O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Kaj bi se dalo narediti s starimi PC-ji ?!

V drugi današnji dokaj kratki objavi, katero sem tudi uvrstil pod novo kategorijo “Vprašanja” (je pa tudi prišla čisto nenapovedano, skratka kot nekaka posledica današnjih dogajanj; zato tudi kategorija “Dogajanja”), pa, čeprav mislim oz. se bojim da vem, kakšen odgovor mi boste dali, sprašujem svoje bralstvo (tiste, bolj “ta geek-ovske”) za odgovor na sledeče vprašanje: kaj bi človek lahko koristnega naredil s kupom starih računalnikov??! V smislu seveda, ali mislite, da bi se jih še dalo kakorkoli izkoristiti (njihove posamezne dele itd.), ali je kakšna konkretna komponenta, za katero bi mi še posebej priporočili, da jo vzamem oziroma prisvojim kot “backup” za morebitno ponovno uporabo, npr. v mojem računalniku.

Pri stvari gre namreč za kup (ja, res so nametani na kup) zavrženih/zapuščenih starih računalnikov, ki sem jih čisto po slučaju danes odkril v prvem nadstropju (tudi zapuščene) tovarne Rog v Ljubljani. Samo kot pojasnilo; čeprav sem naredil že kar nekaj obhodov po tovarni Rog, sem šele danes bolj temeljito preiskal oz. obhodil tudi to prvo nadstropje in odkril te zavržene PC-je. Kot čisto mimogrede, to delam (torej raziskujem zapuščene stavbe, naprimer Cukrarno, Kolizej, svoj čas dele Metelkove itd.), še bolj pa sem delal, dokaj pogosto.

Da nadaljujem: v tem kupu je vsega skupaj nekje 10 zavrženih PC-jev, po moji sicer grobi oceni so to prvi Pentiumi, mogoče pa je med njimi celo še kakšna 486-ka, skratka zelo stare in outdejtane zadevščine. No, vseeno pa je nekaj od teh stvari/komponent v kar dobrem stanju (npr. v kupu so tudi še čisto v redu izgledajoči CD pogoni itd.), tako da sem pomislil, da bi mi kakšna konkretna reč morda še prav prišla v prihodnosti.

Da sem bolj konkreten: s CPU-ji in mobo-ti seveda nimam kaj početi, sem si pa iz kupa vzel nekje tri, štiri IDE kable, nekaj anti-statičnih vrečk in pa eno škatlico polno RAM “stick-ov”, za katere pa sicer ne vem, če so PC133 (torej 133 MHz), kateri bi prišli v poštev pri meni oz. mojem PC-ju. Vse to, kot rečeno, kot neke vrste “backup”, v primeru, če se kdaj v prihodnosti meni pokvari (oziroma pač neha delovati iz kateregakoli že razloga) kakšna od mojih prej omenjenih PC-komponent. Aja in pa prisvojil sem si tudi en trdi disk (na kupu jih je ostalo še kakšnih 10), tega pa samo zato, da ga bom doma v miru razstavil in si natančno ogledal/se spoznal z njegovo sestavo, v oči pa me je padel tudi en monitor in nekaj grafičnih/zvočnih kartic.

/OPOMBA: Hmmm, če sedaj malo pomislim, je mogoče eden od razlogov, da si tako želim na vsak način uporabiti/izkoristiti te stare komponente ta, da se mi preprosto zdi škoda zavreči toliko (vsaj še pred par leti) koristne elektronike.

To je pa sedaj resnično vse, kar sem imel danes namen povedati; no, pri prvi objavi je res šlo za dalj časa obstoječi namen, za to zadnjo objavo pa se je namen, kot sem že omenil zgoraj, sicer “naredil” kasneje tekom dneva, vseeno pa je sedaj po njenem objavljenju to 100% vse za danes!!

P.S. – Za razne detajle o mojem računalniku in njegovi konfiguraciji (torej v njegovih t.i. “specs-ih”), pa si tudi lahko ogledate v fajlu “System-Specs.html“: http://users.volja.net/…/…/System-Specs.html (originalno zamišljen kot oz. bolje, njegova orig. vloga je “eksternal” fajl na moji glavni “PC domači strani”), link do njega pa je dostopen z “OPEN or GET” drop-down menijem v dokumentu/page-u http://tadej-ivan.50webs.com/…/diverse.html; pred tem je bil ta meni na voljo na prav vseh dokumentih pod “root-main” sekcijo, a sem ga zaradi velikosti (dolžine kode) raje umaknil in prestavil samo na en dokument pod “sub-other” sekcijo.

Tadej

8 Komentarjev on “Kaj bi se dalo narediti s starimi PC-ji ?!”

  1. Maksimiljan Glutej says:

    Nisem nek geek in seveda ne vem, ce so stare komponente lahko uporabne za kaj drugega, kot podloziti omare in podobno. Diske definitivno lahko uporabis, ostale komponente pa z leti preprosto izgubijo vso svojo vrednost. Seveda nekateri znajo iz zvocne kartice narediti cuda ampak ce nisi ravno mojster elektronik je veliko tezje najti nekoga, ki to zna kot samo kartico. In tukaj je zdej ta odgovor, ki si ga pricakoval : )

  2. matevz says:

    kadarkoli lahko strao kramo podarite naprimer kiberpipi, tovarni ROG, ali kaksnemu zavodu,..

  3. tadej says:

    matevz je napisal: kadarkoli lahko strao kramo podarite naprimer kiberpipi, tovarni ROG, ali kaksnemu zavodu,..

    Ja pa saj jaz sem to staro kramo dobil ravno v tovarni ROG – 😉 ; nazaj pa je ne mislim nesti …

    Tadej

  4. tovarna rog says:

    bravo, se eden od ljudi, ki stikajo po rogu, in s sabo odnasajo stvari. Upam da si se prisel vsaj povedat. Saj te krame je se veliko, posledica razpada multimedijskega centra v rog, potem, ko so ga zakonzervirali… Meni je bilo tudi skoda gledati kako so pentiumove cipe uporabljali za svecnike (pini dobro primejo). Seveda to ni graja z moje strani, je pa res da bi se prostor dosti prej uredil, ce bi na primer prisel do koga od nas, ki malo bolje ve cigave so te stvari, in bi lahko kaj skupaj naredili. Kak comp geek bi nam sigurno prav prisel. Nekaj te robe smo tudi uspeli resiti pred propadom (ceprav je ornk za cajtom). Magari pridi pogledat se kdaj.
    lp

  5. tadej says:

    Poglej, res oprosti, ampak niti slučajno si niti pod razno nisem predstavljal, da je “prihodnost” te robe (sedaj se ji po tem tvojem komentarju niti ne upam več reči “krama”) kaj drugega kot odvoz na odpad. In kot sem napisal tudi zgoraj, je vse skupaj ležalo pometano po enem od nadstropij, takorekoč vse pa je bilo vlažno/premočeno itd. In še enkrat, nikakor si nisem mislil, da sem s tem kogarkoli oškodoval.

    In pa seveda, če lahko to na kakršenkoli način popravim (recimo, da kam prinesem vse te reči), mi prosim čimprej sporoči, ali tule preko komentarja, ali pa preko e-maila!!

    Tadej

  6. tovarna rog says:

    ma ne stari, stvar je v tem, da so tam stvari lezale zaradi tega, ker tam na splosno velja pravilo da ce ni tvoje ne jemlji. Je pa res da se je marsikaj vmes zgodilo/zgubilo, s tem mislim tudi na to lepo navado…
    pa vendar je ta tradicija se vedno prisotna, toliko, kolikor se tega zavedajo uporabniki/obiskovalci.
    Hotel sem reci nekaj drugega, recimo z comp-geek vidika ta stvar morda ne sluzi nicemur. A kakemu free umetniku, se to morda zazdi inspiracija ki jo lahko uporabi v svojem delu.
    (za enga gnoj je za drudzga zlato)
    Pa tudi imamo resnicno probleme s drugacnimi stvarmi. Recimo Imamo wifi oddajnike vse dela, samo se povezemo na akumulator…
    ali pa ponovna
    vzpostavitev multimedijskega centra ROG
    pa,
    ROG rtv…
    Resnicno, ce se ze potikas po podobnih prostorih, pridi se kdaj oglasiti, teh stvari je se, pod kljucem. Pa niso vse tako zastarele.
    ghettotech

  7. Tovarna ROG says:

    Evo ti en primer, kaj bi se dalo narediti…

  8. tadej says:

    Kul hvala, si bom ob priliki pogledal. Trenutno imam namreč zoprno težavo z restartanjem mojega računalnika, tako da se, če se le da, izogibam takih strani.

    Tadej


Oddajte komentar

