O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Včeraj odkril nekaj čudnega v zvezi s PC-jem

Včeraj me je spet nevihta prisilila, da sem moral ugasniti računalnik, kar zelo zelo nerad počnem, še posebej tokrat, ker sem ga pač itak že “rebootal” par dni nazaj. Heh in pa ja, tudi tokrat se je bliskanje in grmenje spet končalo čisto malo za tem, ko sem ga ugasnil; res je pa, da se je potem spet začelo, tako da sem ga pustil ugasnjenega (tudi zato, da se kar se da shladijo komponente) kar čez celo noč. Spet pa sem izkoristil to priložnost za to, da sem spet počistil računalnikove ventilatorje in tokrat prav vse. Tokrat sem se stvari lotil še veliko bolj temeljito, kot npr. pri prejšnjem čiščenju opisanem v objavi “Temperaturo CPU-ja sem uspel znižati za 10 C“: http://tadej.sopca.com/…/…uspel-znizati-za-10-c, torej tokrat sem se lotil še ventilatorjev od PSU enote in pa od grafične kartice.

Ker pa se mi ne da vsega pisati še enkrat v slovenščini, si spodaj preberite uvodni post v topic-u “A few fans-related questions, and a strange observation“: http://episteme.arstechnica.com/…/873009095831, ki sem ga par minut nazaj odprl na “Ars OpenForum” forumu pod sekcijo “Case and Cooling Fetish”.

Hey all, I hope that this is the right section of Ars OpenForum…

Yesterday when I shut-down my computer because of the storm/lightning, I “took the advantage” of this situation (as I already did not so long ago, and managed to reduce the temperature of the CPU for 10 C; btw. I blogged about it here and here on my slovenian blog), and cleaned the CPU and case fans (like I did it before), but this time also PSU and graphic-card (a nVidia GeForce4 MX 440 graphic processor, ASUS V8170 DDR video adapter, with 64 MB of “internal memory”) fans, and so I noticed one very strange thing.

You see, it’s that compare to CPU/case fans that are spinning even if I only blow into them, the PSU and graphic-card fans spin very hardly (i.e. I tried to move them with a pencil, and they almost seemed to be stucked/barely rotating), so I basically wanted to open this thread and ask if this is normal.

But now listen to this: after I booted the computer this morning I checked the PSU fan (I haven’t checked graphic-card’s one though since it’s positioned in such a way that it’s PITA to check it when computer is running), and it certainly ISN’T spinning at all. Now I wonder for how long it is like this, and above all, how that the PSU is still working normally (i.e. is not over-heating)?? Is there anything that I could do (before byung a new one; of course, only if it’s necessary) to try to try to make it work/rotate normally again??!

P.S. – Oh and also one other dust/temp related question: is there anything that I can try (like a simple well-known trick) to reduce the amount of dust that gets into the PC’s case??! For instance I thought of something like maybe putting a wet napkins in the front area of the case (since the case fan is at the back of the case and it’s blowing the air out) etc.??! Because my PC certainly is in a very, very dusty room.

Thanks in advance, shirker

Skratka, kot ste lahko prebrali zgoraj, moj PSU ventilator (za tistega malega od grafične kartice pa se mi ne da preverjati zaradi postavitve kartice v “PCI expansion slot”) očitno sploh ne dela več oz. se več ne vrti (to, da se izredno težko vrti sem odkril že med čiščenjem), jasno, s tem mislim, da se ne vrti niti takrat, ko je računalnik prižgan!!

Tako mi preostane samo to, da čakam, kaj mi bodo na forumu predlagali; torej ali naj kar zamenjam ventilator od PSU-ja (ali pa kar sam PSU) kljub dejstvu, da nedelujoč fan ne povzroča nobenih očitnih težav.

P.S. – Za še dva taka podobna topic-a, ki sem ju odprl pod zgoraj omenjeno sekcijo na “Ars OpenForum” forumu, pa glej “Sorry all – a cooling newbie’s question about a chasis fan plugs“: http://episteme.arstechnica.com/…/183004233731 (mlajši) in “Few questions on a simple/basic way of the case-cooling“: http://episteme.arstechnica.com/…/465004723731 (starejši) topic-a, kjer kot rečeno sprašujem o podobnih rečeh v zvezi s hlajanjem kompjuterja.

Lep pozdrav, Tadej

Oddajte komentar

