mamo spet enega od teh, recimo temu “političnih pogovorov”. V pogovorih z mamo sicer vedno zagovarjam t.i. “levico” (oz. kar koli je že nasprotnega “desnici”), glede na to, da je ona dokaj skrajna in neobjektvina kar se teh reči tiče. Celoten pogovor je namreč šel v smeri, da sem ji jaz probaval dopovedati, da je sodelovanje z okupatorjem tvoje domovine kakorkoli že gledaš na to nekaj popolnoma nemoralnega in nesprejemljivega; in to seveda še vedno trdim. No, je pa ta objava seveda nadaljevanje včerajšnje objave na tem mojem Sopca blogu. Mimogrede, zadnjič sem premišljeval, da sem bil jaz v bistvu vsa leta prej celo zelo ostro na “levi strani” (kot rečeno sem recimo celo na demonstracijah proti vojni v Iraku vrgel jajce v U.S. ambasado), torej na strani raznih “mirovnikov” (bajdvej, kot pravijo v SP-ju: “caring sells”), sem pa potem v zanjem času šele prestopil bolj proti “sredini” oz. “desnici”. Sam preobrat pa se je zgodil, ko je bila tista reč s t.i. “Molotovci”, ki so jih hoteli vreči ven iz tiste nelegalno zasedene stavbe (ja, najprej sem jih celo šel tja spodbujat, potem pa sem malo začel razmišljati o vsem skupaj), ampak več o tem kdaj drugič.

Kakorkoli, gre pa za par preprostih dejstev, ki bi jih zelo rad omenil; predvsem bi omenil tri konkretne stvari, ki jih je ona povedala in o katerih sem nekako začel premišljevati. Me pa resnično zanima, kaj boste rekli predvsem na prvo točko, glede druge točke pa, sem se zmenil, da mi bo mama ob priliki prinesla ta dokument iz Inštituta za Novejšo Zgodovino (kjer dela v knjižnici), da ne bom govoril tako na pamet.

1. da je (poleg monopolizacije odpora) šel eden od “manifestov” KP-ja nekako takole: “Okupatorju se bomo uprli EDINOLE POD POGOJEM, da/če to pomeni tudi izpeljanje revolucije“, skratka, ali se sploh zavedate “globokega” in “odločilnega/ključnega” pomena tega enega samega stavka in kaj to konec koncev pomeni glede njihovih “dobrih namenov” glede slovenskega naroda??! Jah, rekli boste, ampak na koncu so se pa le uprli; jah so se, ampak kaj pa če se ne bi, če ne bi bilo revolucije??!

2. da je šel en drug tak “manifest” KP-ja nekako v smislu: “Svojega (političnega) NASPROTNIKA (torej klerikalce, Cerkev) MORAMO z vsemi sredstvi PRISILITI V KOLABORACIJO Z OKUPATORJEM, da bomo to lahko izkoristili kot legalni razlog za …” (sem že pozabil kako točno gre ta zadnji del), ali za “… prevzem oblasti” ali za “… legitimizacijo boja proti njim” (torej boja proti Cerkvi, kar v prevodu pomeni pobijanje teh ljudi)

3. da je preverjeno/potrjeno zgodovinsko dejstvo, da so “Vaške straže” NASTALE (oz. se formirale) časovno gledano PO TERORJU, ki ga je nad ljudmi v tistih vaseh izvajala KP oz. (nekateri med) partizani in tudi to večinoma samo v krajih (Suha Krajina, Ljubljana), kjer se je ta teror dejansko (že) odvijal. Skratka, da se oni niso kar na lepem iz čistega miru (oz. koristoljubja, ali česarkoli že) odločili za kolaboracijo in da v vzročno-posledičnem razmerju/smislu niso oni nastali prvi in da je to na nek način le razumljivo, kot npr. glede tega reče moja mama: “tudi s hudičem bi se povezala, da bi obranila svojo družino/življenja svoje družine“.

Glede t.i. Zahoda in “zahodne kulture” in poveličevanja starih časov moram pa vseeno povedati, da imamo zaradi njega (kot posledica “evolucije” od renesanse naprej) vse to kar danes imamo, torej imamo svobodo govora, svobodo verske izpovedi, svobodo spolne orijentacije itd. itd. in smo pač del te kulture in tega se pač ne da spremeniti (torej zgodovine), pa če je folku to prav ali ne. In to je vbistvu moj največji problem z Islamom naploh (kot sem že enkrat napisal): to, da ti nekdo govori kako živeti, v kaj verovati. Je pač čisto preprosto dejstvo, da te v krščanskih deželah ne ubijejo, če si ateist, ti ne režejo rok/nog za razne male grehe itd. Drugače je pa res, da jaz tudi naploh sploh ne maram Cerkve (no, v bistvu jo celo sovražim), katera je sigurno naredila veliko svinjarije in to tekom zadnjih 500-1000 let.

Toplo pa priporočam še dve moji starejši objavi tule na mojem Sopca blogu, pri čemer je ena (mlajša) naslovljena “Kar malo tako o veri in vernikih vobče“: http://tadej.sopca.com/…/…vernikih-vobce, ki vsebuje moja razmišljanja o vernih ljudeh in o tem, zakaj se čutijo tako nujno poklicane širiti svoja “verovanja” med druge ljudi; zakaj pač ne verujejo privatno za sebe in zakaj niso preprosto veseli, da so sami našli “pravo pot” in naj pustijo druge na miru, “Tri nepovezana življenska razmišljanja“: http://tadej.sopca.com/…/…zivljenska-razmisljanja, pa je bila druga (starejša), ki pa je bila povezana tudi z drugimi rečmi.

P.S. – Mogoče pa naj dodam še mojo idejo (katero sem tudi, kot vedno, dobil tik pred spanjem nekaj mesecev nazaj), namreč, prišel sem do zaključka, da sta Islam in komunizem dve skrajnosti “na isti osi”. Skratka, če te en sili v to, da si veren (in celo v koga točno moraš verovati), ti drug prepoveduje kakršnokoli verovanje. Glede na to, da sem sam deklariran ateist, bi torej očitno veliko lažje živel v komunizmu (torej sem bolj “kompatibilen” z njim, hehe), ampak sem pač že načelno proti temu, da me nekdo (neka religija, družbeni sistem, ali karkoli že) v nekaj sili!!

Tadej

2 komentarja on “Partizani in domobranci med WW2: del 2”

  1. […] pisal na tem mojem blogu, konkretno na primer v “trilogiji” treh objav (poglej si tole, tole in tole objavo), v katerih sem pisal malo na splošno o partizanih in domobrancih med drugo […]


Oddajte komentar

