O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Ljudje in njihovo a priori nezanimanje

Tale z računalništvom nepovezana objava je tudi delno “konvertana” iz serije dveh, treh e-mailov, ki sem jih tam nekje dva tedna nazaj poslal “listi” mojih prijateljev, govori pa nasploh o ljudeh (errr, vrsti ljudi), ki za neko stvar a priori rečejo: “mene pa to ne zanima“, je čisto vseeno za kaj točno gre, v bistvu to velja za katerokoli stvar. To sem naprimer sam večkrat doživel, ko sem komu jaz kaj o računalništvu razlagal (je pa tudi ogromno drugih podobnih primerov/tem, da bi jih sedaj vse našteval), seveda, to sem počel samo na čistem začetku, ko je bilo to zame nekaj čisto novega in sem bil totalno navdušen nad vso stvarjo. Seveda sem se potem pač navadil, da vsakega te teme enostavno ne zanimajo.

Najprej na kratko nasploh glede “neračunalniški” vs. “računalniški” pogovori (ali katerikoli je že pač področje zanimanja, hobi itd.); vse sicer lepo in prav, vsak po svoje, itak. Jaz sem, kot rečeno, pač kmalu pač spoznal, da enih folkov to preprosto ne zanima in sem jih enostavno nehal “moriti” s tem. Samo problem se pa ponavadi pokaže čisto drugje: torej takrat, ko namreč ti isti ljudje pričakujejo, da bom pa jaz mirno “delil” njihovo evforijo, oziroma njihovo navdušenje glede česarkoli že pač (ali v bistvu še bolje: sem “dolžan deliti”) in so na koncu skoraj užaljeni, če takorekoč ne skačem od veselja in navdušenja zaradi tega, kar so mi oni povedali, da se jih trenutno navdušuje/zanima. To je problem tukaj, recimo temu “recipročnost”.

In pa da še malo bolj natančno objasnim: gre zato, da resnično že v principu predvsem ne razumem nekakšne “arogance”, s katero nekateri folksi rečejo, da jih nekaj ne zanima (oziroma je vsaj čutiti to aroganco, na splošno, do stvari okoli sebe); torej, v bistvu ni mi jasno to, kako, da nekoga nekaj preprosto ne zanima. Pa seveda s tem ne mislim naprimer tistega, ko recimo jaz razlagam razne računalniške detajle itd. (to “nezanimanje” popolnoma štekam), ampak nezanimanje za razne splošne, predvsem z računalništvom popolnoma nepovezane stvari. Namreč, seveda tu izhajam iz mojega osebnega videnja stvari, ko bi nekdo drug meni razlagal o neki taki stvari (ali bolje: ko nekdo drug meni razlaga) in bi se recimo jaz šel neko kvazi aroganco in rekel (s tistim posebnim “flegma” glasom), da me nekaj popolnoma nič ne zanima, bi to preprosto ne bilo res, oziroma bi s tem zaradi te “poze” dobesedno zatajil samega sebe, kajti jaz bi zelo zelo težko rekel, da me nekaj kar tako a priori čisto nič ne zanima. Ne govorim o branju e-mailov ali čemer koli takem; govorim o tem, ko se z nekom recimo dobim za na djolly ali za na sprehod in se takrat potem zgodi ta popolnoma nepotrebna in (v tem je tudi največji problem) toliko da ne narejena aroganca, nezainteresiranost, hladnost, jaz temu pravim celo nekakšna “flegma poza”. Skratka, če ima ta človek čas, da se sprehaja z mano in se pogovarja/govori o vseh raznih ostalih stvareh (njemu zanimivih), je več kot očitno, da takrat ni ne vem kako “zaposlen” itd., da ne bi moral poslušati, kaj mu imam pa jaz za povedati.

Kakorkoli, da se vrnem na začetek. K pisanju te serije e-mailov omenjene zgoraj pa me je napeljalo konkretno obnašanje enega od mojih prijateljev (ki je sicer moj zelo dober prijatelj); namreč, v zadnjem času se je stvar dejansko obrnila. Namreč ta človek mi takorekoč vsakič, ko se vidiva (in vidiva se kar pogosto) non-stop in na dolgo in široko razlaga o določenih res totalno banalnih in dolgočasnih stvareh (ne bom napisal kaj to je konkretno, da se ne bo prepoznal med morebitnim branjem te objave), ki se mene osebno ne tičejo in me tako tudi dejansko res prav nič ne zanimajo. Sedaj pa pozor: fora je pa tem, da imam pa jaz vseeno toliko “olike” (ali karkoli že), da temu človeku pač ne rečem v smislu: “ti, dej prosim nehi s tem, me to res čisto nič ne zanima” (mogoče pa bi mu moral??) in ga vseeno naprej poslušam, pač, še posebej, če mi zelo navdušeno to reč razlaga. Torej, sprašujem se samo, kaj je potem razlika med mano in njim, ali on res misli, da mi govori o “univerzalno” zanimivih stvareh, za katere je nemogoče, da me ne bi zanimale, ali kaj??!

Ehmm, kaj naj torej naredim v tem primeru: naj preprosto postanem tudi jaz “nevljuden” in mu enkrat, po možnosti sredi stavka (heh, kot se je meni to dogajalo), rečem: “ti, mene pa to sploh ne zanima, daj, raje nekaj govoriti o tem“, ali naj še naprej “požiram” vse to??

Tadej

5 Komentarjev on “Ljudje in njihovo a priori nezanimanje”

  1. tea says:

    jaz navijam za prvo moznost 🙂

    ampak saj v resnici nimas samo teh dveh moznosti. lahko mu (vsaj za zacetek) das vljudno vedeti, da bi se raje pogovarjal o cem drugem.

  2. tadej says:

    Hvala za mnenje “tea”, jah sej meni se tudi ta opcija še najboljša zdi, hehe.

    Tadej

  3. Pero says:

    Sej nekomu rec, da te ne nekaj ne zanima, ni nujno nevljudno. Sicer sem ti ze nekej v mailu govoru, ampak po moje je osnova kakrsnegakoli boljsega odnosa spostovanje (seveda vzajemno). In ce nekomu cisto spostljivo poves, da te nekaj ne zanima, te mogoce ta clovek lahko razume in (spet) spostljivo o tem ne govori vec. Ce mu je pa to noro pomembno, mu pa lahko vedno za nekaj casa prisluhnes, da se razgovori. Da ne bom zvenel kot kaksen gost na Oprah se bom tukaj ustavil.

  4. tadej says:

    Hoho Peter, hvala za komentar in pa tale “Da ne bom zvenel kot kaksen gost na Oprah …” mi je še posebno všeč!!

    Tadej

  5. Mrki says:

    Za računalničarje je že kar značilno, da morijo svoje sogovornike – vem iz prakse – saj sem tudi računalničar. Velike večine ljudi to področje ne zanima kaj dosti, mi smo pa morda že malce zasvojeni s tem. Spomnim se, ko sta me dva sodelavca enkrat peljala z nekega seminarja in sta kmalu oba zahtevala, naj že nekam nakladat stvari o računalnikih. Češ, koga pa to sploh zanima…


Oddajte komentar

