O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Spletni portal, ki sem ga pomagal skodirati

Nič takega sicer, samo omenil bom na kratko par stvari glede spletnega mesta z naslovom Interaktivni Portal Za Starejše: http://www.staripari.com (bajdvej, nisem se jaz spomnil tega imena za domeno), katerega sem vsaj deloma jaz pomagal skodirati dvema prijateljicama pred dvema dnevoma. V bistvu, če sem čisto odkrit, stvar brez mene sploh ne bi delovala, ker Ivana in Polona, roko na srce, nimata pojma o webkodingu/webdizajnu. Kot primer: prav vsi linki ne bi delovali (ker bi kazali na lokalni disk namesto na fajle na serverju), potem “chat” aplikacija ne bi delala, pa tudi njegov UI ne bi bil preveden (vsaj ta pomembne reči) iz angleškega jezika v slovenščino in tako naprej.

Skratka, gre pa za to, da sta me Ivana (glej tudi spodaj pod “P.S.”) in Polona po predhodnjem dogovoru v nedeljo (to nedeljo, dva dneva nazaj) odpeljali k Poloni na Galjevico, kjer naj bi jima pomagal pri nekaterih (baje zadnjih) finesah pri njunem novem spletnem portalu/mestu “za starejše”, katerega sta morali včeraj (torej v ponedeljek; namreč če sem natančen, to objavo pišem že v torek zgodaj zjutraj) predstaviti v CD-ju na nekem dvodnevnem festivalu (ali karkoli že tisto je), torej so morali biti vsi HTML dokumenti nujno dokončani do ponedeljka zjutraj. Ampak potem se je izkazalo, da dokumenti še zdaleč niso niti približno dokončani.

In pa seveda, Ivana je te dokumente/fajle naredila z MS programom FrontPage (ki je mimogrede aplikacija tipa WYSIWYG; za več o njem glej semle), kar kot prvo pomeni, da dokumenti narejeni z njim niso veljavni po W3C standardih (kar lahko tule preveriš z validatorjem kode), kot drugo pa, sicer povezano s tem zgoraj, so v dokumentih namesto CSS-ja uporabljeni <font> tagi in nebroj “nested” tabel ena v drugo, da drugih stvari (ki jih jaz osebno “passionately” sovražim) sploh ne omenjam!!

Torej kot prvo sem, čeprav vem, da koda ni veljavna po W3C-ju, v kodo vseeno dodal/insertal tudi t.i. “DTD” ali “Document Type Definition” (katerega dodaš pred <html> tag na začetek vseh dokumentov), zato pač, da bodo brskalniki lažje prepoznali katera različico HTML-ja konkretno je na portalu uporabljena. Poznamo pa tri različne vrste: “Strict“, “Transitional” in “Frameset“, jaz pa sem uporabil ta drugega. Kako pa stvar izgleda v praksi pa si oglejte tule spodaj.

DTD za “HTML Transitional” zgleda tako:

<!DOCTYPE html PUBLIC “-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN” “http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd”&gt;

Kot drugo pa sem poleg meta zadev, katere zgenerira program FP, v smislu SEO-ta naknadno dodal še nekaj dodatnih meta zadevščin (jasno, obvezno “description” in “keywords”), sem se pa tokrat vzdral tega, da bi tako kot na tehle dveh mojih osebnih spletnih mestih, dodal preveč tega “meta špeha” (kot mu sam pravim), katerega navadno namečem tja gor v header.

Meta zadeve, kot jih zgenerira FrontPage:

<meta http-equiv=”Content-Language” content=”hr”>
<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=windows-1250″>
<meta name=”GENERATOR” content=”Microsoft FrontPage 4.0″>
<meta name=”ProgId” content=”FrontPage.Editor.Document”>
<meta name=”Microsoft Border” content=”tlrb”>

Meta zadeve, katere sem nato jaz insertal:

<meta name=”description” content=”Interaktivna spletna stran za starejše.”>
<meta name=”keywords” content=”chat, chatting, gerontologija, izlet, izleti, klepet, pogovor, pokoj, portal, prijatelj, prijatelji, prosti cas, prosti čas, senior, stari, stran, spletna stran, spletno mesto, za starejse, za starejše, upokojenec, upokojenci”>
<meta name=”author” content=”Ivana in Polona”>
<meta name=”language” content=”slovene”>
<meta name=”robots” content=”index, follow”>
<meta name=”title” content=”Interaktivni Portal Za Starejše”>
<meta http-equiv=”content-type” content=”text/html; charset=windows-1250″>
<meta http-equiv=”pragma” content=”no-cache”>

Vse to našteto jasno poleg vsega že omenjenega zgoraj v uvodu objave: torej delujoči linki (tudi tisti za poslati e-mail), delujoč “chat”, pa tudi barve, poimenovanje fajlov (da ni presledkov, ki bi povzročali mnoge težave) itd. in konec koncev tudi sam naslov portala; prej je bil namreč naslovljen “PORTAL ZA STAREJŠE” (torej v “all Caps”), kar pa nekako ni po standardu.

Jah, ker pa me je Ivana že vnaprej “rezervirala” za nekakšnega webmasterja tega portala (torej bom na nek način imel/nosil nekaj odgovornosti), nameravam v prihodnosti dokumente kot prvo “skonvertati” v XHTML (seveda veljaven), tabele in ostalo navlako pa prenesti v oz. zamenjati z “eksternal” .css fajl/om, se malo bolj posvetiti izbiri ključnih besed; te, ki so sedaj sem namreč izbral totalno na hitro in brez vsakršnega resnega premišljevanja. Ehmm, da o brisanju nepotrebnih presledkov in splošni konsistentnosti kode (in portala nasploh) sploh ne govorim!! Namen imam torej narediti (portal je pač šele v fazi “osnutka”) spletno mesto, ki bo brez vse nepotrebne navlake, v smislu elementov in objektov oz. kode vobče.

P.S. – Da ne pozabim; to sicer ni tako pomembno, pa vendarle: Ivana je recimo temu “življenska sopotnica” od enega od mojih najboljših prijateljev, Borisa, drugače voznika reševalnega avtomobila. Za več o najinem druženju in najinih skupnih navdušenjih in podobnem, pa si preberite objavo “Navdušenost nad vlaki, železnico itd.“: http://tadej.sopca.com/…/…vlaki-zeleznico-itd, objavljeno še v letu 2006; pozor, to je ena od tistih bolj kontroverznih objav na temle mojem blogu!!

Tadej

2 komentarja on “Spletni portal, ki sem ga pomagal skodirati”

  1. tadej pravi:

    Aha in pa jasno: če ima katerikoli od vas obiskovalcev še karkšenkoli nasvet glede tega portala (ali pripombo, ali sploh karkoli že), naj ga prosim le kar napiše tule spodaj pod komentarji. Pa prav lepa hvala že vnaprej!!

    Tadej

  2. tadej pravi:

    In pa še dve stvari. Eno je to, da sta me omenjeni deklici “rezervirali” tudi za danes zvečer; no, baje niti ni toliko za narediti.

    Druga reč pa je celo bolj pomembna. To pa je to, da me je zadnjič na sprehodu moj dober prijatelj Jure Puc (ki je bajdvej ravnokar diplomiral) prosil, da mu bom enkrat v bližnji prihodnosti skodiral/zdizajniral portal oz. domačo spletno mesto, ki bo posvečeno njemu in raznim s fotografijo povezanimi zadevami!!

    Tadej


Oddajte komentar

