O meni:

Sem še relativno mlad inženir informatike (IT), ki se ima za racionalista in kritičnega misleca. Najbolj me zanimajo dogodki po svetu (novice, politika), zgodovina, znanost (sploh vesolje)

Hec v lekarni v zvezi s homeopatijo

Danes ne bom pisal o mojem (v prejšnjem postu napovedanem) Don-Kihotovskem boju, ki sem ga bil s konkretnim “mlinom na veter” (šlo je za debato z neko osebo; jasno, tudi če bom kdaj pisal o tem, je poimensko ne bom omenil), ampak o nečem čisto drugem. Od tega dogodka je minilo že veliko časa (če je to, kar sem si kot nek opomnik zapisal tisti datum, potem se je to zgodilo 5.3.2013), tako da je ta post napisan z veliko zamudo. Napisal pa sem ga na pobudo kolegice Ane, ki mi ji v našem privatnem Google Groups napisala “Tadej, ti bi mogel pisati blog.” 🙂 Pri vsem skupaj pa gre pa za en čisto kratek zame hecen (in pravzaprav kar “prisrčen”, če ne bi bilo zraven teme homeopatija) pripetljaj, ki sem ga tisti dan doživel v eni od ljubljanskih lekarn.

V glavnem, tistega dne sem, ko mi je zmanjkalo prejšnje, šel v lekarno pri ZD na Metelkovi kupit neko ustno vodo, ki mi jo je nazadnje po čiščenju zob. kamna dal (točneje, prodal kar on v svoji ordinaciji) moj novi osebni zobozdravnik. In tako stopim do pulta in neko mlado prijazno lekarnarico vprašam, če jo imajo, in ker se najprej nisem spomnil imena, sem opisoval kako približno zgleda, in tako sva ugotovila da gre za “CURASEPT” in da jo imajo. Ob tem pa mi je povedala, da je na voljo v treh različnih variantah:

  • močna (veliko učinkovine), mišljena za po kirurških posegih ipd.
  • srednja (srednje veliko učinkovine), za razne ustne bolezni in tudi verjetno za po čiščenju zob. kamna; sem takoj prepoznal odtenek modre barve in tako vedel, da je ta tista ta prava.
  • šibka (malo učinkovine), za vsakodnevno uporabo.

In jasno so mi takoj začeli delovati možgani in logika (prej sem jo seveda tudi vprašal, če stanejo enako) in sem jo vprašal, da če gre res samo za procent učinkovine (s koliko NaCl ali navadne vode je razredčena), ali ne bi mogel potem preprosto kupiti najmočnejše variante in jo 3x razredčiti (plus npr. namesto dela vode bi kot razrečilo dodal kako navadno milo zeliščno ustno vodico)? S čimer bi torej za isto ceno dobil zdravilne učinkovine za tri flaške, namesto za eno. Pa mi je gospodična to odsvetovala, vseeno pa je rekla, da sem jaz tisti, ki se na koncu lahko odločim kakor hočem.

No in tako sem se potem, ko sem že plačal (9 EUR) in prevzel blago, preden sem odšel, hotel še malo pohecati in sem rekel nekako takole:

“Saj veste to z redčenjem, saj tako gre baje tudi v obratni smeri… Bi vzel najšibkejšo varianto, pa bi jo 10x + 100x + 1000x razredčil, pa bi morala še bolj delovati. Saj veste kam ciljam ne? Glede na nove farmacevtske standarde, mislim homeopatska zdravila pa to…”

In moram priznati, da ji je postalo kar malce nerodno (tej ta mladi, simpatični lekarnarici, s katero sem “posloval”) in je zardela in se je začela nekam sramežljivo nasmihati in pogledovati proti eni drugi starejši lekarnarici (nekakšni “šefici” izpostave oz. vodji izmene, kaj jaz vem). Po drugi strani oa je ta hecna zgodba (kot tudi ta dogodek) v toliko tudi žalostna, ker mi zgleda, da so sedaj lekarnarice (šolane farmacevtke) v bistvu prisiljenje, da prodajajo nekaj, za kar (vsaj nekatere) same dobro vejo, da je po vsej logiki bullshit (in glede na vse kar so se naučili v farm. šoli)

l.p. Tadej

Oddajte komentar

