O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Moj prvi uspeh pri računalniških mrežah

Končno moja prva objava v letu 2009 in to šele 14. dan po prestopu v novo leto. Kakorkoli, sedaj res že kar nekaj časa nazaj, sem pri prijatelju, ki me je poprosil za pomoč (pa čeprav sem mu povedal, da je to takorekoč edino “področje” računalništva, ki ga ne obvladam; glej tudi tole objavo, točneje del o mojem razgovoru za službo pri podjetju “SOSED.si“) pri konfigururanju računalniških mreže in router-ja (kot že večkrat, to sem obeležil tudi v tem twit-u), doživel moj prvi mali uspeh na tem področju.

Torej, pri vsej stvari je šlo za dokaj standardno reč in sicer treba je bilo med seboj povezati (brezžično) dva računalnika, od katerega bi se samo eden preko router-ja povezoval na Internet. Najprej sem mu že po telefonu predlagal (ker ga je zanimalo, kako lahko sploh ugotovi, kateri je njegov IP), da naj gre na What Is My IP spletno stran in tam to preveri.

Potem pa sem se vseeno kar oglasil pri njem, čeprav sem mu ves čas zatrjeval, da o tem nimam pojma. Tako sem najprej izklopil “Windows Firewall” v Control Panel-ju (to je pisalo v setup-wizardu od router-ja, da je potrebno storiti, neglede na težave, torej ali jih imaš, ali ne), toda kasneje sem vseeno ugotovil, da so ga imeli posamezni “konekšni” še vseeno vklopljenega, tako da sem ga šel izklapljati še za vsako povezavo posebej. Pri meni “Network Connections” sicer zgledajo drugače (glej screenshot spodaj), namreč pri tistem mojem prijatelju “Dial-up” sekcije sploh ni bilo, pravtako pa je bilo vse prazno pod “Connections” tab-om v “Internet OptionsCP (dejansko ime okna je sicer “Internet Properties”) applet-u.

No ampak neglede na to, kaj vse sem tekom inštalacije poiskusil (pred-nastavitve, npr. “Static” ali “Dinamic” IP itd.), se je na koncu procedure vsakič odprlo neko okno, ki je z eno besedo povedano povedalo to, da router ni bil uspešno inštaliran.

Za primer “Internet Connection Sharing” opcije, ki jo omenjam malo bolj spodaj (sicer od moje dial-up povezave) in pa za primer tega, kako pri meni zgleda okno “Network Connections”, si oglej tale dva screenshot-a spodaj.

Thumbnail-sličici no. 1, 2:

Connection - Properties - Connection-Properties.png Network - Connections - Network-Connections.png

(klikni za originalno velikost)

Potem pa sem poiskusil še “Dinamic” (ali pa oz. od ISP-ja določen IP naslov) in predvsem to, da sem odkljukal opcijo, da za povezavo na Internet ni potreben vnos upor. imena in gesla (ali nekaj takega, sem večino besedil, torej kako točno so se glasila, že pozabil) in tako me je pri tem zadnjem poiskusu, čeprav, priznam, niti sam nisem pričakoval, da mi bo uspelo, pričakalo “NETGEAR router was succesfully installed.” sporočilo (vsaj zdi se mi, da je bil “NETGEAR), in poleg dveh “LAN or High-Speed Internet” sekcijo, kjer je že imel svoj LAN (in pa še nek adapter, ne vem pa točno kaj je tisto bilo, mogoče njegov eksternal ADSL modem) se je pojavil čisto nov “Internet Connection”.

Jah, samo problem pa je bil tudi ta, da jaz nisem vedel, kako točno se poveže dva kompjuterja v mrežo, torej npr. jasno da kljukica pod “Internet Connection Sharing” za “Allow other network users to connect through this computer’s Internet connection” pri tem ta drugem računalniku ni bila relevantna, saj je situacija ravno obratna (torej se bo ta konektal preko nekega drugega računalnika, in ne drugi prek tega), tako da sem šel to seveda odkljukati k prvemu računalniku, spet pa se je pojavil nov problem, ker nisem vedel za kateri že ustvarjeni “Connection” se to sploh štima. Mimogrede, vmes sem naredil kar nekaj poskusnih z “New Connection Wizard“, pa tudi “Network Setup Wizard” sem preštudiral od A do Ž.

Tako je na koncu poleg zgoraj omenjenega ostal problem samo še z tistim ta drugim računalnikom (ki naj bi se preko zgoraj omenjenega povezoval na Internet), ker mu kot prvo ni in ni hotelo zaznati USB-ja oz. mu preko inštalacijskega CD-ja inštalirati potrebnega programja in/ali driverja.

Tadej

5 komentarjev on “Moj prvi uspeh pri računalniških mrežah”

  1. škoda, ker nič več ne napišeš.

    pogrešamo te.

  2. namreč, mislil sem, da zdaj, ko si postal slaven med blogerji, si pa nehal pisati s takšnim tekom kot prej.

    pogrešamo te!!!

  3. Ali pravi:

    * D * E * S * E * T * K * I * C * A *

  4. tadej pravi:

    Hvala, res, hvala vam lepa za vse; vsem trem za vaše komplimente in pa tudi za to, ker ste me počastili s komentiranjem!!

    Tadej


Oddajte komentar

