O meni:

Sem še relativno mlad (v '30 letih) inženir informatike iz Ljubljane. Teme, ki me najbolj zanimajo: dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Trije današnji uspehi v zvezi z mojim PC-jem

Kot nadaljevanje zadnje objave bom v tem postu pisal o tem, kako so mi danes uspele tri reči v zvezi z mojim kompjuterjem, čeprav je vmes vse skupaj zgledalo že zelo slabo. Danes sem si namreč nabavil 512 MB dodatnega RAM-a, za vstavitev katerega sem jasno moral ugasniti (in odpreti) PC, zatem pa mi ga nikakor ni več ratalo zagnati (da ima probleme s štartanjem, sem sicer že vedel), no, pa se je na koncu izkazalo, da je bil vzrok za omenjene probleme PSU enota, katero sem zamenjal s tisto (bajdvej, čisto novo) iz mojega starega kompjuterja, tako da omenjenega problema s prižiganjem PC-ja ni več), poleg vsega tega pa sem tudi uspel za približno 20 C znižati temperaturo procesorja..

Tisti, ki ste moji “prijatelji” na Facebook-u si lahko prebrete tudi “Danes gre vse kot po maslu!!” t.i. “note”, ki sem ga pred nekaj minut nazaj postal, za ostali pa (heh jasno, tu ga lahko preberete tudi moji “FB prijatelji”) sem ga skopiral semle spodaj.

Danes gre vse kot po maslu!!

… pa je vmes vse skupaj zgledalo že zelo bedno. Namreč po tem, ko sem kupil 512 MB dodatnega RAM-a (za vstavitev le-tega sem jasno moral ugasniti in odpreti kompjuter), nikakor nisem več mogel uspešno prižgati PC-ja. To, da ima (oz. je imel) ta moj nov PC probleme s štartanjem (ponavadi je uspelo šele tretjič, četrtič), sem itak že vedel, zato sem se vsega tega tako tudi bal. No karkorkoli, na koncu pa se je izkazalo, da je bil vzrok za te probleme PSU (katerega sem zamenjal s tistim iz mojega starega PC-ja, ki je poleg vsega čisto nov, tako da omenjenega problema s prižiganjem PC-ja ni več), poleg vsega tega pa sem tudi uspel znižati temperaturo CPU-ja za pribl. 20 C., vse to sem bajdvej opisal tudi v temle postu v diskusiji na mojem priljubljenem Ars OpenForum techy forumu.

Kot ponavadi pa dodajam še tekst od mojega posta (postanega pred nekaj minutami) iz diskusije “About experiences with my new PC and a few questions” na Ars OpenForum forumu, v kateri sem na splošno spraševal glede možnosti imeti pagefile na obeh mojih trenutno uporabljanih trdih-diskih (torej na “sistemskem” z Windows XP in programi in na ta drugem) in ne samo na enem, tako kot imam konfiguriran sedaj.

I just need to post this also here in this thread (the original post is this one in the other thread that I opened about pagefile placement in case of this new computer of mine) because you see, today it is a very happy day (in terms of computing-related stuff) for me because of many reasons!!

1. I bought a new 512 MB stick of DRAM today so that now I have 768 of RAM altogether, and so now pagefile placement is not an “issue” anymore!!

2. This new computer had an issue that you needed to start-it-up three or four times (however when you finally succeded there was no problem with it running/restarting, you just needed to avoid to shut-it-down) before it successfully booted-up. In first two/three attempts I could hear all the stuff (fans, hard-disk) starting to power-up, but then it suddenly shut-down by itself. This powering-up could be only 1 second, or 3-4 seconds long. But anyway, I thought that this is related to a broken start-up/shut-down button (it’s difficult to explain what I mean by “broken”, but in one sentence: the spring – I hope this is the right word – is broken so that the button sometimes stays stucked inside), but now listen to this: just for the sake of trying I replaced the PSU with the one from my old computer (which is a totally new/powerful PSU), and guess what?? Now there is no need for three/four attempts anymore, but it booted-up normally the very first time (nomather the broken start-up/shut-down button), ehm, I am only regretting now that I tried to start-it-up so many times today and so stressed the hard-disk and other components for no reason.

3. And finally, since I already had casing open I also very punctiliously cleaned-up the CPU’s fan (and the dust behind it, i.e. on the heatsink), and so now there’s no need for opening a new thread here on Ars forum, in which I was planning to ask about possible reasons for 70 C temperature of this AMD processor and mobo at 40 C and more (compare to for example my old Intel’s which was at 30-35 C with mobo around 25 C, after the cleaning) since now after a complete clean-up the CPU’s temperature is at 50 C, and mobo’s at 30 C.

P.S. – Sorry for grammatical/spelling errors but I’ve written this post in a hurry, and didn’t bother to fix the things as shown by Firefox’s spell-checker.

— shirker

Drugače pa čisto kot mimogrede naj omenim še glavno pravilo glede tega, kam dati pagefile, ki se glasi: the most-used partition on the least-used disk (to je jasno v primeru več kot enega trdega-diska), pri čemer pa bi v primeru konfiguracije z enim samim trdim-diskom imelo premakniti pagefile iz “sistemske” particije (kot rečeno, to je tista, ki vsebuje OS in programe) na neko drugo ravno obratno posledico, torej počasnejše delovanje OS-ja.

Tadej

3 komentarji on “Trije današnji uspehi v zvezi z mojim PC-jem”

  1. trik pravi:

    Mene pa zanima, ce ti racunalik sploh uporablas za karkol drugega kot prckanje po njem? 🙂

  2. tadej pravi:

    Jah, hehe, res lahko bi tudi tako rekel oz. mi tako veliko folka pravi – 🙂 … Čeprav tele zadnje zadeve (nov PC, več RAM-a, zniažati temperaturo CPU-ja) so bile že kar nujne!!

    Tadej

  3. tadej pravi:

    No, sedaj je zadeva potrjena. Kot sem napisal zgoraj v objavi, sem sumil, da je bil za probleme s prižiganjem tega mojega novega računalnika kriv PSU, danes pa se je to izkazalo za 100% dejstvo. Namreč, ko se je danes popoldne bližala nevihta raje nisem tvegal in sem zato po kakšnih dveh, treh mesecih (točneje, dejansko od takrat, ko sem objavil tale prispevek) ugasnil PC in mimogrede to priložnost izkoristil tudi za vstavitev DVD pogona iz mojega starega računalnika (dva od trenutno prisotnih namreč ne delujeta), sem, ko sem potem spet s strahom prižgal računalnik, z olajšanjem videl, da omenjenega problema s prižganjem ni več!!

    Tadej


Oddajte komentar

