O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Moji najljubši Firefox triki: del 1

V glavnem sem dobil idejo za to objavo ko sem bral eno od zadnjih ruph-ovih objav naslovljeno “Pimp my Firefox 2!” na njegovem Sopca blogu (bajdvej, sem tudi sam tam nekaj komentiral), sam pa ne bom samo postal liste t.i. “extensions”, ki jih uporabljam (v bistvu uporabljam le enega samega, glej spodaj), ampak se bom predvsem posvetil raznim kul “about:config” in “userChrome.css” trikom/hekom. No, naknadno pa sem se odločil, da bom glede na dolžino teksta objavo raje razdelil na dve; tale, ki jo sedaj berete se tako ukvarja samo z extensions-i, druga pa se bo ukvarjala samo z “about:config” in “userChrome.css” triki/heki.

Začenjam torej z listo “extensions-ov”, ki jih uporabljam. No, v bistvu to res ni nobena prava “lista”, ker jaz dejansko uporabljam en sam samcat extension, pa še ta ni tiste vrste, ki bi kakorkoli povečal uporabnost programa (recimo dodal kakšno funckijo itd.), ampak je njegova vloga samo preprečitev posledic “cache vanishing bug-a” kot ga sam imenujem, ki je predvsem neprijeten zame, ki se še vedno konektam z “dial-up” konekšnom.

Namreč, kot sem napisal že v eni od mojih prejšnjih objav, sem jaz po srcu “minimalist” in ponavadi uporabljam razne programe na “bare bones” način, torej inštaliram samo programov “core” in ga ne utrujam z ne-nujnimi plugins/extensions/addons. Vsi tudi vemo, da več kot imaš inštaliranih dodatkov, več je možnosti za razne “incompatibilities”, da ne govorim o počasnejšem štartu programa; konkretno je to zel očitno v primeru Firefox-a in njegovih extensions-ov. Naprimer še en tak primer: zakaj bi inštaliral “Furl” ali “del.icio.us” extensions, če pa lahko isto dosežem (“bookmark-anje” izbrane strani) s preprosto uporabo Furl/del.icio.us URL-ja, ki si ga priročno namestim v Toolbar. In pa tule spodaj je ta moj princip opisan strnjeno (sicer v angleščini), kot sem napisal v eni izmed mojih objav na “MozillaZine” forumu.

Moj princip uporabe Firefox-a (eng):

Well, I prefer the “bare bones” default setup since I am a minimalist … Therefore I run Firefox with no additional themes and with very few extensions, in fact only one, which is totally indispensable for me.

Torej ta en in edini extension, ki ga imam inštaliranega je extension imonovan Cache Fixer, zdownloadaš pa ga lahko tule: Cache_Fixer_1.0.xpi (kot vsi extensions-i je to navaden .xpi fajl), da pa ga lahko inštalirate tudi v verziji 2.0, ga je treba malo modificati “install.rdf” fajl. Konkretno spremeniti je treba vrednost od “maxVersion”; kako točno to naredite pa glejte “How to force FF 2.0 to install 1.5-only extension“: http://forums.mozillazine.org/…t=4941451 topic, ki sem ga o tem včeraj odprl na MozillaZine forumu. Vse seveda glede na to, da je vse kar ta extension naredi je to (kot sem omenil že zgoraj v quotanem tekstu), da naštima t.i. “dirty flag” na vsakem štartu programa, skratka nič “low-level”. Spodaj pa dodajam še dve varianti opisa Cache Fixer extension-a.

Moj opis Cache Fixer-a št. 1 (eng):

Basically, all it does is that it drops a “dirty flag” on every application’s startup, so that the browser always “sees” the cache as uncorrupted/clean, even if the cache was left in a dirty/unexpected state on the process exiting.

Moj opis Cache Fixer-a št. 2 (eng):

… basically, Cache Fixer drops a “dirty flag” on every application’s startup, so that the browser always “sees” the cache as uncorrupted/clean (otherwise Firefox deletes the cache on next process launch by first moving it into the “D:Program FilesFirefoxprofilesprofile3Cache.TrashTrashCache” folder and then deleting it (I noticed that with Filemon program from Sysinternals; this occured to me yesterday after a BSOD), even if the cache was left in a dirty/unexpected state on process exiting.

Kakor sem napisal že zgoraj, ta extension preprečuje neprijetne posledice bug-a Bug 105843. Za detajle o tem bug-u pa seveda priporočam tudi branje “About the cache-files and closing the “firefox.exe” process with “EndTask” method“: http://episteme.arstechnica.com/…/571007496731 topic-a, ki sem ga odprl na “Ars OpenForum” forumu, ali pa topic “Cache and closing the Firefox with EndTask method“: http://forums.mozillazine.org/…t=359655 na forumu “MozillaZine”, kjer sem sploh prvič slišal za ta res uporaben extension.

In pa, ko smo že pri bug-ih, naj omenim še en Firefox-ov bug, to je po vsej verjetnosti Bug 189570, ki povzroči to, da če si ogledaš neko stran ko nisi konektan na Internet (sama stran pa je že v t.i. “disk cache”), “Work Offline” pa ni odklukan, potem na ta način uničiš cache-entry od te strani. Za bolj jasen opis tega bug-a vsekakor priporočam ogled topic-a z naslovom “Firefox: the cached page “destroyed” if …“: http://forums.mozillazine.org/…t=387644, ki sem ga o tej temi odprl na MozillaZine forumu. Še enkrat pa dodajam tukaj spodaj dve varianti (spet, v angleščini) opisa tega konkretnega bug-a.

Moj opis tega bug-a št. 1 (eng):

You see, if you are currently off-line (you’re not connected to the Internet at the moment), and you click on some cached entry (for instance bookmarked one), and the “Work Offline” option under Firefox’s “File” menu-item is NOT checked, then you destroy the “cache” of the respective entry, I mean that even if you afterward check the “Work Offline” check-box, the entry it’s not accessible off-line anymore, since it apparently it’s deleted by this attempt.

Moj opis tega bug-a št. 2 (eng):

… bug is the one that if you are for instance not connected to the Internet and you visit some already cached page with “Work Offline” not checked, then that cache entry is deleted, i.e. even if you check the “Work Offline” option, on the next opening of that page you get “Problem loading page” warning.

Je bil pa ta bug na srečo popravljen v zadnji 2.0 različici Firefox brskalnika, tako da vam seveda ni treba več skrbeti; sem ga samo omenil, ker sem bil eden redkih, ki ga je sploh opazil in pa zato, ker sem imel že vse te linke lepo pripravljene za objavo, gulp.

P.S. – Za konec pa dodajam še link do še enega diskusije “Post your Firefox extensions“: http://episteme.arstechnica.com/…/430002299731 na Ars forumu, glede na to pač, da sam nisem bil ne vem kako koristen kar se tiče FF-jevih extensions-ov.

Tadej

One Comment on “Moji najljubši Firefox triki: del 1”


Oddajte komentar

