O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Razne moje s pisanjem povezane obsesije

Danes pa je na vrsti že dolgo načrtovana objava o raznih mojih privatnih s pisanjem (ali bolj natančno, s pisanjem bloga/spletne strani) povezanih “obsesijah”; tu mislim predvsem na formatiranje naslovov v objavah in na vsebino samih objav in linkov v njih (temu sam pravim “moji osebni standardi pisanja/formatiranja”, katerih se, kot rečeno, strogo/obsesivno držim) in tako dalje. Jah, sem že večkrat omenil, da sem, kot temu sam pravim “formating maniak” – 😉 , torej po domače povedano, imam rad, da so stvari “konsistentne”, skratka, probavam uporabljati isti “način” pisanja/formatiranja v vseh mojih objavah, v komentarjih na vseh blogih itd. Še enkrat pa naj tudi poudarim, da se vse to opisano seveda tiče izključno pisanja samega, skratka, če bi dodajal še razne druge z računalništvom povezane večinoma iracionalne, ne pa škodljive obsesije (ali kot temu tudi pravijo na ENG forumih OCD), bi mi preprosto zmanjkalo prostora na temle mojem blogu. Tako sem za boljšo predstavo (o čem sploh govorim) spodaj na dnu naknadno dodal dva primera takih striktno z računalništvom povezanih obsesij.

Torej, da začnem z naštevanjem in kratkim opisovanjem teh mojih privatnih izključno s pisanjem povezanih “formating” obsesij, ali morda še bolje, pravil. Ena taka obsesija je to, da poiskušam imeti v vseh mojih objavah isto dolžino naslovov (in podobno, da je tudi tekst v samih objavah približno enako dolg napram prejšnjim/ostalim objavam), ali z drugimi besedami, trudim se izbrati take besede, da so na koncu naslovi približno enako dolgi, črka gor ali dol. Podobno se tudi trudim, da se dva naslova ne glasita preveč podobno ali začneta na preveč podobno besedo; lep primer za to je objava “Navdušenost nad vlaki, železnico itd.“: http://tadej.sopca.com/…/…vlaki-zeleznico-itd (kjer tudi to vse pojasnim), tam sem prvotno objavo namreč naslovil “Moje navdušenje nad vlaki in železnico“, a sem potem naknadno ugotovil, da je začetek naslova preveč podoben naslovu prejšnje objave “Moje novo pismo bralcev za Delovo SP“, torej prva beseda v naslovu je bila v obeh primerih “moj” (“Moje” oz. “Moja”), tako da sem se jo odločil izbrisati in objaviti z spremenjenim naslovom. Sledi moja obsesija konkretno tule na Sopca blogu s tem, da ne uporabim istih besed/stavka v “Excerpt-u” od objave in potem v sami objavi, ali pa recimo to, da se vedno podpišem pod objave s “Tadej” (ali s “Pozdrave, Tadej” itd.), kar je seveda popolnoma nepotrebno in tako naprej in naprej v nedogled. Omeniti pa moram seveda tudi moj standard pisanja, da razne linke do objav (na blogu), ali recimo posamezne poste (na forumih), ko jih seveda objavim več skupaj in enega za drugim, jih sortiram tako, da je najstarejši prvi/zgornji, najmlajši pa zadnji/spodnji. In pa še en od mojih tak podoben standard, ki se tiče konkretno pisanja/formatiranja naslovov v objavah; že na začetku pisanja tega bloga sem se namreč odločil, da ne bom uporabljal narekovajev v samih naslovih, ali z drugimi besedami, da bom v naslovih uporabljal samo normalne črke, torej tiste iz SLO abecede.

Dalje, v objavah tudi poiskušam uporabiti čimveč različnih besed, oziroma ne ponavljati preveč istih, zato so najbrž moji stavki včasih težki za brati in preveč “nafilani” z besedami/razlagami (ali z drugimi besedami preveč “gostobesedni”, “baročni” oz. že skoraj “rokokojski”, hehe); to pa sicer tudi zato, ker se mi velikokrat zgodi, da nek tekst (potem, ko sem že objavil) nenehno updejtam, dodajam razne stvari in popravljam morebitne slovnične in pisarske napake ali pa spreminjam strukture stavkov itd.; problem pri tem početju pa je seveda to, da če je kdo že prebral objavo v prvotnem stanju, potem ne bo nikoli prebral tudi vseh tistih na novo dodanih stvari, ki sem jih kasneje dodal in katere so dostikrat celo zelo pomembne za smisel objave. Zato se tudi načeloma izogibam naknadnemu branju mojih starih objav, ker preprosto nočem, da bi kaj našel (napako, kakšno reč za dodati itd.), ker se mi ne da stalno popravljati starih objav. Na drugih mojih blogih pa imam še par manjših drugih/dodatnih obsesij, naprimer to, da vedno označujem datume popravljanja/updejtanja z “/edited:“, potem tudi to, da k naslovu objav dodajam datum, kdaj sem zadevo objavil, potem da oštevilčim vsako objavo posebej (glej RSS-feed linke od ostalih blogov v stolpcu levo) in tako naprej.

Naj pa omenim tudi eno veliko z zgoraj omenjenim povezano dilemo, ki sem jo imel pred časom. Namreč, ravno takrat sem se odločal, kako naj formatiram ločila napram tekstu. Da mi ne bo treba vsega prevajati iz ENG v SLO bom kar v originalni obliki postal moj e-mail “usability guru-ju” z imenom Jakob Nielsen; seveda nanj nisem nikoli dobil odgovora, on je le preveč “pomemben” človek in si predstavljam, da stalno zaseden, oziroma da za take banalnosti nima časa.

E-mail sporočilo pa se glasi takole:

Hey Jakob, it’s me Ivan Tadej once again …

As first, I must also confess that this e-mail is mostly the “result” of me being overly pedant. And no to the question; for example, consider my website’s http://tadej-ivan.50webs.com/software.html page. As you can see, in all cases where I link to some program’s website, I use the colon character after the “strong” closing/ending tag. But the thing is that on the very same page, I also use it the other way, i.e. use the colon char before the closing tag so that it’s itself bold too.

The example of one such “program-link”:
<strong>BartPE</strong>: <a href=”http://www.nu2.nu/pebuilder” onclick=”target=’_blank’;”>http://www.nu2.nu/pebuilder</a>

The example of few such “navigation-texts”:
<strong>My various blogs:</strong>
<strong>TinyURL:</strong>
<strong>Disclaimer 1:</strong>

So since, I am a sort of a “formatting maniac” (i.e. I like things being consistent through the whole site/page), I’ve decided to use the same formatting style/type in both cases (i.e. in case of programs and these navigational etc. texts), therefore I am curious: by various written or un-written design “standards”, which option is better, and which one would you personally recommend me to use/apply ??

In pa še s to isto temo/dilemo povezane diskusije na raznih forumih (glej spodaj za razlago, zakaj več topic-ov in ne en sam, enako kot zgoraj se mi ga ni dalo prevajati v SLO); najprej torej link do tistega konkretnega “thread-a” na WebDeveloper forumu, ki mi je pri vsej stvari nekako najbolj pomagal in katerega sem naslovil “A question on formatting that may sound very strange to you“: http://www.webdeveloper.com/…/…t=122970, potem podobno “A formatting question that might sound totally strange to you“: http://forums.digitalpoint.com/…t=149463 topic na Digital Point forumu in nazadnje thread na SitePoint forumu z naslovom “A formatting question that may sound strange to you“: http://www.sitepoint.com/…/…t=425715. Aja in pa da ne pozabim: vprašanje v “poll-u” v zgoraj omenjenih topic-ih pa se je glasilo: “Which type of formatting is better ??“, možna odgovora pa sta bila “using the colon after the closing tag” (ali “to use the colon after the ending/ending tag” in “using the colon before the closing tag” (ali “to use the colon before the closing/ending tag”), večina pa je, če se prav spomnim, izbrala prvi odgovor za najbolj pravilen.

Pojasnilo zakaj več kot en topic:

I asked this particular question on so many different forums simply because of an attempt to get as much different opinions/suggestions as possible.

No, to je pa tudi vse, kar sem danes mislil povedati, tudi če vas vsa stvar sploh ne zanima (v tem primeru tegale najbrž sploh ne boste prebrali), sem pa vsaj jaz malo zmanjšal velikost enega od mojih dveh Sopca “to-do” fajlov, kamor si zapisujem ideje za moje prihodnje objave.

/DODATEK: Kot sem že omenil zgoraj na začetku oz. v uvodnem odstavku od te objave, za boljšo predstavo (kaj sploh mislim z “z računalništvom povezana obsesija”) tako naknadno dodajam dva primera takih striktno z računalništvom povezanih obsesij, to pa zato, ker sta obe obsesiji vsaj posredno nekako povezani s pisanjem samim (oz. s črkami/besedami), enivejs, pri eni gre za to, da imam podobno vsemu zgoraj omenjenemu v glavi cel “sistem” mojih osebnih standardov/pravil za poimenovanje direktorijev (ali po slovensko: “poimenovanje map”), npr., da ne uporabljam presledkov v imenih, ne uporabljam “ne-standardnih” črk/znakov, potem dalje, da se kjer se le da, uporabljam 8.3 “legacy format” imen ali po angleško: “naming convention” (glej tudi “principles.html” : http://tadej-ivan.50webs.com/principles.html dokument na moji PC domači strani), pri drugem primeru pa je fora v tem, da si jaz nasploh hranim razne poste/komentarje, celo članke na Wikipedi-i, ki sem jih jaz “editiral” in seveda razna e-mail sporočila, vse to jasno “lokalno” v .txt in .doc fajlih na trdem disku.

P.S. – Glede teh zadnjih obsesij takoj tule zgoraj pod “/DODATEK:” odstavkom: včasih je bilo celo tako hudo, da sem si shranjeval tudi odgovore drugih na moje poste (v forumih, v komentarjih od blogov itd.), kasneje pa sem se na srečo privadil hraniti samo bolj pomembne, recimo take, kjer je bil dodan kakšen dolg “commandline” za kakšno funkcijo od kakega programa itd., nazadnje pa še to ne več.

Tadej

2 Komentarjev on “Razne moje s pisanjem povezane obsesije”

  1. […] Danes pa torej o mojem osebnem principu oz. obsesiji v zvezi z uporabo raznoraznih predlog/šablon (po angleško “template”, “templates”), tudi ali predvsem seveda kar se tiče pisanja bloga. Ta moj princip pa je (poleg tega, da sem “formatting manijak”) tudi eden od razlogov, zakaj so določene stvari/elementi pri mojih objavah zelo podobni drug drugemu, zakaj lahko dostikrat opazite uporabljene ene in iste fraze in tako naprej. Aja pa še tole: o podobni temi pa sem že pisal v objavi z naslovom “Razne moje s pisanjem povezane obsesije“: http://tadej.sopca.com/…/…povezane-obsesije), medtem ko se tega dotaknem tudi v “Blog: tale Sopca“: http://tadej.sopca.com/blog-tale-sopca dokumentu, tako da vam seveda toplo priporočam, da preletite tudi tekst na omenjenih dveh linkih. […]


Oddajte komentar

