O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Malo nasploh o mojem problemu z nespečnostjo

Danes pa torej malo na splošno o moji nespečnosti in seveda posledično mojem zjebanemu bioritmu. Bi pa kar takoj na začetku ponovil sledeče: jaz imam že od nekdaj nekako raje noč kot dan, sem torej t.i. “nočni tip” človeka (ali t.i. “nočna ptica”), to pa poleg vsega ostalega najbrž zato, ker je ponoči v zraku nek tak totalen mir in spokoj, ki me totalno privlači in obenem pomirja, pa prosim vas, brez kakršnegakoli vnaprejšnjega obsojanja, v smislu “kako sem v kurcu”, “kako je to narobe” in tako naprej. No, ampak tale uvod zgoraj se je v bistvu bolj tikal mojega “odnosa” do dneva in noči (in s tem tudi bioritma), ne pa toliko same nespečnosti. Glede bioritma morda samo še to, da se mi je tako tekom časa zgodilo, da sem začel prestavljati odhod v posteljo na vedno kasneje in kasneje, dokler se mi ni vse skupaj (dan in noč oz. to kdaj sem buden/najbolj aktiven) takorekoč postavilo na glavo – 😉 .

Aha in pa konkretno o tej temi sem nekaj napisal že v objavi “Moj zjeban bioritem in ena PC pizdarija“: http://tadej.sopca.com/…/…ena-pc-pizdarija. Tam sem namreč (vsaj zdi se mi) tudi čisto prvič povedal, da se mi dogaja, da vedno ravno tik pred spanjem (oziroma ko se trudim zaspati) vedno dobivam razne ideje, od raznih filozofskih/življenskih stvari, do tega, kaj bi recimo dodal ali spremenil v kakšni objavi na blogu ali na mojih domačih straneh itd., zaradi katerih se potem nikakor ne morem umiriti. In pa tudi, ker si moram te ideje potem takorekoč vedno nujno zapisati (pač, da ne bi šle v “pozabo”) in se tako potem dogaja, da se moram močno truditi – 😡 , da ne mislim na svoj blog oz. stvari, ki so se mi zgodile tekom dneva (in da torej poiskušam “najti” tiste druge/prave misli, ki uspavajo), da lahko na koncu sploh zaspim.

Spodaj imate tudi komentar, ki sem ga postal v objavi z naslovom “Večer and me“: http://www.ljudmila.org/~savicd/wp2/?p=194 na “Bayaland” blogu.

Dobro, bom kar “po domače” napisal tale komentar, čeprav je sama objava (in dosedanja dva komentarja) v angleščini. Oglašam se skratka samo zato, da ti povem, Barbara, da sem prebral tisti tekst na Večeru in ti moram zato nujno povedati, da imam s spanjem jaz takorekoč identične težave (in sem o tem tudi že pisal na svojem blogu in to večkrat), kot jih imaš ti. Torej, že od nekdaj sem se čudil in zavidal ljudem (npr. v raznih “šolah v naravi”, pri tabornikih itd.), ki lahko zaspijo takoj, ko zaprejo oči. Mene so namreč že kot majhnega zaposlovale razne skrbi in življenska vprašanja/razmišljanja, ki mi niso dala (za)spati in sem tako že kot otrok potreboval vsaj nekje pol ure, da sem se umiril in so končno prišle tiste “mehke” misli, ki naznanjajo bližajoče se spanje. Sedaj, ko sem pa starejši, ko več vem in sem tudi bolj zrel (torej imam več “gradiva” za obdelati), pa je vse to še veliko huje/potencirano; torej to zna sedaj trajati tudi do ure ali celo dveh ur, včasih pa še več. In ja, enako kot ti dobivam ravno takrat svoje najboljše ideje, tudi recimo kaj glede objav na mojem blogu, kateremu se obsesivno posvečam (recimo kaj bi naslednji dan objavil, kaj bi dodal h kakšni že objavljeni zadevi, kaj bi dodatno/bolje pojasnil, spremenil/izboljšal itd.) ravno pred spanjem, oz. ravno takrat, ko se trudim zaspati. Res skrajno neprijetna zadeva; hehe, zato pa tudi imam popolnoma zjeban t.i. bioritem.

Pozdrave, Tadej

Naj pa glede nespečnosti poudarim, da pri meni ne gre toliko za “standardno” nespečnost, torej da bi nasploh slabo/malo spal, se stalno zbujal, težko zaspal nazaj itd. (vsaj tako si predstavljam, da je pri večini ljudi), ampak gre za to, da jaz samo težko zaspim, ko pa enkrat že spim, lahko spim nepretrgoma tudi 8 in več ur. To pa izgleda tako, da se ponavadi mučim več kot 1-2 uri (da pridejo ta prave “mehke” oz. “uspavajoče” misli, kot sam temu pravim), preden končno zaspim. Verjemite mi, da sem v vseh teh letih (ta problem me namreč spremlja že od zgodnjega otroštva) poiskusil že prav vse: od npr. zaužitja toplega (po možnosti) mleka z žlico medu pred spanjem, ne-gledanja TV-ja tik preden se odpravim v posteljo, ne kajenja cigaret, pa do meditacije (o tem več spodaj) in podobnih reči, pa ni v končni fazi prav nič pomagalo.

Ne pomaga niti umirjeno razmišljanje o filmih, ki sem jih pred kratkim gledal, niti “prepevanje” kakšne pesmi (seveda samo v mislih) itd. No, kdaj mi sicer potem vseeno uspe hitro/hitreje zaspati in se potem vedno nasednji dan poiskušam spomniti, kaj sem tokrat naredil drugače, kaj je bilo tisto, kar mi je pomagalo hitreje zaspati oz. si zapomniti/izmisliti nek tak definitiven način/pravilo, kako umetno/zavestno priti do tega občutka zaspanosti, pa nikoli ne najdem pravega odgovora!!

P.S. – Glede uporabe meditacije oz. stanja “brez misli” (več o njej več kdaj drugič; folk si namreč nasploh čisto narobe predstavlja, kaj meditacija sploh je) pri premagovanju nespečnosti pa tole: problem z njo je v tem, da tudi sama meditacija zahteva veliko koncentracije in že zaradi tega ne “pelje” proti tistim mislim, ki potem vodijo proti (za)spanju.

Tadej

5 komentarjev on “Malo nasploh o mojem problemu z nespečnostjo”

  1. ceri pravi:

    Huh, to je pa tema zame.
    Jst sem odkril skrivnost do amortiziranja dneva. Spim po 5 urc dnevno, čez vikend pa potegnem na lepih 7. Tako dobiš maxx iz dneva.

    Sicer glumim zombija tam do ene 10ih, tolk da podočnaki izginejo ampak to je vse dobro:D

    Drugač pa če hočeš ti dam jst mal moje krvi, če ti rata sintetizirat zdravilo (zaspim kjerkoli in kadarkoli – tudi če nočem, pojstla, avto, stol, kavč, v avtu, pr lubici, na tleh….)

  2. tadej pravi:

    Ehmm, praviš: “zaspim kjerkoli in kadarkoli – tudi če nočem, pojstla, avto, stol, kavč, v avtu, pr lubici, na tleh…“??! Vidiš, točno to bi si jaz želel, torej biti te sorte človek, kar se spanja tiče!!

    Tadej

  3. šaraf pravi:

    nočna ptica my ass, najd si službo, pa se bo tud bioritem popravu, lp

  4. tadej pravi:

    Bajdvej šaraf, čisto tako me zanima: kako pa ti v bistvu sploh veš, da jaz nimam službe??! Heh, saj je res nimam, zanima me samo kako ti to veš – 🙂 oz. kako si lahko tako siguren. Okay no, v primeru, če si prebral še kakšno drugo mojo objavo na temle blogu bi se to seveda dalo brez težav razbrati iz objave same, samo ne vem no…

    Tadej

  5. tadej pravi:

    Dobro folk, sem celo izvedel kdo je “šaraf” (najprej mi je zvenelo nekam “orientalsko”); je namreč en izmed mojih bližnjih prijateljev, ki pa je spremenil svoj “nick”, s katerim se podpisuje (je namreč že parkrat komentiral v enih drugih objavah) na tem mojem blogu.

    Tadej


Oddajte komentar

