O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Dober primer koristnosti mojega znanja

Z naslovom mislim na primer praktične koristnosti mojega računalniškega znanja. Torej predvsem znanja kot so inštaliranje in administriranja računalnikovega OS-ja (moja specialiteta je MS Windows), administriranja in konfiguriranja samih uporabniških programov (od inštalacij in konfiguracij potrebnih varnostnih programov, “čiščenja” raznih malware-ov) in podobno. Potem je tu še moje obširno znanje o raznih OS in/ali programskih errorjih in težavah in pa seveda znanjr odpravljanja le-teh itd. Najpreprosteje povedano: vse tisto, česar folk nasploh ne obvlada, ali s čimer se mu ne ljubi kaj preveč posebej ukvarjati, tako nekak bi lahko to strnil v en stavek.

Gre pa za to, da sem včeraj, ko sem šel v fotokopirnico Zebra fotokopirati in printati neke zadeve (fotokopirnica Zebra se nahaja tam pri Univerzi blizu križišča Gosposke in Židovske ulice), dobil v uporabo nek – v tistem trenutku – totalno počasen in predvsem neodziven računalnik. Sam računalnik je seveda nov in hiter, tako da sem takoj pomislil, da mora biti razlog nekje drugje. Vse kar je bejba za šalterjem o tem vedela je bilo to, da je rekla “mah, danes nam vse nekam počasi dela“.

Jaz pa ne bi bil jaz, če ne bi pritisnil Ctrl + Shift + Esc in s tem zagnal Windows “Task Manager” in pogledal kaj ta konkretni PC muči. Seveda je bilo dovolj par sekund, da sem videl, da nekaj žre 100% CPU-ja in nadaljnih par, da sem točno videl kateri proces konkretno to počne. Torej, bile so – nič manj kot – tri instance procesa dumprep.exe, od katerega file Pproperties pravi: “Windows Error Reporting Dump Reporting Tool” (skratka nič življensko pomembnega za samo funkioniranje OS-ja). Po vsej verjetnosti bi ga bilo celo priporočljivo “terminirati”, ker se je očitno zataknil v nekakšen “infinite loop”, oziroma z drugimi besedami, ta program nikakor ni mišljen, da bi deloval tako, kot je delal na tem PC-ju.

No in glede na to, da to pač ni bil moj računalnik, procesov raje nisem “terminiral”, sem pa vsem trem instancam procesa znižal t.i. process base priority iz “Normal” na “Below Normal” in v trenutku je cel sistem postal spet normalno odziven!

Potem sem se še odločil, da bi tudi danes skočil tja in tistemu modelu vse to povedal in pokazal (kot rečeno, takrat je delala samo ena bejba, ki ji itak ni bilo nič jasno), pa nekako nisem našel časa in bom to naredil v ponedeljek, ker je preprosto škoda procesorja, da se muči na 100%, če za to ni nobene potrebe.

Kar pa se tiče malo več podatkov o samih “proces priorities” (in npr. tega, kako delujejo, oz. tega kako ne delujejo) omenjenih v odstavku zgoraj, pa bi vam še enkrat toplo priporočil, da si preberete (ali vsaj preletite) na strani articles1.html (glej prvo pogavje pod “PROCESSES AND THEIR BASE-PRIORITIES” sekcijo) na mojem glavnem samo z računalništvom povezanem domačem spletnem mestu.

Skratka, ta ideja, da bi praktično izkoristil to moje specifično znanje, se mi po glavi podi že kar nekaj časa, vsi pa vemo, da je take stvari dokaj težko realizirati, še posebno, če nimaš veliko izkušenj na tem področju. V glavnem, to je spet nekako vse za danes, kakršni koli komentarji na to temo pa so (kot vedno) seveda dobrodošli.

Lep pozdrav, Tadej

Oddajte komentar

