O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Poimenovanje fajlov in njihovih extension-ov

Danes pa o recimo temu smiselnem poimenovaju fajlov in njihovih extension-ov in pa še o nekaterih drugih rečeh; bi se pa tudi za to objavo lahko reklo, da spada bolj pod recimo temu “hard-core” računalniške zadeve. Kot minimalist in raziskovalec “OS drobovja” pa sem bom najbolj posvetil dvema možnima vrstama poimenovanja fajlov in extension-ov in povedal/razložil, zakaj je ena od njiju po mojem mnenju bolj smiselna kot druga. Za konec pa bom dodal še en namig o tem, da se splača večje število fajlov (in jasno tudi direktorijev), katerih ne uporabljate pogosto, zazipati v en sam velik .zip fajl (ali po angl. “zip archive”), vse to seveda zaradi oz. glede na osnovne principe delovanja FS-ja.

Pa začnimo: kakor vsi dobro vemo, v istem direktoriju ne moreš imeti dveh identično poimenovanih fajlov, zato sem že kamlu padel v dilemo, kakšen sistem naj uporabljam za poimenovanje raznih backup fajlov (gre pa ponavadi za isti fajl, samo za novejše/starejše verzije le-tega) oz. kateri od vseh možnih sistemov bi bil najbolj (oz. bolj) smiseln. To, da sem minimalist, pa sem zgoraj omenil zato, ker se pri enem od dveh variant sistemov poimenovanja fajlov/extension-ov zna zgoditi, da dvo-klikneš na tak fajl, kar pa v tem primeru pomeni, da se v Windows registry zapiše vsak tak dodaten extension (in tam tudi ostane za vedno) in tako doda nekaj nepotrebnih B k velikosti registry fajla.

Konkretno govorim o tem, da če hočeš (z dvo-klikom) odpreti nek tak fajl, ki ga registry še “ne pozna”, se ti odpre t.i. “Open With” okno, katerega lahko bajdvej za “znane” extension-e dobiš z desnim-klikom na fajl, potem “Open With — Choose Program…” (tam potem vidiš tudi listo programov, s katerimi si do sedaj odprl tak fajl), pri čemer pa lahko izbereš tudi “Always use the selected program to open this kind of file” opcijo. Tule spodaj dodajam dva screenshota od omenjenih zadev.

Thumb-screenshoti no. 1, 2, 3:

No in tako pridemo do sistema poimenovanja, katerega (po dolgem tuhtanju) sem se jaz odločil uporabljati. Gre skratka za sistem, pri katerem se ti ne more dogoditi tisto, kar sem opisal v odstavku zgoraj, torej da bi se v primeru dvo-klika na tak fajl (po nesreči seveda) njegova informacija oz. natančneje informacija o fajl-extensionu zapisala v Windows registry.

Bolje, levo in slabše, desno:

addresses.csv addresses.csv user.js user.js
addresses-new.csv addresses.new user-new.js user.new
addresses-old.csv addresses.old user-backup.js user.backup
addresses-tmp1.csv addresses.tmp1 user-profile1.js user.profile1
addresses-tmp2.csv addresses.tmp2 user-profile2.js user.profile2

Podobni primeri so tudi recimo z raznimi backup fajli (.bcu je extension, ki ga sam uprabljam za backup fajle), tako da torej uporabim oz. fajl imenujem “addresses-new.bcu” (to je TB-jev fajl), potem pri poimenovanju backup-ov od FF-jevih “user.js” fajlov, torej jih raje kot v tabeli zgoraj-desno (še enkrat npr. “user.profile1“, “user.backup” itd.) imenujem pri .bcu fajlih na način “user-profile1.bcu“, “user-profile2.bcu“, “user-backup.bcu” in tako naprej.

In pa čisto za konec še manjši namig: če imate veliko fajlov, ki jih ne odpirate/rabite pogosto, potem vam svetujem, da jih (torej več folderjev in fajlov/backupov) zazipaš v en razmeroma velik .zip fajl/arhiv; za več o tem pa si poglejte “A zip file seen as a directory from fs’s point of view??“: http://episteme.arstechnica.com/…/707002654831 topic-u (ali pa glej moj uvodni post spodaj), ki sem ga odprl na “Ars OpenForum” forumu.

I am curious: is a .zip archive considered a directory from file-system’s point of view?? I am asking this because lately I’ve been in the process of zipping/archiving multiple backup directories full of files into .zip archives, and so during this process I thought: will file-system still “see” them as directories??

So I opened a Windows Defrag utility, and I analyzed the drive before and after archiving one folder full of files (but not sub-directories; I must try that also), and the number of “Total Folders” was the same after zipping/archiving it.

shirker

Tako sem naprimer jaz naredil v primeru nekega “Medics” direktorija polnega .jpg slikic in poimenovanih v stilu: “Medics-slika-1.jpg“, “Medics-slika-2.jpg“, “Medics-slika-3.jpg” itd., katere sem potem zazipal v fajl “=Medics.zip”; znak “=” na začetku pa zato, da je pri sortiranju po imenu fajlov na vrhu.

P.S. – Spet nič takega, pa vseeno: v tej objavi sem uporabil obliko “extension” (in ne “ekstension”), kot bi jo zaradi mojega principa glede konsistentnosti moral; to pa zato, ker sem v prejšnjih objavah že kar nekajkrat uporabil omenjeno obliko besede “extension”. Da bi zaradi konsistentnosti moral pa sem zgoraj napisal zato, ker sem namreč podobno že večkrat prej uporabil recimo “ekstrakta” (in tu ne “extrakta”, kot bi glede na zgoraj povedano moral), torej pač pri tej konkretni besedi delam manjšo izjemo.

Tadej

2 komentarja on “Poimenovanje fajlov in njihovih extension-ov”

  1. Gostovanje pravi:

    Mogoče mal preveč techy zame, a vseeno… dobra objava!!

    P.S. Mi pa v IE7 vrže vse tvoje objave precej dol… si opazil to?

  2. tadej pravi:

    Hvala za komentar in pa za opozorilce; jah, sem tdi samo to opazil že kar nekaj časa nazaj in mi je Sopca admin vso zadevo celo že popravil enkrat v preteklosti, a se je očitno “pokvarila” nazaj. Kakorkoli, v web-browserju Firefox tega (po mojem z W3C standardi povezanega) problema ni…

    Tadej


Oddajte komentar

