O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Total Commander, najboljši file-manager

V pisanje te objave me je napeljalo to, da je bil moj daleč najljubši (toliko, da file-management postane z njim pravi užitek) in nedvomno daleč najboljši oziroma najbolj sposoben/dovršen FM-program z imenom Total Commander: http://www.ghisler.com updejtan v verzijo 7.0 (glej tudi “What’s new” page na tej strani; link je spodaj v tekstu od “pastanega” e-maila); dodajam pa tudi e-mail sporočilo, ki sem ga o tem (torej o updejtanju programa) poslal moji “e-mail listi” prijateljev, katere ponavadi obveščam o takih in podobnih, tudi z računalništvom čisto nepovezanih zadevah.

1. Za začetek vam skratka dajem v branje že zgoraj v uvodu omenjeno e-mail sporočilo poslano moji “e-mail listi”, ki sem ga naslovil “Total Commander 7.0 je na voljo za download“, dotika pa se tudi nekaj ostalih stvari, ne samo samega updejtanja TC programa. In pa saj res, updejtan je bil tudi “standalone” plugin “Lister“: http://www.ghisler.com/lister (še direktni download-link od 32-bitne “ENG varijante”), ki ga lahko uporabljate tudi če nimate inštaliranega TC-ja.

Tole bi sicer od vas prijateljev na moji “e-mail listi” res znalo zanimati bolj samo MaTeJa (pa mogoče še koga), skratka, večine od vas pa ne. No, pa vseeno: obveščam vas, da je bil pred kratkim vsaj zame osebno en in edini “file manager” Total Commander: http://www.ghisler.com (ali ali na kratko “TotalCmd“) updejtan v verzijo 7.0; glej tale page tule: http://www.ghisler.com/whatsnew.htm, da vidiš kaj je vse novega v tem updejtu. Pa bajdvej, prej se je program imenoval “Windows Commander” (ali na kratko “WinCmd“), če ga morda kdo pozna pod tem starim imenom.

Aja pa mimogrede, včasih sem ga, priznam, pri/po vsakem updejtu skrekal, a ker sem ravno enkrat takrat “odkril” (oz. bolje, se zavedel) enega od mojih “računalniških principov”, konkretno tistega glede puščanja stvari, kot so v originalu (kar seveda še posebej velja za tako “crucial” zadeve kot so .exe-ji, torej t.i. programovi “executables”), ga sedaj preprosto raje uporabljam kar takega, kot ga dobim, skratka ne-registriranega. Pač, TC-ja se na žalost ne da skrekat na način, ki ne bi vseboval “patch-anja” .exe-ja (kot se da marsikateri drug program), torej s “fejk” serial/code.

To pa je sicer čisto vseeno (torej to, da ga uporabljam ne-registriranega), ker ima program v ne-registrirani obliki prav vse funkcije, ki jih ima registriran program. Aja in pa, saj sem ga hotel celo registrirati, ampak sem se vsakič sproti ustrašil, da bi to naredil ravno tik preden bo doživel program kakšen “major update”, po katerem njegov stari “registration key” (od te in starejših verzij) ne bo več veljal. No, pa se zaenkrat to še ni zgodilo, tako da imajo uporabniki verzij 3.x, 4.x, 5.x še vedno zastonj update.

Aja, glede krekanja programa pa mogoče samo tole: v e-mailu zgoraj sem pozabil dodati tale citat: “The update is still free for all registered users (also of Windows Commander) – please check our update instructions.“, ki ji tisti, zaradi katerega se “bojim” registrirati program. No, ampak ker ga sedaj več ne krekam in ga torej uporabljam ne-registriranega, se mi to zdi vsaj malo bolj pošteno do Christiana Ghislerja, avtorja programa.

2. Kot drugo pa bom dodal tisto listo TC-jevih funckij (22 jih je vseh skupaj), ki jo imam že dolgo objavljeno pod sekcijo “UNSORTED NON-SETUP RESIDENTS” na software2.html strani (tam, kjer piše “The main Total Commander’s features:“) na mojem z računalništvom povezanem spletnem mestu. Mimogrede, to drugo točko pa sem naknadno dodal 18.11.2007.

  • 1. drive combobox, drive buttonbar, etc.
  • 2. menus for apps’ execution (or folder opening)
  • 3. menus with “directory hotlist” (or “Hotlist facility”, i.e. pairs of pre-set dirs)
  • 4. in-built commandline, which supports also in-built commands (like cd, del, xcopy, etc.)
  • 5. folder/directory tabs (also another tab for used dirs)
  • 6. “real” virtual folders (i.e., CLSID Folders, labeled as \Control Panel, \Recycled, \Desktop, and not their “HD-representatives” D:Recycled, D:Documents and SettingsUser_NameDesktop, etc.)
  • 7. button bar with:
  • — a. most used folders
  • — b. most used apps (it’s preety handy having the button for cmd.exe sitting above, so it’s really easy to execute it from any dir in no-time – as current/working dir – also very useful in “cooperation” with commandline from 4)
  • 8. “compare files by content” tool
  • 9. “multi-rename” tool
  • 10. “synchronize dirs” tool
  • 11. “compare files by content” tool
  • 12. advanced search (the most powerful, I’ve ever seen)
  • 13. hex/binary viewer (called Lister)
  • 14. supports regular expressions
  • 15. supports many plugins
  • 16. built-in FTP client with “Lists upload” feature
  • 17. cable connection through parallel port
  • 18. in-built commandline, which supports also in-built commands (like cd, del, xcopy, etc.)
  • 19. all settings are stored in two .ini files (one for general config, and one for FTP config), therefore keeping the registry clean
  • 20. hot-keys or keyboard-shortcuts for copy/move file-operations (beside many many others); see here for a complete list of them: http://users.volja.net/tayiper/hotkeys.txt (damn the Explorer and its mouse-selection -> right-click -> copy -> right-click -> paste)
  • 21. in-built packers (ZIP, ARJ, LHA, RAR, UC2, ACE, TAR, WCX), viewer, external viewer option, etc.
  • 22. two panes (it’s a NC clone, right??)

3. In še kot tretje in zadnje pa glede programa na splošno in tega, kako sem si ga jaz skonfiguriral res čisto po svoje; npr. od raznih (tudi skritih) opcij v “wincmd.ini” .ini fajlu, do lokacij na disku za fajl od glavnega menu-ja “Wcmd_eng.mnu” (ki je seveda tudi čisto skonfiguriran po moje), dalje za lokacije njegovih “tcthumbs.db” in “tcthumbs.idb” internal-thumbnails-cache fajlov, njegove button fajle “default1.bar“, “default1.br2“, “default2.bar“, “default2.br2” itd. (bajdvej, pri prejšnjih verzijah je bil .br1 “extension”), potem njegove “directory tree” cache fajle “tree_C.wc“, “tree_D.wc” itd., kateri so vsi mimogrede locirani na mojem RAM drive-u/disk-u (za več o vsem tem si preberi “THE RAM-DRIVE/DISK PRINCIPLE” sekcijo v “principles1.html” dokumentu: http://tadej-ivan.50webs.com/principles1.html na moji “PC domači strani”); je pa tega vsega preveč, tako da se bom glede predstave teh prekonfiguracij/kustomizacij omejil samo na screenshote.

Tule spodaj pa vam dodajam še pet “thumbnails” screenshotov od programovega GUI-ja (klikni nanj za originalno velikost slike), dva pa sem naredil zato, da boste lahko videli, kaj mislim s tem, da ima program opcijo več “vrst” buttons-ov oz. “gumbov” v button-bar (jaz osebno imam 6 level-ov, od pogosto uporabljanih direktorijev, do “executanja” raznih komand, programov itd.) druga za/pod drugo, do katerih dostopam z zelenim in rdečim gumbom, tretji/spodnji pa je nek totalno star/outdejtan screenshot, ki ga že imam na “Imageshack-u” (originalno ga uporabljam na moji na moji “PC domači strani”) in sem ga zato pač tudi dal semle.

Screenshot TotalCmd no. 1, 2:

/DODATEK: Naknadno sem naredil še dva screenshota s 3 in 4 level-om v button-baru, tudi zato, da boste videli, kako sem prekonfiguriral moje Windows XP, tako da je namesto direktorija “D:Documents and SettingsivanekLocal SettingsApplication Data” direktorij “D:SettingsivanekLocalData” (moj princip brez presledkov v imenih direktorijev itd.) s pomočjo “Shell Folders” in “User Shell Folders” key-ov v OS-jevem “registry-ju”.

Screenshot TotalCmd no. 3, 4:

Screenshot TotalCmd no. 5:

(ponovno, klikni nanjo/nanje za originalno velikost)

In pa seveda, da ne pozabim: za še bolj podrobne screenshote, ki nazorno prikazujejo razne TC-jeve funkcije (jasno, tak je zgledal dolgo, dolgo nazaj), pa si poglejte prvi/uvodni post v topic-u naslovljenem “File Manager of your choice thread“: http://episteme.arstechnica.com/…/756004786631, ki sem ga sedaj že kar nekaj let nazaj odprl na “Ars OpenForum” forumu!!

P.S. – Najprej sem v originalu nameraval to objavo nasloviti “Total Commander updejtan v verzijo 7.0“, ampak ker v njej v bistvu pišem bolj nasploh o programu samem (njegovih funckijah itd.) in updejt omenjam samo mimogrede, sem se jo tako odločil nasloviti drugače.

Pozdrave, Tadej

2 komentarja on “Total Commander, najboljši file-manager”

  1. tadej pravi:

    Mogoče samo še ena opombica: Total Commander je bil 21.6.2007 že spet updejtan (glej tudi “What’s new“: http://www.ghisler.com/whatsnew.htm page na TC-jevi domači strani), tokrat v verzijo 7.01.

    Sicer je pa res, da sem to pričakoval, kajti vedno po takih bolj t.i. “major releases” se hitro odkrije razne manjše napakice, ki jih “beta testiranje” ni odkrilo. Ali kot piše na download page-u na strani BetaNews: “Fixes a few bugs detected after the public release

    Tadej

  2. Matej pravi:

    Kul, vidim, da nisem edini, ki ima rad črno ozadje in neodebeljene črke 😉

    TC FTW!


Oddajte komentar

