O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Dodatek: neskeptičen in nekritičen folk

Tale prispevek pišem kot direktno nadaljevanje tele objave izpred več kot enega meseca, v kateri sem pisal o nekem dogodku, ki me je ravno enkrat tiste dni totalno “intelektualno razkuril”. Konkretno, takrat je šlo za moj “problem” s neko posebno vrsto ljudi, torej na kratko, v objavi je šlo za to, “kako jaz osebno ne razumem ljudi, ki brez neke osnovne in jah, seveda tudi normalne skepse, verjamejo v bistvu prav vse, kar jim je npr. nekdo povedal“, še posebej jasno takrat, ko je govor o neki taki stvari, kjer je “udobno” verjeti ji oz. katera še bolj potrdi njihov recimo temu svetovni nazor oz. politično prepričanje. S tem mislim na to, da npr. nek t.i. levičar rad na prvo besedo verjame čisto vse, kar je (jasno, od nekega drugega “levičarja”) slišal slabega o nekem desničarju in seveda obratno, da nek t.i. desničar veselo in brez zadržkov (lastnega kritičnega razmišljanja, predvsem tu mislim na neko “zdravo distanco” do katere koli že stvari pač) verjame v vse najslabše o nekem “levičarju”, kar mu je povedal nek desničar, ali bolje, njegov t.i. “politični zaveznik”.

Pri vsej stvari pa gre v bistvu samo za dva e-maila, poslana nekemu mojemu prijatelju (imen ne bom omenjal in sta tudi izbrisana v samem tekstu oz. sta zamenjana s “...“), za katera sem ga lepo prosil, naj ju “sforwardira” svojemu bratrancu, ki je bil takrat osebno navzoč pri tisti debati (omenjeni v tisti objavi polinkani zgoraj v uvodu); tole spodaj je drugi in tudi zadnji e-mail, ki sem ga naslovil “Samo se nekaj …, glede tistega … || Tadej“, ki pa je bil bolj samo “pojasnjevalni” e-mail.

Ker sem tisti e-mail včeraj, kot rečeno, napisal v totalnem hitenju, naj (da ne bo pomote) pod nujno poudarim tole: jaz tudi na primer ne maram Američanom (vsaj načeloma, v smislu njihove politike itd.), jaz tudi v veliki večini ne maram Janše in njegovih “idej”, pa desničarjev, nazadnjakov, Cerkve in kar je še take zalege nasploh itd., hotel sem reči samo to, da pa so stvari, ki so objektivno gledano resnične (v smislu kakšne svinjarije nekdo dela, kao “naši, levičarji” pa jih nikoli ne bi) in stvari, ki niso. In da je dobro v lajfu imeti toliko “distance” do neke stvari (oz. kot temu jaz rad rečem, zdravo mero skepse), da vedno objektivno presodiš (kolikor se pač da, saj jasno nimaš vedno vseh “podatkov”), kaj je res in kaj ne!!

Zato ker ravno zato v bistvu v lajfu gre, kot lepo reče James Randi v temle videu: http://www.darat.org/…/…Tonight.Show.wmv (James Randi debunking on Tonight Show, bajdvej, njegova domača stran pa je: http://www.randi.org); “… da tudi on ve, da ne bo nikoli vedel absolutne resnice, hoče pa biti kolikor se le da prepričan, da vidi svet takšnega, kakršen je!!” (ali nekaj takega, no, mimogrede, podobno je s sodobno znanostjo, torej kaj je najbolj verjetno/blizu resnice, pač če magari samo približek)

In ko daš recimo na tehtnico, kaj je bolj verjetno (katera “zgodba” je bolj mogoča”), ali da bog obstaja, ali da ne, jaz seveda po moji skeptično/objektivni presoji vem, da je jasno, da je bolj verjetno slednje, torej da boga ni!! In pri vsem tem pri politiki/teorijam zarote gre pravzaprav za čisto isto stvar, vprašati se, kaj je bolj verjetno!!

P.S. – Dej če se ti da, tudi tole sforwardiraj …, pa še enkrat, hvala ti vnaprej …

Medtem ko pa je tale spodaj tisti prvi (originalni) in v bistvu glavni e-mail, sem ga pa napisal v totalno na hitro (pa tudi dele le-tega sem prekopiral iz mojega bloga), ker sem ga nujno hotel odposlati preden sem šel takrat nekam ven (še sam ne vem zakaj, glede na to pač, da sem že itaq že tako odlašal toliko časa), zato sedaj vem, da sem kar nekaj pomembnih oz. temeljnih zadev kratko malo pozabil napisati, naslov tega pa je bil “…, nekaj bi te res zelo lepo prosil || Tadej“.

…, v bistvu gre za eno čisto preprosto uslugo (že res dolgo odlašam, preden sem se te danes končno to odločil prositi) in to je to, da te res ful lepo te prosim, če bi lahko (ker sam nimam njegovega e-mail naslova in ker ga redko srečam, če ne grem v “kučico”, kamor pa zadnje čase ne hodim, ker sem nekako v glavnem kar nehal pohati; je več razlogov za to, predvsem pa bolj “bistra” glava, začuda boljše spanje itd.) tvojemu bratrancu … kot prvo poslal link do objave “Ljudje, ki jim primanjkuje zdrave skepsehttp://tadej.sopca.com/…/…zdrave-skepse na mojem blogu (ki govori konkretno o nekem dogodku, kjer je bil tudi on prisoten) in pa da mu tudi sforwardiraš tale tekst spodaj, ali pa kar tale celoten e-mail, kakor pač hočeš. Seveda, če bo obiskal tisti link in prebral tale tekst pa je jasno izključno njegova odločitev, tako da…

ZAČETEK TEKSTA:

1. Poglej …, za to pisanje sem se odločil zato, ker sem upal, da te bom v vsem tem času enkrat le osebno srečal (kjer tu v bližini c. 27 aprila, kot se kar nekajkrat srečava) in ti tole na kratko omenil, pa te na žalost nisem. No, predvsem pa zato, ker si se mi vedno zdel dosti razumen človek (objektivnost, skepsa do vsega, kar slišiš, da skratka dobro premisliš, preden nečemu verjameš itd.) in sem mislil, da bi utegnil razumeti, kaj hočem z vsem skupaj reči: da stvari nikoli niso tako enostavne, kot jih nekateri (npr. tudi Američani, v smislu: črno-belo) poiskušajo prikazati, ampak ponavadi veliko bolj kompleksne, kot na prvi pogled izgledajo. Kot veš, sem jaz po vsej verjetnosti še toliko bolj liberalen oz. bolje svobodomiseln (npr, napram raznim “kvazi levičarjem”), no, in tudi nekako nestandardna oseba. Sem pa tudi nasploh predvsem velik relativist in objektivist, že “po defaultu” karseda kritičen in skeptičen do vsega (vedno skratka poiskušam videti stvari objektivno, torej iz več zornih kotov), pa jasno, po t.i. verskem prepričanju sem že dolgo časa deklarirani ateist, zato tu nima nihče meni kaj očitati, ker se tudi sam skratka levičar.

2. Kot primer, mi je od tiste debate v “kučici” ostalo v spominu, da ko je Wilkins omenil Bavčarja (kot enega od “bad guy-ev”), si ga takoj vzel v bran (torej kao, ne Bavčar pa ne paše med njih; jasno, zato ker je bil v LDS in ker kao paše na t.i. “levico”); ampak če pomisliš, je z njim je podobno kot z Jankovićem, ki se gre za neko kao “osebnost levice”, pri tem se pozabi na absurdnost tega, da se neki tranzicijski bogataš (direktor Merkatorja vsa ta leta) sploh prikazuje kot levičar!! Poleg vsega ostalega pa seveda mislim na reči kot so NWO (New World Order, glej tisto mojo objavo) in Janše kot diktatorja, pa tega, da živimo vedno bolj v totalitarizmu (daj pomislimo, kakšne blazne razlike pa so napram pet let nazaj, ali mogoče zapirajo novinarje, so ukinili Dnevnik, itd. itd.), da se “širi strah po Sloveniji” itd. Pa kakšen totalitarizem neki?? Kako namreč lahko označujejo demokratično izvoljenega premiera z diktatorjem oz. primerjajo njegovo vlado s totalitarizmi??! To so neke totalno senzacionalistično napihnjene stvari ki jih izjavljajo točno tisti ljudje, ki so nekoč že imeli oblast v rokah in se sedaj nikakor ne morejo sprijazniti z dejstvom, da niso več na oblasti. In tako jim potem ne preostane drugega, kot da poiskušajo na vse načine očrniti/diskreditirali trenutno oblast. Pač, živimo v demokraciji in temu, kar nekateri sedaj doživljajo (LDS, SD itd.), se reče, da trenutno vlada njim neljuba politična opcija in nič drugega. Namreč, prej so pa bili dolgo časa t.i. “desničarji” nezadovoljni s trenutno oblastjo (in to ne 4 leta, ampak 12 let), pa to ni prav nobenega od tistih, ki so sedaj tako glasni in tako zaskrbljeni, kaj preveč zanimalo. Tako bo pač treba počakati še teh nekaj mesecev do novih parlamentarnih volitev in bo folk, ki sedaj pač ni zadovoljen z vlado, lahko izvolil drugačno oblast, kar se bo po napovedih tudi zgodilo. Skratka, jaz v trenutni situaciji ne vidim prav nobene tragedije, jasno pa, predvsem nikakršnega totalitarizma. Ne vem, ali je mogoče Janša kdaj rekel, da namerava ostati premier tudi če bo njegova stranka izgubila na naslednjih volitvah?? Se je mogoče oklical za dosmrtnega predsednika vlade??! Hočem reči, da eno je to, če nisi zadovoljen s trenutno oblastjo, drugo pa to, da jo blatiš s popolnimi in objektivno neresničnimi izjavami.

3. Ker je pač veliko bolj preprosto “iti s tokom” in pa predvsem, ker je nasploh “v modi” govoriti čez desnico/vlado itd., še posebej jasno v zadnjem času, ko nam vladajo oni in ne “naši”. Skratka, gre za eno veliko pomanjkanje zdrave skepse (gledanje na stvari iz distance) v to, kar si slišal oz. kar ti je nekdo rekel in pomanjkanje razmišljanja z lastno glavo. Zato bi iblo veliko bolje, če bi folk premogel vsaj malo kritičnosti (tudi če ne vlada njim ljuba politična opcija) in naj nehajo mešati jabolka in hruške. Sicer pa bi, podobno kot sem napisal v eni drugi objavi na mojem blogu omenil tudi to, da jaz osebno nisem opazil nekih blaznih (in vidnih) razlik med prejšnjo in sedanjo vlado. Ja, so razlike recimo pri stališčih, načelih, politični usmeritvi itd. odkar imamo to novo desno vlado, a pri vsakdanjih življenskih rečeh jih pa le ni, vsaj res očitnih ne!! Ehm, pa pravzaprav tudi če bi bile: saj je SDS legalno zmagala na volitvah (so ji torej volivci podelili mandat, tudi za kakšne spremembe glede na prej) in je to po mojem tudi po ustavi tako, da smejo pač vladati po svoje, s svojimi programi, prioritetami itd. Me pa res nasploh moti nek trdno zasidran trend nekritičnosti (res predvsem pri mladih), ki se izraža v kvazi liberalnih stališčih in odnosu do aktualne politike, svetovne ureditve in zahodne civilizacije nasploh, ki dostikrat meji že na nesamozavest, če ne celo na komplekse v zvezi z lastnim narodom in kulturo. Ampak o tem obširneje mogoče raje kdaj drugič!!

P.S. – Tole sem napisal v totalnem hitenju (in dele teksta prekopiral od drugod, predvsem iz mojega bloga), ker sem hotel e-mail odposlati preden grem sedaj nekam ven, zato sem mogoče kaj pomembnega izpustil, je notri ful kakšnih slovničnih napak itd. Zato za podobne objave na mojem blogu glej tudi “O strahu, ki da se baje širi po Slovenijihttp://tadej.sopca.com/…/…siri-po-sloveniji in pa tudi recimo objavo “Partizani in domobranci med WW2: del 1http://tadej.sopca.com/…/…med-ww2-del-1 (in njena dva nadaljevanja http://tadej.sopca.com/…/…med-ww2-del-2 in http://tadej.sopca.com/…/…med-ww2-del-3) in nasploh objave pod kategorijami: Družba, Politika, Razmišljanja, Svet, Življenje, za listo čisto vseh objav pa glej: http://tadej.sopca.com/sitemap.xml.

Da zaključim podobno, kot sem naredil že v tisti prvi objavi: folk, lepo vas prosim, mislite s svojo glavo in ne sledite vedno čredi (pa čeprav je tisto, kar čreda pravi, slišati še tako “prijetno” za uho), ampak raje vedno sami preverite informacije (in na stvar glejte objektivno, iz čim več zornih kotov) in skratka ne vsemu kar tako verjeti, ker je pač slišati (vsaj) kolikor toliko verjetno, predvsem pa kao kul!!

P.S. – In prosim, naj mi naslovnik teh dveh e-mail sporočil (in tisti, kateremu sta bila sforwardirana) nikar ne zameri, ker sem ga objavil, ker se iz samega teksta pač nikakor ne da razbrati, za koga tu pravzaprav gre. Seveda, vse to samo v primeru, če bo (ali bosta) sploh kdaj prebrala tole objavo!!

Tadej

5 Komentarjev on “Dodatek: neskeptičen in nekritičen folk”

  1. Tadej, bravo in se popolnoma strinjam. Veliko ljudi več ali manj sledi svoji politični opciji v dobrem in slabem namesto, da bi kritično gledali na vse – tako leve kot desne. Zadeva je precej bolj kompleksna in predvsem je v ozadju dogodkov vedno ogromno interesov različnih interesnih skupin, kar se pogosto ne vidi. Ne gre preprosto za samovoljo/idejo nekega politika. Vedno mi je tudi zabavno, da so se ljudje pripravljeni na smrt skregat zaradi politike oz zaradi stvari, ki lahko sploh nima vpliva na njihovo življenje 🙂

  2. tadej says:

    @Ležalnik: Hvala za komentar, sorry, veš, sem ga nekam pozno opazil… Drugače pa, tale objava je bila 18 marca predstavljena tudi na Drugi svet, kar sem mimogrede omenil tudi v temle komentarju pod neko drugo objavo.

    Tadej

  3. sven says:

    Zdravo Tadej. Iz zgoraj napisanega vidim, da si se povzpel na Al Araf in se tam zelo dobro počutiš…

  4. tadej says:

    Ojla Sven, daj prosim razloži kaj točno s tem misliš; nisem namreč čisto dojel, za katero stvar naj bi to (torej “povzpeti se na Al Araf“) bila metafora?!!

    Tadej

  5. […] glej recimo tole objavo o ljudeh, ki jim po mojem mnenju primanjkuje tiste zdrave osnovne skepse in njeno nadaljevanje, v kateri med drugim postam tudi besedilo enega drugega e-maila (poslanega čisto nekomu tretjemu) […]


Oddajte komentar

