O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Par mojih principov uporabe brskalnika itd.

Danes pa bom pisal o nekaterih mojih osebnih principih (oz. lahko bi rekli tudi trikih), ki se tičejo uporabe brskalnika in katere sam uporabljam. Kakorkoli že, pri večini teh “principa uporabe” gre res bolj za nujo oz. smotrno ravnanje, ki sledi iz moje uporabe “dial-up” povezave na Internet; držim se namreč logičnega principa brskanja po WWW-ju, pri čemer stalno pazim, da se ves čas (torej ves čas, ko sem “online”) nekaj downloada, to pa zato, da karseda optimalno izkoristim čas, za katerega bom pač že itak moral plačati; pri tej vrsti dostopa namreč plačaš natančno samo čas, ko si “online”; v nasprotju recimo z ADSL povezavo, v primeru katere vedno plačaš isto/fiksno ceno, neglede na čas in količino prejetih/odposlanih podatkov.

1. Kot prvo naj glede postanja na forumih, submitanja komentarjev na blogih, pošiljanja e-mail sporočil itd. omenim to, da jaz osebno ves tekst napišem (predvsem pa daljše tekste) še ko sem “offline”; za razlog za to pa glej uvodni tekst zgoraj, Seveda je pa res, da se mi v tem primeru dostikrat zgodi, da je bilo od zadnjega mojega obiska (na forumu, blogu) postanih/submitanih že veliko novih postov/komentarjev in ima potem tak moj post/komentar zamudo, kar pa recimo lahko pomeni, da je nekdo pred mano že odgovoril na vprašanje od OP-ja in podobno. Potem dalje, podobno kot v zgornjem primeru je, ko/če iščem z iskalnikom Google za 5 ali 10 različnih besed/kombincij, raje še ko sem “offline” odprem v brskalniku FF v tabih glavno stran (toliko tab-ov pač, kolikor isanj) in tako poleg tega, da sebi prišparam t.i. “bandwidth”, prišparam tudi kar nekaj “HTTP requestov” Google-ovim serverjem.

In pa še zadnji primer pod to prvo sekcijo, pri čemer gre pa za to, da sem svoja domača spletna mesta (torej več njegovih variant; predvsem govorim o mojem “PC domačem spletnem mestu”) skodiral tako, da razne slikice in skripte obstajajo samo na eni lokaciji, kar poleg tega, da enako kot zgoraj prišparam kar nekaj “HTTP requestov”, profitiram tudi jaz sam zato, ker se potem (vsaj meni, ki opriram vse te strani) vse te strani veliko hitreje naloadajo v browserju, jasno, ker s tem obstaja samo ena kopija teh slikic/scriptov v brskalnikovem t.i. “cache-u”. Sledi pa še na kratko opisan (sicer en drug) razlog za zgoraj omenjeno.

Some of them screwed the W3C-valid syntax, some didn’t support “remote” or “hot” linking, however most of the images, scripts, and various other “external” and “support” files (that are referred to from all the variants), are all still hosted on my main dial-up ISP; one reason for that is to save some space on server’s hard-disk.

Aja, za daljšo razlago vsega tega (in pa predvsem razlago razloga za več kot eno varianto mojega glavnega domačega spletnega mesta) pa glej “website.html” page: http://tadej-ivan.50webs.com/…/website.html na mojem “PC domačem spletnem mestu”.

2. Kar bi pa rad omenil v tejle drugi sekciji pa je to, kako npr. jaz ravnam z odprtimi brskalnikovimi okni, ko me dalj časa ni zraven računalnika. Gre pa predvsem za to, da poskrbim za to, da je trenutno aktiven prazen (ali po angl. “blank”) tab, za ostale pa pazim, da ne žrejo preveč CPU-ja. Potem tudi ustavim razne animacije in podobno: od npr. tega, da “refresh-am” večino strani, ko sem enkrat offline in ko ima brskalnik odkljukano “Work Offline” (predvsem recimo take, ki prikazujejo Google AdSense oglase), do ustavitve “Flash” animacij (od-odkljukam “Loop” opcijo), potem ustavitve animiranja .gif slikic z “Escape-om” itd. (glej tudi spodaj pod “P.S.”); no, sicer pa je res, da jaz itak stalno spremljam v Process Explorer-ju, da kakšen proces ne uide nadzoru. Ampak ker imam konkretno “firefox.exe” proces na “belownormal” priority-ju, se tega (počasnejšega delovanja, kljub temu, da žre skoraj 100% procesorskega časa) ne opazi drugače kot s PE-jem oz. z Windows-ovim programom Task Manager.

Nekaj o tem sem pa mimogrede že napisal v komentarju pod objavo “Viralna promocija črnega iskalnika“: http://ruph.sopca.com/…/…crnega-iskalnika/ na ruph-ovem blogu tule na Sopci, konkretno govorim o tem komentarju (sem pa postal še dva kkomentarja pod njim, glej sem in sem), tule spodaj pa imate tekst od omenjega komentarja.

Hehe ruph, a veš da se dejansko tudi jaz privatno “ukvarjam” z nekako podobnimi zadevami; pri meni sicer ne gre za porabo elektrike glede na barve, ki jih prikazuje monitor (kot v tem konkretnem primeru), ampak gre v večini primerov za stvari povezane s porabo CPU-ja, kar pa ima v bistvu posledice tudi pri porabi el. energije.

Naprimer en tak primer je to, na katerem “tab-u” pustim odprt moj FF brskalnik (in pa tudi, da zaprem take, ki predvajajo “Flash”, ali pa vsaj od-odkljukam “Loop” opcijo), ko grem za dalj časa stran od PC-ja in podobno; mimogrede, vse to pa (torej koliko % procesorskega časa žre kateri proces) preverim s programom Process Explorer (bajdvej, PE je bil ravno včeraj spet updejtan), ki je eden od mojih najljubših in nedvomno najbolj koristnih programov.

P.S. – Takih in podobnih primerov mojih osebnih “principov” je res ogromno (pa tu ne mislim na moje standardne t.i. “computing principles”, ampak samo na take “principe”, ki so podobni temu, opisanem zgoraj); v mojem Sopca “to-do” fajlu pa imam sedaj že kar nekaj časa pripravljen osnutek za objavo, ki bo izključno posvečena le-tem!!

Tadej

Aha in pa seveda, za ta prave trike, ki se tičejo Firefox browserja, pa priporočam, da si preberete serijo dveh objav z naslovoma “Moji najljubši Firefox triki: del 1“: http://tadej.sopca.com/…/…firefox-triki-del-1 in “Moji najljubši Firefox triki: del 2“: http://tadej.sopca.com/…/…firefox-triki-del-2 tule na mojem Sopca blogu; v omenjenih dveh objavah pa gre predvsem za razne “about:config” in “userChrome.css” trike/hacke, katere se pridom poslužujem.

P.S. – Kot sem omenil že zgoraj, pa dodajam še nekaj topic-ov na različnih forumih; objavljam pa samo tiste, kjer sem dobil vsaj en ali dva posta “feedback-a” (/OPOMBA: Mah, sem se odločil kar za vse; namreč v nobene ni več kot 2 “reply-ja”), ki sem jih o ustavitivi .gif animacij odprl na raznoraznih spletnih forumih. Najprej je skratka tu topic/thread, ki sem ga o tej zadevi odprl na “CastleCops” forumu naslovljen preprosto “Totally cool Firefox’s GIF-animating related trick“: http://www.castlecops.com/postitle166636-0-0-.html (tule je tudi alternativni link) in pa še podobni oz. isti trije moji threadi na “PC Pitstop”, “Antionline” in “Winforums” forumih.

Tadej



Oddajte komentar

