O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Zakaj na mojem/tvojem blogu ni komentarjev ??

Danes pa se nameravam “ukvarjati” s pogostim blogerskim vprašanjem: “zakaj na mojem blogu ni (več) komentarjev??” ali “zakaj jih ni skoraj nič??” (seveda, če ni razlog pač ta, da blog nima veliko obiskovalcev), sama objava pa je nekakšno nadaljevanje ene od prejšnjih mojih objav, konkretno tiste izpred nekaj dni (ja, še leta 2006 – 😀 ) z naslovom “Blogi in njihova uporabnost; nekaj linkov itd.“: http://tadej.sopca.com/…/…nekaj-linkov-itd. Tokrat bom torej govoril/pisal o t.i. “pravilu 90-9-1” (kar so bajdvej % participiranja), ki jasno v malo drugačnih razmerjih ne velja samo za bloge, forume in podobno; to pravilo namreč podobno velja tako za navadne Internetne strani (ali “domače strani”), strani/portale tipa Wiki, portale, kot sta naprimer spletni trgovini “Amazon” in “eBay” in tako naprej. Seveda pa so, kot rečeno, razmerja malo drugačna, oziroma so različna od razmerja “90-9-1”, omenjenega zgoraj.

Skratka, stvar je v tem, da sem nekaj dni nazaj na nekem blogu od Andyja Wibbelsa bolj kot ne po slučaju odkril objavo z naslovom “Jakob Nielsen on Why No One Comments on Your Blog“: http://andywibbels.com/post/1283, v njej pa avtor povzema bistvo članka na sedaj vam upam že dobro znani “Useit” strani (če berete moj blog) od “usability guru-ja” Jakoba Nielsena naslovljenega “Participation Inequality: Lurkers vs. Contributors in Internet Communities“: http://www.useit.com/alertbox/participation_inequality.html. To bom sedaj naredil tudi jaz; torej tudi jaz bom na kratko povzel bistvo omenjenega članka, seveda v Slovenščini. Posledica ugotovitev v njem, pa se seveda tudi tiče vprašanja glede števila komentarjev zgoraj v uvodu od te objave; toplo pa vam priporočam, da si prebrete celoten članek.

Trije tipi obiskovalcev (po pravilu “90-9-1”):

90% of users are lurkers (i.e., read or observe, but don’t contribute).

9% of users contribute from time to time, but other priorities dominate their time.

1% of users participate a lot and account for most contributions: it can seem as if they don’t have lives because they often post just minutes after whatever event they’re commenting on occurs.

Tole konkretno pravilo “90-9-1” zgoraj velja za Internetne skupnosti nasploh, pri drugih bolj jasno določenih tipih pa so raziskave pripeljale do drugačnih ugotovitv. Konkretno, če pri WWW skupnostih vobče velja zgoraj omenjeno pravilo “90-9-1”, se razmerje pri blogih poslabša na “95-5-0.1“, pri straneh Wiki tipa pa se poslabša še bolj na razmerje “99.8-0.2-0.003“, ali drugače zelo, če pri večini strani 90% obiskovalcev samo bere (in ne participira), to število pri blogih naraste na 95% obiskovalcev (ki torej ne komentirajo), pri straneh tipa Wiki pa celo na 99%. Sedaj upam vidite, zakaj na vašem blogu ni skoraj več komentarjev: zato, ker večina folka ne sodeluje pri debatah (ne piše postov na forumih, ne komentira na blogih itd.), ampak preprosto samo berejo. Hja, ampak zakaj pa potem nekateri blogi imajo kupe komentarjev?? Odgovor je seveda čisto logičen: ja zato vendar, ker imajo tudi veliko več obiskovalcev!!

Jah, to je torej nekako to, kaj drugega pa v bistvu nimam za dodati; no, naj pa vseeno ponovim, da je na “Useit” strani od Jakoba Nielsena še mnogo drugih takh koristnih reči/tekstov), konkretno bom tule spodaj pod “P.S.” postal linke do treh, ki sem jih (v celoti seveda) prebral v zadnjem času.

P.S. – Najprej začnimo s “pozitivno” naravnanima člankoma “Ten Good Deeds in Web Design“: http://www.useit.com/alertbox/991003.html, “Home Page Design Guidelines“: http://www.useit.com/alertbox/20020512.html, končajmo pa z “negativno” naravnanima “Top Ten Mistakes in Web Design“: http://www.useit.com/alertbox/9605.html, “Ten Most Violated Homepage Design Guidelines“: http://www.useit.com/alertbox/20031110.html, medtem ko pa so bili vsi štirje objavljeni v njegovi Alertbox kolumni.

Pozdrav, Tadej

12 komentarjev on “Zakaj na mojem/tvojem blogu ni komentarjev ??”

  1. Hirkani pravi:

    Seveda drži, da imajo blogi z več obiskovalcev več komentarjev. Ampak tudi to nujno ne drži.

    Pri meni je največ komentarjev takrat, ko sama “komuniciram” z bralci, sploh če jih direktno povprašam za mnenje.

    Zgodi se, da pri kakšnem zapisu pričakujem veliko komentarjev, pa jih presenetljivo ni. Pri kakšnem drugem pa se nepričakovano usujejo. Še gruntam, zakaj je tako 🙂

    Res odličen zapis o komentarjih, pri Lorelle

  2. Badog pravi:

    ker so posti predolgi, čudno napisani in cel blog je preveč natlačen, zato kljub dobremu naslovu nikoli ne pridem dlje od par vrstic in pol si recem wtf boring in skocim naprej … torej strnjeno, zanimivejse in spucaj blog pa bomo vec brali 😉

    ps: nage babe bodo tut pomagale

  3. Hirkani pravi:

    Pred pol ure sem že oddala komentar, pa je ostal nekje v moderaciji, verjetno zaradi aktivnega linka. Morda jih je zato bolj malo? 🙂

  4. Pero pravi:

    Socialni status in popularnost lastnika? Dejstvo je da se pri znanih ljudeh nabere veliko vec obiskovalcev in se radi jim v rit lezejo.

  5. tadej pravi:

    Badog je napisal: ker so posti predolgi, čudno napisani in cel blog je preveč natlačen, zato kljub dobremu naslovu nikoli ne pridem dlje od par vrstic in pol si recem wtf boring in skocim naprej

    Mah veš, to nisem mislil konkretno na moj blog, ampak bolj “teoretično”, torej na bloge nasploh. Drugače pa, kot sem že parkrat napisal, jaz pišem moj blog v večini zase (ja, malo egoistično) in pa za tistih nekaj mojih dobrih prijateljev, za katere vem, da ga (vsaj relativno) redno berejo, za druge pa se mi malo “jebe” – 😉 , če se smem tako izraziti.

    hvala za komentar, Tadej

  6. tadej pravi:

    tadej je napisal: hvala obema za komentarje, Tadej

    Uhhh, sem te čisto spregledal: hvala tudi tebi za komentar, Pero. Res je, jaz tudi sovražim to “lezenje v rit“, npr. na Jonasovem blogu je tega sranja na pretek. Jah in pa vidite, Peter je recimo eden od teh mojih prijateljev, omenjenih v komentarju zgoraj.

    Tadej

  7. tadej pravi:

    Hirkani je napisala: Pred pol ure sem že oddala komentar, pa je ostal nekje v moderaciji, verjetno zaradi aktivnega linka. Morda jih je zato bolj malo?

    Ja poznam te “spam filtre” (oz. “moderacije”) in mi grejo pošteno na k*, verjemi pa, da nimam jaz osebno prav nobenega “nadzora” nad njimi.

    Hirkani je napisala: Zgodi se, da pri kakšnem zapisu pričakujem veliko komentarjev, pa jih presenetljivo ni. Pri kakšnem drugem pa se nepričakovano usujejo.

    Ja Hirkani točno tako, veš, popolnoma isto se tudi meni dogaja!! In pa še tole: poleg “več obiskovalcev več komentarjev“, mislim, da je mogoče še en dodaten razlog za malo komentarjev na določenih blogih. Torej, po mojem mnenju je ta razlog ta, da se nekateri spravijo komentirati samo tiste objave (po moje zaradi samopromocije), pri katerih vejo, da bo njihov komentar (in posledično link na njihov blog) videlo veliko ljudi, kot se npr. zanesljivo zgodi, če komentiraš na Jonasovem blogu.

    Tadej

  8. Hirkani pravi:

    Tadej, to zadnje tudi drži. Potem pa imaš slabo vest tam kaj pustiti, da ne izpadeš patetično samopromotorski. Včeraj sem nalašč postnila pri Jonasu komentar in sem imela sam en cel link od tam. Ni tko hudo 😉

  9. had pravi:

    stvar je povsem preprosta.. ce ne pustis odprtih moznosti za komentiranje, oz. ce je prispevek popoln, potem ni komentarjev 🙂

  10. tadej pravi:

    had je napisal: stvar je povsem preprosta.. ce ne pustis odprtih moznosti za komentiranje, oz. ce je prispevek popoln, potem ni komentarjev

    No ja no had, tako preprosto pa le ni, vsaj po mojem mnenju ne. Hočem reči, da v kolikor se z glede “odprtih moznosti za komentiranje” popolnoma strinjam s tabo, se mi zdi oz. bi sam rekel, da je re redkokateri “prispevek popoln” (no, vsaj za svoje objave tako mislim – 😉 , pa za večino drugih seveda tudi), v tem smislu seveda, da se ne bi dalo nič pametnega dodati in nanj komentirati. In pa aja, lepa hvala za komentar!!

    l.p., Tadej

  11. piratej pravi:

    Ja sej je vse prej našteto odločilno za število komentarjev: “slavnost” blogerja, “popolnost” napisanega, pa tudi tisti procenti se mi zdijo kar verjetni 😉 torej zgleda, da veliko več ljudi bere bloge, kot si pa mislimo 😛

  12. tadej pravi:

    No, res lepa hvala tudi tebi piratej za tale zadnji komentar v tejle kar popularni objavi.

    l.p., Tadej


Oddajte komentar

