O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Totalno hud optični trik: kako beremo

Uhhh, tole je pa res totalka huda stvar, heh, v bistvu tako huda, da sem posebej za to objavo ustvaril kategorijo “Hudo” 😉 ; ehm, kasneje pa jo preimenoval v “Hudodobr” in še kasneje v “Zanimivosti” kakor je sedaj in kakor bo upam tudi ostalo. No, pa na koncu ni ostalo tako, kasneje sem namreč dodal še pod-kategorijo “Hudosti” (katero pa sem tudi že izbrisal 😀 ). Kakorkoli, da se vrnem k omenjenemu triku: odkril sem ga včeraj v rubriki “Znanost” v časopisu Delo: http://www.delo.si/index.php, natančneje na strani 20 v drugače zelo kratkem članku z naslovom: “Kako beermo?“. Jah, sicer je pa res, da če malo pomisliš je to v bistvu čisto logično (vizualizacija, pa to); skratka, besede beremo kot celote in ne kot skupke posameznih črk.

Pri vsej stvari pa gre za to, da iz neke študije opravljene na Cambridge-u sledi, da sploh ni pomembno v kakšnem vrstnem redu so črke v besedah, važno je samo, da sta pravi (torej na pravem mestu) prva in zadnja črka v določeni besedi; seveda to pride do pošteva v besedah z več kot štirimi črkami, ker drugače se sploh ne da “pomešati” posameznih črk. Spodaj pa sem prepisal članek, koi je napisan v že spremenjeni oz. pohabljeni obliki.

Članek pa se glasi takole:

Kako beermo?

Iz šutdije, ki jo je nraedil nkei porfesor iz Cambirdiga izahja, da slpoh ni vžano v kaškenm vsrtnem rdeu so čkre v nkei bsedi, vžano je smao, da sta pvra in zdanja čkra na praevm msetu. Na pvri pgoled igzleda zleo knofuzno vdnear je mgoče kjlub tmeu barti. Rzalog je v tem, da mžgoani ne brejejo vaske čkre psoebej apmak bsedo kot cleoto.

Mogoče samo še kot majhna opombica: zdi se mi, da mora biti skupno število črk enako kot v originalni/pravilni besedi. Tako da se jim je očitno primerilo par manjših napakic v tekstu zgoraj. Naprimer v besedi “bsedi”, so kot lahko vidite namesto šest črk v deformirani obliki uporabili samo pet. Pravilno bi torej po mojem bilo recimo “bsedei”, ali pa “bseedi”, “bdesei” itd. Podobno je z besedo “mgoče”, v primeru “brejejo” pa so kar dodali še eno črko “j”. Najbrž pa se dalo najti še kakšno tako napako. Ampak jaz sem tekst vseeno prepisal dobesedno, torej tako, kot je bilo v originalu objavljeno v Delu.

To je pa tudi nekako vse za danes, seveda upam, da vas je vsa stvar navdušila vsaj pol toliko kot je mene!!

Tadej

4 komentarji on “Totalno hud optični trik: kako beremo”

  1. Kobrowsky pravi:

    Ta študija je pa stara kot zemlja. Nevém tóčno katéra zemlja sicer, morda kakšna iz malo starejšega téglca, ampak o tém sem bral žé pred léti. Čestitam Délu za novico!

  2. tadej pravi:

    Uhm no, sej meni se je tudi vsa stvar zdela že nekam znana. Drugače pa, sej ni tolk problema, so pač pri Delu malo ponovili objavo izsledkov te študije. Itak pa, sej ti znanstveniki stalno nekaj ponavljajo že znane stvari/raziskave in vedno jovo-na-novo odkrivajo toplo vodo, kot se temu reče. Sej veš kaj mislim, vedno se najde nek “dr. ta in ta“, ki na novo potrdi, da je šest do sedem ur spanja na dan minimalno za normalno človekovo delovanje, da imajo npr. kakiji več C-vitamina kot limone, da je kalcij v mleku koristen, da so beljakovine v ribah koristne itd. itd.

    Tadej

  3. Pero pravi:

    In pol se najde se nek drug Dr. ki dokaze nasprotno. Js sem recimo v super kvalitetnih revijah bral, da paradizniki povzrocajo raka in da majo pa neko snovi v sebi, ki je ful koristna in zavira razvoj raka.

    Pogosto celo v isti reviji lahko preberes, kako je fajn ce jes vsaj 10 limon na dan in 3 strani za tem, da limone povzorcajo AIDS, raka in verjetno celo impotentnost in neumnost.

  4. tadej pravi:

    Ja itak Peter, imaš čisto prav in ne boš verjel, da sem tudi jest hotel napisat “o paradižnikih in raku”, hehe – 😉 ; aja pa še čisto mimogrede: hvala ti za zadnjih par komentarjev.

    Tadej


Oddajte komentar

