O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Zakaj ne maram t.i. veselega decembra ?!

Za današnji mrzli decemberski dan sem se torej odločil, da bom napisal objavo o tem, zakaj ne maram takoimenovanega “veselega decembra” in zakaj me moti pravzaprav vse, kar je na kakršenkoli že način povezano z njim. No, res je, da jaz nasploh ne maram praznikov in vsega, kar spominja na “množični nagon”, vendar je “veseli december” (in kot rečeno vse povezano z njim) vseeno nekako najboljši primer teh, meni osebno neizmerno “anojing” praznikov in je nedvomno prvak v svoji neznansko veliki bedi. Aja, me pa seveda tudi zanimajo kakršnikoli komentarji iz vaše strani, ki so seveda več kot dobrodošli. In pa morda še tole: glede na to, da bom to objavo v prihodnjih parih dnevih po vsej verjetnosti spet updejtal, dodajal razne nove misli glede le-tega itd. (kot to delam oziroma se mi dogaja zadnje čase pri večini objav, oglej si recimo tole objavo o raznih mojih s pisanjem povezanih obsesijah), tako da vam priporočam, da jo v prihodnje pridete še parkrat prečekirati, ker je možno, da bom dodal take stvari, ki bodo pomembne za sam smisel objave in jih drugače (torej, če ne bi prišli še kdaj prečekirat te objave) ne bi nikoli prebrali in izvedeli teh zadev.

Še kakšnih pet let nazaj sem, tako kot vsi moji bližnji prijatelji, veselo praznoval prehod v novo leto, kar je seveda pomenilo panično in evforično planiranje kje bom (na katerem žuru), s kom bom in podobno, skoraj vsa leta pa smo z družbo odšli kam izven Ljubljane, naprimer enkrat k meni na vikend v Bohinj, potem enkrat v Kranjsko goro, enkrat na morje in tako naprej. No, potem pa se mi je tam nekje 2000, 2001, ali 2002 zgodilo (res pa je, da sem se še eno leto prej, tudi v Ljubljani kar dobro zabaval), da sem se nekako zgrešil s tistimi parimi prijatelji, s katerimi smo se zmenili, da bomo šli malo po mestu (GSM-ji pa ravno takrat, ne vem več zakaj, niso delovali) in sem si tako nakupil nekaj alkohola in odšel sam na sprehod po mestu. Sledi pa sigurno vsem znano: zoprno pokanje petard, očitno preveč pijan in hudo primitivno obnašajoč se folk, ki si pač enkrat na leto privošči vse tisto, česar se normalno ne sme (in o čemer verjetno samo sanja preostalo leto), podobno kot recimo za pusta, ko se folk enkrat na leto lahko našemi in so nekaj drugega (hehe bajdvej, ravno iz tega razloga sva z mojim prijateljem Borisom kar nekajkrat šla po hišah kot maškare poleti in tudi jeseni – 😀 , pač, kot nekakšen “upor” normalnosti in utečenosti) in tako dalje, tako da si lahko predstavljate, da se mi je vse skupaj nekako zagabilo. Jah no, mogoče je bil res razlog to, da sem ostal sam (ker sem se, kot rečeno zgrešil s prijatelji), sem pa vseeno kar hvaležen temu naključju, da sem vsaj začel malo razmišljati o tem in gledati na vse skupaj iz drugega zornega kota.

Moram pa še posebej omeniti, da sem se tega večera, ko se je ura začela bližati polnoči, začel spraševati (no, to sem se sicer tudi že nekajkrat prej), česa se folk pravzaprav sploh veseli, ali z drugimi besedami, kaj je v bistvu tako veselega oz. razburljivega na tem, da se bo pač kazalec na uri premaknil in bo datum namesto 2001 od takrat naprej 2002. Pa da ne boste mislili, da sem kakšen “zadrt” tip, ki ga moti in vse obrega ob veselje drugih, ne, nikakor ne; se samo “teoretično” sprašujem glede te konkretne “vrste veselja” (heh ja, pač v malo bolj osebnem tonu, saj se me zadeva konec koncev le tudi osebno dotika), za katerega pač sam ne vidim nobenega pravega razloga. No, res pa je seveda, da veselje že po svoji definiciji ni nujno ravno neka racionalna stvar, ehm, pa vseeno. Ugotovil sem pač, da me s tem veseljem in čisto nič ne veže, da nimam s tem splošnim praznovanjem prav nič skupnega.

Ob tej priložnosti pa naj tudi dodam moj komentar na blogu od Jonasa Ž., natančneje imam v mislih moj komentar pod objavo z naslovom “Na pokopališču“, ki je tudi nekako povezan s tem, torej povezan s prazniki in t.i. “črednim nagonom”, kot se temu rado reče.

Jah, pri meni je pa tako, da kar se tiče večine takih praznikov kot je npr. “Dan spomina na mrtve” (ali “Vsi Sveti“, heh), sem proti njim, ker sem že načelno proti t.i. “črednemu nagonu”. Je pa nekaj res: vseeno grem dostikrat ravno za 1. novembra na pokopališče (Žale, ali pa Vič in vedno tam nekje okoli polnoči ali še kasneje, ko ni žive duše) in to iz izključno enega samega razloga: totalno lepo mi gledati vse tiste svečke in barve, ki jih v temi oddajajo, da ne govorim o vonju in na sploh recimo temu “čarobnem” vzdušju. Ampak kot rečeno, samo da je čimmanj folka okoli mene, pa je vse čisto OK. Samo priznam, letos pa se kar nekako nisem zbrcal, ne vem, najbrž zaradi vremena.

Ampak to zgoraj je bilo vse v bistvu samo kar se tiče praznovanja novega leta, “veseli december” pa kot vsi dobro vemo seveda vključuje tudi nepotrebno nakupovanje (in s tem povezane “mrzlice”, živčnost itd.), razna prisiljena in bolj ali manj neprijetna družinska in druga srečanja, večerje in tako naprej. Pa saj dobro veste kaj mislim, a ne??

P.S. – In pa spet en povsem nepomemben dodatek/detajl: v tokratni objavi sem se prvič “izneveril” enemu od mojih osebnih “standardov” pisanja/formatiranja naslovov v objavah, namreč, uporabil sem narekovaje v samem naslovu, za kar sem se že na samem začetku bloganja tule na Sopci odločil, da jih ne bom; ali malo drugače povedano, že na samem začetku sem se odločil, da bom v naslovih uporabljal samo normalne znake, torej drugače povedano samo črke iz abecede. /ZAZNAMEK: No, kasneje pa sem zaradi (po mojem mnenju) predolgega naslova napram prejšnjim objavam umaknil narekovaje; saj bi raje umaknil “t.i.”, pa bi se to potem videlo v URL-ju od te objave.

Lep pozdrav, Tadej

10 Komentarjev on “Zakaj ne maram t.i. veselega decembra ?!”

  1. ruph says:

    petarde morijo 😦
    ampak ko sem bil še bolj mali so ble pa fajn… smešn.. 😀

  2. tadej says:

    No sej priznam, jaz tudi še zmerej včasih sem pa tja rad kakšno vržem – 😉 …

    Tadej

  3. Pero says:

    Glede petard se strinjam z obema. Je pa zanimivo, kako se dons znajdemo na drugi strani, na strani tistih, ki se zavedajo, da so nevarne in jih dejansko zivcirajo.

    Sicer pa nekaj bolj zanimivega, kar je sicer zal predolga tema ampak samo kot razmislek. Meni ne le leto ne pomeni nic, rojstni dan in podobno. V bistvu mi pomenijo vse zadeve, ki so povezane s casom samo del kulture, ki jo prejkone z vso svojo normalno norostjo vedno ne popolnoma prisotno opazujem z manjse distance. Da ne bom prevec napisal in nic povedal. kaj pomeni na primer: lani sem ob tem casu pil kavo zraven nobel burek in se poslavljal od Isabel (kar je mimogrede res)? Lani ob tem casu? pa sej to sploh ni nic. Kot da bi bil cas realna otipljiva zadeva. Pa ne mislim it tok dalec, da bi reku, da je dejansko samo neko merilo gibanja skozi prostor, ker tega ne vem, ampak definitivno se pa ne ponavlja. Lani ob tem casu ali pa cez en teden ob tej uri in ze podozivljamo nekaj, kot da bi se godilo v tem vzporednem trenutku. Totalna fikcija pa tako prisotna je v nasi realnosti.

    Spet prevec pisem. Ne morem spat in jutri delam ob 9h! Eden redkih bebcev, ki si to dopusti.

  4. tadej says:

    Hvala Pero tudi za tvoj komentar in pa se seveda strinjam z napisanim/povedanim, oz. enako razmišljam ko ti!!

    l.p., Tadej

  5. tadej says:

    Aja, glede rojstnega dneva pa samo tole: jest ga (podobno kot ostale take obletnice/praznike) zadnjih nekaj let isto ne “praznujem”, se mi pa po drugi strani zdi praznovati rojstni dan še najbolj, ehm kaj naj rečem, no, “logično”, to pa zato, ker je bila vsaj iz astronomskega gledišča gledano Zemlja v približno istem delu osončja toliko “vrtljajev” nazaj (torej toliko, kolikor imaš pri konkretnem roj. dnevu let), tako da obstaja neka fizična/znanstvena podlaga za to.

    Tadej

  6. Pero says:

    Ze, ze, ampak se vedno gre samo za kulturo. Pac v antiki so si res vse razlagali z vrazeverjem in nekako je naneslo, da je polozaj v osoncju glede na zvezde se danes neki pomembnega. Dan je pa sploh neki cist abstraktnega, cepav se nam zdi totalno samoumeven. Rojen 15.8.? cez 365*24ur je zemlja neznansko dalec od tam kjer je bila. Ravno tako bi lahko bil pomemben dogodek ob rojstvu naprimer vreme. Rojeni v znamenju snega, ali dezja, megle, neba brez oblaka, sonca,.. To bi melo po moje vecji vpliv, in ce ze kaj ima gotovo tudi luna vpliv. Definitivno vecji kot zvezde. Seveda sem za praznovanje rojstnega dne, ampak zato ker je pac del nase kulture in dejansko tudi sam mislim, da se nekako spreminjam vsako leto. V resnici bi bilo precej bolj pomenljivo praznovati velika spoznanja v zivljenju, kot so pojmovanje, ljubezni, samostojnosti, spostovanja materialnih dobrin… neki pomembnejsi trenutki v zivljenju, kot je preprosto arbitrarno dolocen trenutek, po principu, ki so si ga zamislili ljudje, ki niso prav veliko vedeli o tem svetu.

  7. tadej says:

    S tistim o “istem položaju Zemlje” sem mislil na njeno relativno postavitev v osončju (seveda samo glede na sonce, ne na ostale planete) in ne na absolutno

    Tadej

  8. Pero says:

    sej vem, mi je blo jasno preden sem karkoli napisal, da ti ne bom nic novega povedal. Za zabavo se ti pa malo oglasim.

    Cist mimogrede,lih gledam 24 ur in se za glavo drzim, ko gledam, kako se Slovenijo katolicizira prek tv. Vseeno sem se mel dons ful lepo. Prezivel dan s Primozem in zvecer gledal Saw s sosedo Arabko, kot se spodobi za pravi Bozic.

  9. tadej says:

    Pero je napisal: sej vem, mi je blo jasno preden sem karkoli napisal, da ti ne bom nic novega povedal. Za zabavo se ti pa malo oglasim.

    Ejga Peter, veš da sem samo vesel (in to res zelo), ko vidim tvoje komentarje; mi samo polepša dan, glede na to, da jih nasploh (torej komentarjv) ni prav veliko na temle mojem blogu …

    l.p., Tadej

  10. […] bom danes ponovno malo pisal o mojem odnosu do njega. Sicer pa je ta objava direktno nadaljevanje tiste objave izpred približno enega leta z dokaj podobnim naslovom, zato tudi beseda “spet” v […]


Oddajte komentar

