O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Temperaturo CPU-ja sem uspel znižati za 10 C

In to mi je v bistvu uspelo čisto po slučaju. Par dni nazaj se je namreč spet pripravljalo k nevihti in sem se zato (sicer zelo nejevoljen, ker ga načeloma ne ugašam) odločil ugasniti moj računalnik. No ja, povedati moram tudi, da se je bliskanje in grmenje končalo ravno nekaj minut po tem, ko sem ga ugasnil. Sem se pa zato ponovno odločil, da izkoristim to priložnost in malo počistim PC-jeve ventilatorje. Ta padec v temperaturi si lahko ogledate v MBM5_Interval.csv falju, ki ga zgenerira moj Motherboard Monitor 5 program (glej tudi spodaj), v katerem so zabeležene temperature od raznih PC-jevih komponent med datumom 12.5.2007 in 3.6.2007. Aja, konkretneje glej pod kolumno “CPU” za razliko med vnosom 17.5.2007 ob 20:59:56 (temp.: 45° C) in vnosom isto 17.5.2007 ob 23:34:16 (temp.: 37° C), torej po ponovnem zagonu po sicer nerealizirani nevihti, in pa tudi vsemi ostalimi nadaljnimi vnosi.

Aha, še preden sploh začnem z opisom, si lahko več o tem preberete na mojem “Twitter” user-page: http://twitter.com/satyr (več o “twitanju” si lahko preberete v moji prejšnji objavi), kjer sem napisal tele tri “twit-e” spodaj, pri čemer je najmlajši “twit” zgoraj na vrhu in najstarejši spodaj na dnu.

Wow, remember that I’ve cleaned my PC’s fans yesterday?? Well, it seems that because of that, the CPU is almost 10 C cooler than before…

Well, at least I’ve cleaned my PC’s fans (both the case and the CPU fan) after a long time; and yes, they were both dirty like hell.

Errr, and once again I shut-down the computer just a few minutes before the storm went by. How I hate this when it happens, really!!!

Again, I am afraid that the storm is coming, and so I will probably soon need to shut-down the computer, grrr!!

V glavnem, tokrat sem se stvari lotil dokaj temeljito (napram prejšnjim čiščenjem), s tem hočem reči, da nisem samo malo izpihal prahu iz CPU, PS in “case” ventilatorjev (ali po angl. “fan-ov”) in jih malo počistil z vlažnimi robčki, ampak sem jih tokrat sčistil tudi z neko posebno ščetkico (hehe, s tisto, ki jo dobiš zraven z elektičnimi brivskimi aparati), pri čemer sem se še posebno posvetil CPU fan-u in ga rešil kar nekaj milimetrov debele plasti prahu, ki se je nabrala globoko tam notri v samem ventilatorju.

/DODATEK: Za več o tem, kako sem enkrat s čiščenjem notranjosti PC-ja dosegel ravno nasproten učinek (torej povišano temperaturo), pa si preberite nekaj mojih postov v topic-u z naslovom “What have I done so that now the temperature …“: http://episteme.arstechnica.com/…/472005679731, ki sem ga odprl na “Ars OpenForum” forumu.

No in potem, ko sem končno spet zagnal računalnik in tudi že štartal moj DC program Folding@Home: http://folding.stanford.edu, me je totalno presenetilo, ko sem v programu “Motherboard Monitor 5” (ali na kratko “MBM 5”) opazil, da je bila temperatura potem, ko se je PC že ogrel na t.i. “delovno temperaturo”, povprečno za vsaj 10° C nižja kot pred čiščenjem fan-ov. Mimogrede, domača stran od MBM 5 programa je “off-line” (sem ravno prejle preveril), download-linke pa lahko dobite z iskanjem za kombinacijo “Motherboard Monitor“: http://www.google.com/…Motherboard+Monitor na angleškem Google-u.

Skratka ponovno: če je bila prej temperatura v mirujočem (ali “idle”) stanju nekje 46° C in delujočem do 51 C, je sedaj v mirujočem stanju pod 37° C in delujočem samo okoli 40° C, kar pa je resnično huda razlika, a ne??!

Mimogrede, program “MBM 5” je na mojem PC-ju sposoben odčitati podatke iz treh (torej prav vseh) senzorjev; s “podatki” tu jasno mislim predvsem na temperaturo pozamezne rač. komponente, drugače pa zna “MBM 5” prikazati tudi trenutno voltažo, hitrost obratov fan-a itd. Natančneje gre za CPU, mobo in “case” senzorje (torej “ohišje”, kar pomeni splošno temperaturo v notranjosti “škatle”) in pa še za senzor za IDE trde diske.

P.S. – Pa morda še tole obvestilce: v prihodnjih dneh sledi še ena objava povezana s to temo (torej s temperaturami raznih komponent, predvsem pa CPU-ja), natančneje bom pisal o razliki med tem, ko DC programi laufajo na 100% v primerjavi s tem, ko laufajo na recimo samo 90, 80, ali 70% polnega procesorskega časa.

Tadej

3 komentarji on “Temperaturo CPU-ja sem uspel znižati za 10 C”

  1. tadej pravi:

    Naj pa omenim še poglavitni razlog, zakaj se tako krčevito izogibam ugašanju računalnika. Gre preprosto za to, da imam na mojem RAM-drajvu toliko enih stvari začasno spravljenih tja (recimo dokumentov iz WWW-ja za prebrati itd.), katere moram tako pred ugasnitvijo PC-ja kopirati na disk (ker jih pač nisem imel časa prebrati); izogib temu pa je eden od smislov uporabe RAM-drajva, vsaj v mojem primeru.

    Aja, pa tudi cel moj “IE cache” (vključno s “Cookies“, “History.IE5” in “Content.IE5” direktoriji) je pri meni lociran na RAM-drajvu.

    Tadej

  2. […] Včeraj me je spet nevihta prisilila, da sem moral ugasniti moj računalnik, ker načeloma nerad počnem. Heh in spet se je bliskanje in grmenje končalo ravno takoj po tem, ko sem ga ugasnil, res je pa, da se je potem spet začelo, tako da sem ga pustil ugasnjenega kar čez noč. Spet pa sem izkoristil to priložnost za to, da sem počistil računalnikove ventilatorje in tokrat prav vse. Tokrat sem se stvari lotil še veliko bolj temeljito, kot npr. pri prejšnjem čiščenjeu opisanem v objavi “Temperaturo CPU-ja sem uspel znižati za 10 C“: http://tadej.sopca.com/…/…uspel-znizati-za-10-c, torej tokrat sem se lotil še ventilatorjev od PSU-ja in grafične kartice. […]

  3. tadej pravi:

    Uau, tokrat mi je ta ista stvar uspela še bolje; oglej si konkretno tale post v eni od diskusij, ki sem jih odprl na “Ars OpenForum” forumu glede mojih težav s spontanim resetiranjem mojega računalnika, ki jih doživljam v zadnjem mesecu.

    Tadej


Oddajte komentar

