O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Ukrep za preprečitev sesutja trdega diska

Kot čisto prvo objavo v letu 2008 pa danes 8. januarja končno objavljam tisto že večkrat najavljeno (in potem kasneje prestavljeno nekam v prihodnost) izključno z računalništvom povezano objavo o nekem res čisto preprostem preventivnem ukrepu, kako preprečiti sesutje/korupcijo računalnikovega trdega diska. Pri vsej stvari pa gre za disejblanje t.i. “write caching” funkcije, katera je (no, če se ne motim) enejblana po defaultu na vseh svežih/novih MSOSWindows inštalacijah.

Torej do tistega okna, kjer se to zadevo lahko izklopi pa pridete preko Control Panel — System (oz. System Properties) — Harware tab — Device Manager in potem pod “Disk drives” dvo-klikneš na katerikoli že disk pač uporabljaš (moj je npr. WDC WD800JB-00JJA0), nato pa greš v “WDC WD800JB-00JJA0 Properties” oknu (seveda, spet samo v mojem primeru) v “Policies” tab in pod “Write caching and Safe Removal” umakneš checkbox za “Enable write caching on the disk“.

Thumb-screenshoti 1, 2, 3:

System Properties - System-Properties.png Device Manager - Device-Manager.png Disk Properties - Disk-Properties.png

(klikni za originalno velikost)

Ta ukrep namreč prepreči, da se podatki ob morebitnem restartu, zmanjkanju el. toka, ali pa npr. BSOD-ju ne bi imeli časa prepisati iz “cache-a” na trdi disk in bi bili tako izgubljeni, poleg tega pa v najhujšem primeru to (kot že kar nekajkrat omenjeno zgoraj) lahko povzroči celo sesutje celotnega PC-jevega trdega diska oz. vsaj korupcijo kakšne od njegovih particij/drajvov.

Aja in pa mimogrede, najprej sem hotel narediti tudi animirano .gif slikico, ki bi zelo nazorno korak za korakom prikazovala potek omenjenega postopka, s tem namenom pa sem tudi odprl diskusijo na “Ars OpenForum” forumu, katero sem naslovil z kot vidite zelo jasnim oz. nedvoumnim naslovom “Free program to create animated gifs“: http://episteme.arstechnica.com/…/672007158831, a se mi potem, priznam, tega nekako ni dalo izvesti, pa tudi resnici na ljubo ni ne vem kakšne blazne potrebe za to.

P.S. – In pa čisto za konec še opombica, da s tole objavo odpiram novo kategorijo “Pomembno”, ker se mi je zdela nekako osamljena, ko je bila še do pred kratkim (torej dokler nisem naknadno ustvaril omenjene nove kategorije) označena samo z kategorijo “Računalništvo” oz. je spadala samo pod to eno samo kategorijo.

Tadej

One Comment on “Ukrep za preprečitev sesutja trdega diska”

  1. Tine pravi:

    Kakor jaz vem, je NTFS transakcijsko usmerjena. Tako, da v primeru crash-a, se zgodi ‘rollback’ in stvari so take kakor pa na začetku. Če pa izključiš to, potem so lahko kakšne stvari na pol napisane in problem je tu. 🙂


Oddajte komentar

