O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Chrome: nov spletni brskalnik od Google-a

Danes bom spet pisal o nekem novem programu in sicer se bom v tokratni objavi posvetil novemu spletnemu brskalniku Google Chrome (errr jasno, skodirali so ga pri Google-u), katerega so pred kratkim dali ven na voljo za download (zdi pa se mi, da je še v BETA različici) širši množici uporabnikov. Sedaj, program uporabljam vsega skupaj en dober dan (torej danes in kakšne pol urice včeraj), tako da pač še ne morem povedati kaj veliko o njem, razen nekaj malih prvih osnovnih opažanj.

Torej da ponovim: program uporabljam premalo časa (slaba dva dneva), da bi lahko povedal kaj več o njem, tako da imate za začetek tule spodaj samo res čisto osnovna opažanja, ki si strnjeno v tri glavne točke (prvi dve sta o slabostih oz. pomankljivostih, zadnja pa o dobri stvari oz. prednosti) sledijo takole.

  • Jemlje zelo veliko CPU-ja

    – ali natančneje, program med “aktivno uporabo” rabi kar celih 60-70% CPU, kar nikakor ni normalno “obnašanje” za tako vrsto programa.

  • Problem z zadnjim tab-om

    – torej, pri tej točki gre za to, da jaz osebno pogrešam opcijo (pod “Možnosti”), da bi lahko program skonfiguriral tako (podobno kot lahko narediš pri FF), da bi brskalnik ostal odprt tudi po tem, ko zapreš zadnji tab/zavihek.

  • Je super za webdizajnerje

    – konkretno, preko desnega klika na določeni trenutno odprti strani (oz. strani/tabu, ki ima trenutno t.i. “fokus”) imaš najprej standardno opcijo “Ogled vira strani” za preprost ogled izvorne kode, prav tako pa je uporabniku na voljo tudi dodaten menu-item, ki odpre pod-okno “Preglej Element” za ogled posameznih elementov (ta ima 2 taba: “Elements” in “Resources”), nekako podobno “DOM Inspector-ju” pri Firefox-u.

Dalje, kot prvo zanimivost za tiste bolj “g33kovske” med vami bi omenil to, da sem kmalu po prvem zagonu programa ugotovil, da “chrome.exe” proces (.exe fajl se pri meni nahaja pod “D:SettingsivanekLocalDataGoogleChromeApplication” direktorijem) za vsak novi odprti tab (oz. po slovensko “zavihek”) odpre nov proces in sicer kot t.i. “Job” (prevedeno v “Opravilo”); za več o tem glej tudi spodnji odstavek.

Thumbnail-sličice no. 1, 2, 3:

Process-Explorer-1 - Process-Explorer-1.png Process Explorer 2 - Process-Explorer-2.png Process Explorer 3 - Process-Explorer-3.png

(klikni za originalo velikost)

/DODATEK: No, o tem zgoraj sem ravnokar bral na Google Chrome strani na spletni enciklopediji “Wikipedia” (glej drugi odstavek pod “Security” sekcijo), kjer v prvem stavku piše tole.

Each tab in Chrome is fit into its own process to “prevent malware from installing itself” or “using what happens in one tab to affect what happens in another”.

Program pa tudi doda dva nova “startup entry-ja” in sicer spet za že zgoraj omenjeni “googleupdate.exe” proces; enega doda kot “task” v Task Scheduler, pri čemer ustvari nov “GoogleUpdateTaskUser” vnos poleg “Add Scheduled Task” (oz. fajl GoogleUpdateTaskUser.job“, pri meni v “D:WINDOWSTasks” direktoriju) in enega pod “HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun” registry key. O tem zadnjem si oglej tele slikice spodaj, konkretno, ena slikica je screenshot Windows Explorer-ja, drugi dve pa delov UI-ja od programa AutoRuns.

Thumbnail-sličice no. 4, 5, 6:

Explorer Tasks - Explorer-Tasks.png AutoRuns 1 - AutoRuns-1.png AutoRuns 2 - AutoRuns-2.png

(klikni za originalo velikost)

Poleg tega pa sem tudi ugotovil, da se program zelo globoko integrira v sam operacijski sistem (pri meni je to Windows XP/SP 2 OS), oz. konkretneje, opazil sem naprimer, da ko sem zagnal “ChromeSetup.exe” inštalacijski fajl, ki je potem zdownloadal pribl. 7.5 MB “chrome_installer.exe” (enkrat vmes pa se je moral prenesti še pribl. 22.3 MB “chrome.7z” fajl, ki se je tudi nekako znašel pod zgoraj omenjenim direktorijem), ga ni downloadal omenjeni proces od inštalacijskega falja, ampak Windows-ov proces “svchost.exe” (to sem lahko lepo videl s pomočjo Sysinternals programa FileMon), točneje, tista inštanca, v kateri laufa največ t.i. “NT service-ov” in kateri je po inštalaciji tudi zagnal zgoraj omenjeni “googleupdate.exe” proces (to pa se lepo vidi v programu Process Explorer) in registry dodal zgoraj omenjena nova “startup entry-ja”.

Ampak naj še enkrat poudarim: uporabljam ga resnično premalo časa (kot rečeno, danes in kakšne pol urice včeraj), tako da nisem mogel povedati kaj več o njem, razen nekaj prvih odkritij/ugotovitev.

Pozdrave, Tadej

3 Komentarjev on “Chrome: nov spletni brskalnik od Google-a”

  1. Badog says:

    uuu tadej cestitke … koncno post, ki sem ga uspel prebrati od zacetka do konca … lepo napisano in khm… ali res to pisem … zanimivo 😉
    sam sem Crome preizkusil ze prvi dan ko je bil na voljo ampak meni fali AllInOneGesture … zato sem ga po kaki uri nehal uporabljati … pac ne morem vec brez rdecih crt …
    morda se ti splaca prebrati se tale clanek vezan na uporabo Chrom-a: http://mladipodjetnik.si/arhiv/novice/male-skrivnosti-googlovega-chroma
    pa malce razmisli ali ga bos se uporabljal .. ker po mojem razumevanju ce si tale post pisal s Cromom ga google lahko ponuca … in to ne da bi te vprasal …

  2. tadej says:

    Hvala za kompliment Badog – 😀 in pa naj ti čisto kot FYI povem, da je bilo kar nekaj mojih objav v zadnjem cajtu takih; v smislu ne preveč dolgih (brez nepotrebne besedne navlake oz. “straight to the point”) itd., npr. za primer si oglej tole in tole objavo, če se omejim samo na tiste, trenutno vidne na prvi strani od bloga.

    Tadej

  3. tadej says:

    Aja, res je na Internetu ogromno raznih člankov in ostalih prispevkov o tem brskalniku (glej npr. sem in sem), sem pa danes preko RSS-ja na spletnem mestu mozillaZine.org zasledil tale post (tam glede tabov, ki laufajo kot t.i. “Jobs”, piše tudi tole: “… sandboxed tabs to prevent one tab from crashing the browser.“), ki linka do objave A fresh take on the browser, katero se mi zdi smiselno (ker gre pač za “uradni” Google blog) omeniti.

    Tadej


Oddajte komentar

