O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Moje novo pismo bralcev za Delovo SP

Danes ob 4h zjutraj sem spet poslal e-mail z mojim novim dopisom za rubriko “PP poštni predal” za Delovo “Sobotno Prilogo“, ki bo izšla jutri. No in pa ker smo mi naročeni na večerno izdajo, držim SP od tega vikenda že v rokah in vam z žalostjo sporočam, da moje “pismo bralcev” ni bilo objavljeno. Predvidevam, da iz tega razloga, ker sem ga poslal malce prepozno (da bi bilo objavljeno že danes) in bo tako objavljeno naslednji teden. To možnost pa puščam odprto zato, ker so mi dosedaj pri Delu objavili prav vse prispevke, ki sem jih dosedaj poslal: štiri ali pet v sami dnevni izdaji časopisa Delo pod “ODZIVI IN PISMA BRALCEV” (ponavadi na strani 5., s podnaslovom “MNENJA”) in enega v SP; za tega zadnjega glej tudi eno od mojih prejšnjih objav, kjer je tisto konkretno pismo tudi objavljeno. No, razlog pa je lahko tudi drugje, namreč v tem, da sem bil mogoče malenkost preoster do gospoda Toneta Račkija (predvsem v zadnjih dveh stavkih), na čigar pismo sem odgovarjal. V tem primeru pa seveda ne pričakujem, da bo objavljeno, zato ga objavljam kar tule na mojem Sopca blogu.

Pri pismu pa gre za odgovor na pismo bralcev že omenjenega gospoda Toneta Račkija (mislim, da je akademski slikar, sam imam celo par njegovih knjig za učenje risanja/skiciranja), ki je bilo objavljeno v Sobotni Prilogi 2. decembra (str. 37) kot odgovor na članek sociologa dr. Mateja Makaroviča. Kot tudi napišem v samem pismu, se v dopisu osredotočam izključno na pismo g. Račkija in se samega članka (na katerega se njegovo pismo nanaša) niti ne dotaknem, razen z enim samcatim kratkim stavkom.

Pri vsej stvari pa gre za debato, ki se je razvila okoli t.i. “romske problematike”, katere sem se do sedaj vztrajno in odločno ogibal. Mimogrede, še včeraj sem imel tule v prejšnjem stavku napisano “ciganske problematike” (in ne “romske …”, tako kot sem sedaj popravil), to pa zato, ker sem par dni nazaj v e-mailu od enega prijatelja dobil tale link: http://www.hervardi.com/ciganska_problematika.php (npr. še posebej si preberite o težavah s Romi v ZD Novo Mesto, kakšno res nerazumno nasilje tam zganjajo Romi takorekoč non-stop) in sem imel tako to poimenovanje avtomatično in nenamerno v glavi, ko sem pisal tekst. Kakorkoli, pismo pa se je tokrat glasilo takole:

Med nedoslednostjo in floskulomanijo

S tem dopisom bi rad odgovoril na pismo bralcev gospoda Toneta Račkija, ki je bilo objavljeno v Sobotni Prilogi (2.12.2006, str. 37) kot odgovor na članek sociologa gospoda dr. Mateja Makaroviča. V dopisu se bom osredotočil izključno na pismo g. Račkija in ne na sam članek, na katerega se njegovo pismo nanaša. Bi pa o njem povedal edinole to, da se mi je dejansko zdel uravnotežen (četudi g. Rački postavi to besedo med narekovaje), kar je danes prava redkost pri te vrste člankih. Že na začetku naj tudi povem, da sam nisem na nobeni “strani” in sem proti vsakršnemu nasilju, po drugi strani pa rad vidim, da se o tej problematiki piše dosledno, da se stvari torej predstavi takšne, kakršne resnično so, neglede na “politično korektnost”.

Že takorekoč na samem začetku svojega pisma se g. Rački (po mojem mnenju povsem nepotrebno) obregne ob domnevno Makarovičevo nepoznavanje pomena besede predsodek. Nepotrebno pravim zato, ker, četudi ima g. Rački v svoji razlagi besede predsodek seveda prav, je to pri celotni zadevi popolnoma minornega pomena (z drugimi besedami, je iskanje problema, kjer ga ni), izpusti pa vso bistvo Makarovičevega pisanja v tem primeru. Nadalje bi tudi naštel par izkrivljenih podatkov oziroma pravilneje napak, katere so se g. Račkiju primerile med pisanjem; močno upam, da nenamerno. Kot prvo napiše, da je “na črno zgrajena ciganska bajta” postala “opravičilo za linč”. Ni res, povod za trenutne dogodke v Ambrusu je bil kot vsi dobro vemo napad enega od stanovalcev romskega naselja (kot je bilo rečeno, ne-Roma) na njihovega sovaščana, ali bolje rečeno fizični obračun z njim. Zanima me pa tudi o kakšnem “linču” pravzaprav govori g. Rački, saj vendar najbrž pozna pravi pomen te besede. Potem še poočita g. Makaroviču omembo “romske družine, ki se je odselila”, češ da se v resnici sploh ni odselila, temveč je pobegnila. Sam pa sem v vseh medijih do sedaj zasledil izjave odgovornih (npr. ministra gospoda Mateta, drugih uslužbencev MNZ itd.), ki so večkrat jasno povedali, da se je družina odselila prostovoljno (če hočete, na svojo željo) in bi jo v primeru, če bi se odločila vseeno ostati na svoji parceli, policisti varovali pač tam. Če že kaj, potem resnica tu pač ni čisto jasna. Res pa bi se, roko na srce, temu dalo reči tudi pobeg, a prava terminologija je tu po mojem mnenju spet le nepomemben detajl, podobno kot v primeru besede predsodek, opisanem zgoraj.

Nato sledi po Račkijevem mnenju še “srž problema”, namreč to, da policija ni upoštevala norm pravne države, saj bi bili, kot pravi, prizori “mokrih, tepenih in ranjenih kremenitih Slovencev” sramota za demokratično državo. Ironija skoraj ne bi mogla biti večja, kajti natanko to se je zgodilo nekaj dni po objavi tega pisma. Na koncu pa piše še o “pravem problemu”, ki ga baje nihče ne omenja. Torej pravi problem je po njegovem to, da so stranke na oblasti postale “talke svojih volilcev” in to bojda predvsem na problematiki “izbrisanih”, “južnjakov” itd. S tem se sicer ne bi strinjal, kakor tudi s tem ne, da je Slovenija okolje vaških straž in kmečkih puntov (kar napiše kasneje), bi se pa na tem mestu vprašal, ali g. Rački v vse, kar je napisal, res iskreno verjame? Ali res misli, da je za vsem skupaj politika in ne konkretna kočljiva situacija, v kateri so se znašli prebivalci Ambrusa in njihovi problemi, problemi, ki so nam ostalim ponavadi dokaj neznani in oddaljeni in si jih niti ne predstavljamo? Konec koncev, ali morda misli, da si je vlada želela tega problema, da mogoče koristi (že sam obstoj le-tega) njenemu ugledu v Evropi in po svetu? Skratka, po njegovem dopisu sodeč zgleda, da je eden izmed tistih ljudi, ki se nočejo sprijazniti z dejstvom, da je včasih za določenimi dejanji pač neka resnična stiska, nezadovoljstvo, ne pa politika in nestrpni desničarji; ali drugače povedano, očitno povsod vidi neko teorijo zarote. Piše pa z uporabo pretiravanj, torej na način, ki bi mu sam rekel “udaren” (predvidevam, da zato, da bi njegove besede zvenele bolj usodno), pri tem pa se nažalost, kot rečeno, poslužuje tudi izkrivljanja resnice.

Tadej Peršič, Ljubljana

Še enkrat pa bi tudi tule rad poudaril, da sam nisem a priori na nobeni od vpletenih “strani”. Sem seveda tudi proti vsakršnemu nasilju/prisili in nikakor ne zagovarjam dejanj nasilnih prebivalcev Ambrusa (kakor seveda tudi ne dejanj družine Strojan), a vseeno po drugi strani rad vidim, da se o teh rečeh piše dosledno in se jih predstavi takšne, kakršne v resnici so, torej neglede na t.i. “politično korektnost” (ali, z drugimi besedami, brez “mešanja megle”), skratka, sem velik zagovornik nepristranskega pogleda na te zadeve.

P.S. – In pa ponovno kot čisto nepovezano: danes sem 5 minut do 7h šibal na pošto in končno oddal pogodbo za ADSL povezavo pri Voljatelu. Kot drugo pa, ta trenutek bi moral že biti na t.i. “techno” ali “rave” party-ju v klubu Channel Zero na Metelkovi (spet namreč “rolata” moja dobra prijatelja Lev in Tilen), ampak moram priznati, da se mi pa danes nekako ne da iti. Drugi razlog pa je, da jutro moja babica spet odhaja k sorodnikom v G.B. in bi bil rad jutri buden/spočit, ko bo odhajala. Aha, za eno podobno objavo pa skoči na tole objavo, ki tudi govori o enem od prejšnjih party-jev v Channel Zero (ko sem tam ostal do konca, torej do 6h zjutraj) in katera je bila druga po vrsti na tem blogu.

Tadej

2 komentarja on “Moje novo pismo bralcev za Delovo SP”

  1. […] Enivej, pogodbo za Voljatel ADSL paket in pa tudi pogodbo za prenos tel. številke stacionarnega telefona sem poslal že 8.12., ko sem 5 minut do 7h šibal na pošto in jo uspešno oddal in to celo s takoimenovano “priporočeno pošto” (to sem sicer omenil tudi že v objavi “Moje novo pismo bralcev za Delovo SP“: http://tadej.sopca.com/…/…za-delovo-sp, spodaj pod “P.S.“), a je bil problem v tem, ker sem očitno nekaj narobe izpolnil v samem tekstu pogodbe. Tako sem od Voljatel-a dobil par dni nazaj novo, že napisano/izpolnjeno pogodbo v podpis in jo ta teden v ponedeljek oddal. […]

  2. […] taki podobni objavi na tem blogu (z mojimi pismi bralcev) glej tole objavo iz leta 2008 o problematiki parkiranja avtomobilov v okolici Študentskega naselja v Rožni Dolini […]


Oddajte komentar

